Het mysterie achter de trouwjurk van Married at First Sight bruid Anneke ontrafeld?

Sarath Tissingh, Jeppe Hondelink en Anneke Santing uit MAFS 2024 zijn vandaag het onderwerp van gesprek in dit artikel over Married at First Sight. Zij maakten ieder op geheel eigen wijze indruk in aflevering 5 van de gearrangeerde huwelijksshow van RTL4.

MAFS bruid Anneke maakt zich zorgen

Married at First Sight deelnemer Dirk de Bode is maar wat blij met Anneke als zijn match en dat laat hij merken door vlak na het jawoord vol op de lippen van de extra belegen Marilyn Monroe te duiken. De bruid is daarentegen nog niet helemaal overtuigd dat haar gloednieuwe echtgenoot de ware is. Ze had een prins op het witte paard besteld, maar kreeg zijn betovergrootvader bezorgd. Heeft DHL misschien een fout gemaakt?

Anneke besluit om even met haar BFF’s naar het toilet te gaan voor een onderonsje à la Sex and the City. ‘Ik schrok wel een beetje van de leeftijd’, zegt ze tegen haar giebelende vriendinnetjes. Vanachter mijn laptoppie trek ik een wenkbrauw op. De leeftijd? Ze schelen slechts 7 jaar, maar zoals Anneke het brengt is het alsof Dirk als een soort Hugh Hefner met een Playboy bunny van amper 20 lentes jong trouwt. Ik wil niet lullig doen meis, maar jouw pruim kan onderhand ook wel op sterk water hoor. Hoeveel hippe maniertjes en sexy ‘schouder-ophaal’ beweginkjes je ook voor de spiegel oefent, je bent toch echt 60 jaar oud.

Krijgt het Married at First Sight huwelijk van Dirk een kans dankzij zijn dansmoves?

Gelukkig heeft Anneke ondanks het enorme leeftijdsverschil toch ook oog voor de sterke kanten van Dirk. ‘Die man is ontzettend ritmisch, zagen jullie dat?’ zegt ze met een ondeugende lach tegen haar posse. Een van de vriendinnen merkt op: ‘Wie weet wat dat betekent voor in bed?’ Ineens is Anneke de leeftijd van haar echtgenoot vergeten en zegt: ‘Ik denk dat we zo moe zijn dat we misschien gelijk in slaap vallen, maar wie weet gaan we samen wel in bad.’

Aha, dus daarom staat de achterdeur van haar jurk wagenwijd open! Ik vroeg me al af waarom een vrouw van 60 in vredesnaam vrijwillig een jurk met een achteringang aan doet waarbij de tand des tijds duidelijk laat zien dat zwaartekracht een destructief effect heeft op de elasticiteit van de huid. Terwijl ik bovenstaande zin typ, ben ik best een beetje trots op de subtiliteit waarmee ik omschrijf dat de ouwe kwabben van Anneke uit haar bruidsjurk hangen. Potverdikkie, nog even en ik kan voor Libelle gaan schrijven.

De opmerkingen van MAFS mannen Sarath en Jeppe

Nu nog een manier bedenken om op fijngevoelige wijze te omschrijven dat Sarath zo slim als het aars van een varken is. Ik vind het zo’n schatje die kerel en wil hem het liefst in bescherming nemen in de MAFS artikelen, maar hij maakt het me wel moeilijk. De receptionist van het hotel heeft hem in het Engels uitgelegd dat er een app ter beschikking is die een melding geeft zodra het Noorderlicht te zien is. Sarath interpreteert dat echter als een app die meldt wanneer er een eland, bosbrand of rendier in de buurt is.

Uiteindelijk gaat er dan toch een lampje branden bij de bruidegom als de receptionist verduidelijkt: ‘No, aurora lights.’ ‘O, het lamplicht’, zegt Sarath verrukt. Jongen toch, laten we maar hopen dat de kijkers van Married at First Sight zo getraumatiseerd zijn door al het gesmok van Anneke en Dirk dat ze jouw opmerkingen snel vergeten. Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent die beter zijn mond kan houden in deze aflevering van MAFS. Jeppe deelt namelijk iets te veel details over zijn nachtelijke avonturen. ‘Handjes nog boven de dekens, maar het wordt wel steeds beter. Ze ziet er zelfs nog goed uit in de ochtend’, vertelt de kersverse echtgenoot van Jantine trots. Je ziet haar gewoon denken: ‘Jep, houd je klep!’

Lang leve de flapuit!

Flapuiten als Sarath Tissingh en Jeppe Hondelink hebben bij mij een streepje voor. Zonder nadenken je mond opentrekken is een kunst die ik al vanaf de basisschoolleeftijd beheers. Zo zei ik laatst tegen mijn ex dat hij mij ‘een dienst had bewezen door over de poes van een andere vrouw te struikelen tijdens onze relatie, omdat ik nu als single gelukkiger ben dan ik de afgelopen 10 jaar ben geweest.’ Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was dat hij zich niet schuldig hoefde te voelen, maar het kwam een beetje verrot mijn strot uit. Iets wat ik overigens pas ruim een week later doorhad toen ik mijn moeder vertelde over deze opmerking en zij het uitgierde van het lachen.

Nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk wel leuk om een clubje op te richten, een soort Flapout United ‘vereniging ter bescherming en instandhouding van flapuiten’. Sarath en Jeppe, wat zeggen jullie ervan? Zullen we het zoontje van Jerney ook uitnodigen? Je weet wel dat leuke jongetje dat zijn moeder zo lief complimenteerde met het handige anti-muggenstof van haar trouwjurk. En tussen de lezers van Tv-Vrouw zitten vast ook nog wel een paar potentiële kandidaten.

Meer artikelen lezen over MAFS 2024 en de andere seizoenen van Married at First Sight

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media
Jorit Henning

Jorit Henning is tv-recensent, redacteur en professioneel stuiterbal met een overdosis fantasie.
Schrijft het liefst voor lezers die de kunst beheersen om haar artikelen met een flinke korrel zout te lezen.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / MAFS 2024 / Dirk de Bode en Anneke Santing

Op televisie wordt seizoen 9 van Married at First Sight elke dinsdag en woensdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen van MAFS 2024 met koppels Malou Bronswijk en Sarath Tissingh, Jeppe Hondelink en Jantine van Dinther, Jeffrey Hanemaaijer en Jerney van Hasseld, Bastiaan van Peppelenbos en Suzanne Blom, David Stok en Kim Maurer, Anneke Santing en Dirk de Bode, Erik Boterman en Gerben Verregen terug te kijken.

Home » Televisie » aflevering 5 seizoen 9 Married at First Sight MAFS 2024