Gefeliciteerd Erik, je bent van MAFS deelnemer gepromoveerd tot BN’er!

Met een mega blubber power race, een discofuif en een imitatie nieuwjaarsduik kunnen we de koppelsweek van Married at First Sight gerust een geslaagd uitje noemen. Er was ruimte voor een lach en een traan. Een aantal van de aanwezige gasten heeft zich extra ingezet om een steentje aan de feestvreugde bij te dragen. MAFS deelnemers Jeppe en Sarath zorgden voor het entertainment, acteur Erik trakteerde de kijkers op een prachtig toneelstukje en er werd een workshop drama gegeven door Kim en David.

De koppelsweek van Married at First Sight is niet enkel lol maken

Het is woensdagavond en ik zit sikkeneurig voor de buis. De wetenschap dat er na vandaag nog maar twee afleveringen van Married at First Sight in het verschiet liggen, zorgt voor een graftakkenhumeur. Met een licht gevoel van jaloezie kijk ik naar de enorme hoeveelheid plezier die de deelnemers hebben tijdens de koppelsweek. Terwijl zij lol maken zit ik thuis op mijn groene bank in een staat van semi-ontbinding met een laptop op schoot irritante stukjes te tikken. De roze biggetjes onesie die ik aan heb, maakt de situatie nog net ietsje schrijnender. Het mag duidelijk zijn, het is de beruchte periode van de maand dat de ‘Calimero hormonen’ als razende mini psychopaatjes door mijn lichaam razen.

De intense beleving van zelfmedelijden geneest echter snel zodra de Married at First Sight deelnemers wakker gemaakt worden met het schelle geluid van een trompetsolo. Het rode zwaailicht in de keuken van het vakantiehuis doet wonderen voor m’n humeur en nadat de MAFS koppels als wild vee in een legertruck worden gepropt lopen de tranen over mijn wangen van het lachen. Zo voelt het dus blijkbaar om een Moodswing Mary te zijn net als Malou. Best bijzonder om dat eens te mogen ervaren, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.

Jerney en Suzanne ploeteren op de stormbaan en MAFS expert Patrick tackelt Erik

De bruiden en gommen van Married at First Sight die nog niet zo lang geleden op hun paasbest voor het altaar stonden moeten nu in roze en witte hoodies rollen in de modder. Als een plakje ham in een sandwich ligt Jerney muurvast tussen een houten paal en de grond en Suzanne probeert als een kreupele Bambi over een evenwichtsbalk te lopen. Wonder boven wonder overleven alle deelnemers de stormbaan. Producent ITV kan weer rustig ademhalen met de gedachte dat een miljoenen schadeclaim wegens dood door schuld hem bespaard blijft.

Team wit verliest de mega blubber power race en moet als tegenprestatie een feestje organiseren. Als zij later op de dag druk bezig zijn met de voorbereidingen grijpt MAFS expert Patrick van Veen zijn kans en grijpt Erik bij zijn kladden voor een interview. ‘Wat voel je voor Gerben?’, vraagt de expert aan de jongen met de reusachtige oogballen. Het ontwijkende antwoord van Erik doet mij afvragen of hij wel op zijn plek is bij Married at First Sight. Die gozer kan beter zijn tijd besteden aan een politieke carrière. Met zo’n talent voor inhoudsloos converseren past hij prima in de Tweede Kamer. Dan heeft Erik toch zijn doel bereikt en is hij een echte BN’er.

Bij een Married at First Sight feest hoort ook een kater

Als de avond valt is het tijd voor disco. Alles is tot in de puntjes voorbereid door team wit en als Sarath als mystery guest opduikt is het feest compleet. Petje af dat de ex van Malou wél de ballen heeft om tijdens de koppelsweek te verschijnen. Mijn respect voor Sarath groeit als ik zie hoe goed hij zich herpakt heeft. De voormalig treurwilg rockt als een Rolling Stone met een roze opblaasgitaar en voert een ludieke act op als hotelbutler. Nou, ik weet het wel hoor, als ik ooit nog eens een fuif geef staat Sarath bovenaan de gastenlijst.

Na een avond zuipen met vrienden komt meestal de kater en die is met name voor David extreem pittig. Een liefdesbrief die hij na het feest onder het kussen van Kim had gelegd zorgt ervoor dat ze hem midden in de nacht op gruwelijke wijze dumpt. Geweldige timing meid! Had daarmee toch even gewacht tot na de koppelsweek. Dankzij de workshop drama van Kim en het onvrijwillige lotusslachtoffer David is de opvolger van MAFS geboren: Therapy at Second Sight.

Meer artikelen lezen over MAFS 2024 en de andere seizoenen van Married at First Sight

Beste lezers, dankzij jullie steun is Tv-Vrouw een succes!
Wil je ons helpen?
Deel dit artikel dan via de deelknop bovenaan dit artikel of volg ons op social media.
Jorit Henning

Jorit Henning is tv-recensent, redacteur en professioneel stuiterbal met een overdosis fantasie.
Schrijft het liefst voor lezers die de kunst beheersen om haar artikelen met een flinke korrel zout te lezen.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / Married at First Sight / MAFS 2024 / Erik Boterman

Op televisie wordt seizoen 9 van Married at First Sight elke dinsdag en woensdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingdienst Videoland en NLziet zijn de afleveringen van MAFS 2024 met koppels Malou Bronsrijk & Sarath Tissingh, Jeppe Hondelink en Jantine van Dinther, Jeffrey Hanemaaijer & Jerney van Hasseld, Bastiaan van Peppelenbos & Suzanne Blom, David Stok & Kim Maurer, Anneke Santing & Dirk de Bode en Erik Boterman & Gerben Verregen terug te kijken.

Home » Televisie » aflevering 20 seizoen 9 Married at First Sight MAFS 2024