Winter Vol Liefde deelnemer trekt de stekker uit De Grote Joshua Show!

In het programma Winter Vol Liefde is de dag aangebroken waarop Benjamin de spelletjes van Joshua niet meer pikt en Edith met een slim plannetje Aroen preventief een toontje lager laat zingen. Een aflevering om niet gauw te vergeten …

Benjamin heeft genoeg van het gedrag van Joshua tijdens opnames Winter Vol Liefde

Half verscholen lig ik onder de dekens van het bed tv te kijken. Telkens als ik hoest worden de spataderen vanuit mijn benen richting de longen gekatapulteerd en bij elke lachbui voelt het alsof mijn sinussen vacuüm trekken. Dat Benjamin uit Winter Vol Liefde uitgerekend vandaag Joshua dumpt komt dan ook behoorlijk slecht uit. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben dolblij dat hij het licht heeft gezien – Hallelujah! -, maar kon dat niet een paar dagen eerder? Beseft die knul wel hoe zwaar het is om dubbel te liggen van het lachen als je hoge koorts hebt?

De euforie dat Benjamin eindelijk zijn ballen bij elkaar heeft geraapt en Joshua eens goed de waarheid vertelt, wint het echter van het ellendige griepvirus dat mijn lichaam terroriseert. Met geïmproviseerde pompons, oftewel volgesnoten snotlappen, moedig ik Bennyboy als een ware cheerleader aan. Ik overweeg zelfs om een radslag, flikflak en driedubbele salto te doen, maar mijn lichaam besluit dat het beter is om Benjamin daar een tegoedbon voor te sturen die hij in een volgend leven in mag wisselen.

Een Joshua in het nauw maakt gekke sprongen

Het lijkt erop dat Joshua voelt aankomen dat hij gedumpt gaat worden tijdens het gesprek. Zoals een echte lafaard betaamd doet de grijzende Amsterdammer een sluwe poging om Benjamin voor te zijn. In mijn ogen is dit een wanhoopsdaad om de controle te houden en zijn gesprekspartner voor de zoveelste keer zand in de ogen te strooien.

Wonder boven wonder blijft Benjamin stevig in zijn snowboots staan en geeft Joshua een koekje van eigen deeg. Terwijl termen als ‘dominant, manipulatief’ en ‘De Grote Joshua Show’ door de Zwitserse bergen galmen, moedig ik hem luidkeels aan. Dat ik door het vele hoesten als een uitgewoonde sekswerker klink die zojuist een deepthroat marathon achter de rug heeft, mag de pret niet drukken. Ik ben zo trots als een hond met zeven lullen dat de balletjes van onze Bennyboy op 26-jarige leeftijd ingedaald zijn.

Edith past een vreemde tactiek toe op Winter Vol Liefde nieuweling Aroen

De blijdschap is zo groot dat zelfs de grote roze plastic olifant in het appartement van Saul mijn humeur niet kan verpesten. En alsof dat nog niet gek genoeg is, maakt ijskoningin Edith ook nog eens diepe indruk op mij tijdens haar sportdate met Aroen in deze aflevering van Winter Vol Liefde. Blijkbaar tast zo’n griepvirus niet alleen je lichaam maar ook je hersenen aan.

Shocktherapie bij de eerste date, waarom ben ik daar nooit opgekomen? Het is fucking geniaal! Je nieuwe partner alvast africhten voordat hij lastig wordt. Dit ga ik voortaan ook doen als er een nieuwe kerel op mijn pad komt. Of het echt werkt is nog maar de vraag, maar alleen al vanwege het entertainende effect is het zeker de moeite waard om te proberen. Misschien voor de zekerheid wel de voltage wat hoger zeggen.

Zal het Edith eindelijk lukken om een vent te strikken in Winter Vol Liefde? Als het voor Benjamin mogelijk is om voor zichzelf op te komen, dan is er wellicht ook hoop dat de eigengereide fräulein voortaan haar apfelstrudel aan Aroen mag voeren. Of ben ik nu aan het ijlen van de koorts?

Klik hier om naar alle artikelen over Winter Vol Liefde en B&B Vol Liefde te gaan.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 1 van Winter Vol Liefde elke maandag tot en met donderdag om 20:32 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingdienst Videoland en NLziet zijn de afleveringen met Guido uit Arjeplog Zweden, Saul uit Riederalp en Benjamin uit Belalp Zwitserland, Marco uit Heggenens Noorwegen en Edith uit Tösens Oostenrijk terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 13 seizoen 1 Winter Vol Liefde 2023