Allergische reactie na langdurige blootstelling aan Married at First Sight deelnemers

We zijn inmiddels bij de zeventiende aflevering van Married at First Sight aanbeland en ik moet bekennen dat de eigenaardigheden van sommige deelnemers behoorlijk op mijn zenuwen beginnen te werken. De synthetisch gefabriceerde grijns van Anneke, de onuitputtelijke voorraad kanten blouses van Suzanne en het rare trucje wat Erik uithaalt om zijn ogen zo groot als schoteltjes te maken, begint mij als kijker van MAFS mijn neusgaten uit te komen.

Onaantrekkelijk gedrag van MAFS deelnemers Erik en Anneke

Het is bijna als een allergie, langzaam maar zeker bouwt de irritatie tijdens het kijken naar Married af First Sight op. In het begin van het seizoen zorgde de wijd opengesperde Bambi ogen van Erik slechts voor een licht kriebelende uitslag in mijn knieholtes, maar inmiddels is enkel het horen van zijn naam al genoeg voor hevig jeukende rode bulten. Nu is plaatselijke jeuk bij het zien van een mooie man over het algemeen best leuk, maar de zogenaamd ‘lollige’ denigrerende grapjes van Erik richting zijn MAFS match Gerben maken deze meneer in kwestie een stuk minder aantrekkelijk.

Er zou eigenlijk een natuurwet moeten bestaan die ervoor zorgt dat het uiterlijk van een mens synchroon loopt met het karakter. Stel je eens voor dat deze wet van toepassing zou zijn op Anneke. Wat voor uiterlijke kenmerken zouden er matchen bij haar unieke persoonlijkheid? Aangezien ik een beetje zenuwachtig begin te worden voor de dag dat ik met knikkende knietjes bij Petrus aan de poort klop, zal ik het antwoord op deze vraag aan jullie fantasie overlaten. Ik hou best van een knapperend haardvuurtje, maar eeuwig branden in de hel wordt me toch net iets te heet onder mijn platvoeten.

Het gesprek van Suzanne loopt anders dan verwacht tijdens opname Married at First Sight

Wellicht is MAFS deelneemster Suzanne ook zenuwachtig voor de dag des oordeels. Het zou een goede verklaring kunnen zijn waarom ze in hemelsnaam een cadeautje voor Bastiaan meebracht naar de ontmoeting waarbij ze hun huwelijk van de beademingsapparatuur afhaalde. Terwijl haar ogen zich vulden met traanvocht trok Suus resoluut de stekker uit de machine van hun kunstmatig verworven echtverbintenis.

Hoppatee, weg met dat door de wetenschap gearrangeerde huwelijk! Afleggen, afvoeren en afdekken met anderhalve meter grond. Zo had Suzanne zich het ‘dumpgesprek’ vooraf voorgesteld, maar haar wederhelft Bastiaan bleek helaas een lastige patiënt. Daar zat ze dan in haar stemmig zwarte kanten blouse. Helemaal klaar voor het rouwproces, blijkt dat kreng nog te ademen.

De bizarre ontwikkelingen tussen het beruchte MAFS koppel Anneke en Dirk

Relaties, en het huwelijk in bijzonder, zijn een ongrijpbaar fenomeen. Iedereen die ooit in de seks-met-je-ex valkuil is gevallen kan dat beamen. Er is geen stekker of simpele uitknop die in enkele seconden een eind maakt aan een moeizame liefdesrelatie.

Kijk maar naar het beruchte MAFS koppel Anneke en Dirk. De bruid trok niet enkel de stekker uit het huwelijk, maar sloeg met haar verbale knuppel zowel de beademingsapparatuur, als echtgenoot Dirk én het format van Married at First Sight aan gruzelementen. Magere Hein stond op een afstandje met roze wangen van trots toe te kijken. Van opwinding kneep hij zijn knuistjes extra stevig om de zeis die inmiddels overbodig bleek te zijn. Anneke had geen gereedschap nodig. In vergelijking met haar vlijmscherpe woorden leek de zeis van Hein maar een zielig bot botermesje.

De bruut vermoorde relatie van MAFS deelnemers Anneke en Dirk bleek zelfs na deze slachtpartij nog niet definitief voorbij. Slechts een paar appjes waren nodig om de hevig gehavende ex-bruidegom, cameraploeg en experts van Married at First Sight terug in de klauwen van de grijnzende dame te krijgen.

Een kleine tip

De natuurwet waarbij het karakter overeenkomt met het uiterlijk van een persoon is helaas een illusie, maar er is gelukkig wel een andere manier om jezelf te beschermen tegen hartenzeer. Voel je je als een mot tot het vuur aangetrokken tot je ex en zoek je telkens weer contact met hem of haar? Vraag de buurvrouw dan eens om de lader van je telefoon te verstoppen. Kijk, en zo komen we met een hoop slap gelul toch via een omweg weer uit bij de stekker.

Meer artikelen lezen over MAFS 2024 en de andere seizoenen van Married at First Sight

Beste lezers, dankzij jullie steun is Tv-Vrouw een succes!
Wil je ons helpen?
Deel dit artikel dan via de deelknop bovenaan dit artikel of volg ons op social media.
Jorit Henning

Jorit Henning is tv-recensent, redacteur en professioneel stuiterbal met een overdosis fantasie.
Schrijft het liefst voor lezers die de kunst beheersen om haar artikelen met een flinke korrel zout te lezen.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / Married at First Sight / MAFS 2024 / foto compilatie met Suzanne Blom en Erik Boterman

Op televisie wordt seizoen 9 van Married at First Sight elke dinsdag en woensdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen van MAFS 2024 met koppels Malou Bronswijk en Sarath Tissingh, Jeppe Hondelink en Jantine van Dinther, Jeffrey Hanemaaijer en Jerney van Hasseld, Bastiaan van Peppelenbos, Friends knuffel Hugsey en Suzanne Blom, David Stok en Kim Maurer, Anneke Santing en Dirk de Bode, Erik Boterman en Gerben Verregen terug te kijken.

Home » Televisie » aflevering 17 seizoen 9 Married at First Sight MAFS 2024