Wie had ooit gedacht dat dit de winnaar van Expeditie Robinson 2023 zou worden?

Na 35 dagen honger lijden en buffelen was het dan in de finale eindelijk tijd voor Guido Spek, Ilse Paulis en Willem Voogd om nog één keer alles in de strijd te gooien om de winnaar van Expeditie Robinson 2023 te worden. Met nog maar bar weinig vet op de botten gaven de drie overgebleven deelnemers alles wat ze hadden in een bloedstollende proef.

Het strijdtoneel op het Maleisische eiland was indrukwekkend. Een soort Monkey Town voor volwassenen van een omvang waarbij je je afvraagt of er een bouwvergunning voor nodig was. De finalisten moesten goten bouwen om water te verplaatsen, hellingen bij elkaar puzzelen en touwbruggen trotseren om uiteindelijk met een XXL katapult drie targets raak te schieten. Ik werd hondsmoe van alleen al het kijken naar de finaleproef. Op zeker was ik vrijwillig afgetaaid na die klotegootjes aan elkaar verbinden. Bel gewoon een loodgieter joh.

Willem Voogd is de winnaar van de finale van Expeditie Robinson 2023

In de finale nam Guido Spek al snel een behoorlijk voorsprong op tegenstanders Ilse Paulis en Willem Voogd en alles wees er dan ook op dat hij de winnaar van Expeditie Robinson 2023 zou gaan worden. Niets is echter wat het lijkt in het RTL4 survival programma. Waar Olympisch kampioen Paulis moeite had om de heren bij te houden, wist Willem uiteindelijk toch gelijk op te gaan met Guido. Het was tot de laatste seconde enorm spannend.

Mijn cheerleader outfit inclusief pompons hebben hun dienst bewezen, want het was uiteindelijk finalist Willem Voogd die als eerste alle drie de targets weet om te schieten en daarmee winnaar is van Expeditie Robinson 2023. Volledig in shock gooit hij zijn armen euforisch de lucht. Ik ben uiteraard solidair en juich uit volle borst mee. Natuurlijk had ik het Guido Spek ook enorm gegund, maar zo vaak een overwinning ruiken en dan tweede worden maakt je toch een soort van winnaar van de losers. Ook best knap toch?

Waar waren Jaimie Vaes, Jochen Otten, Armand Rosbak, Iris van Lunenburg en Frits Wester?

Het hele finale geouwehoer in de studio had van mij persoonlijk niet gehoeven. Al die quasi standaard opmerkingen over ‘jezelf leren kennen’ en ‘weer waarderen wat je hebt’. Het zal allemaal best, maar dat weten we onderhand wel. Opvallend detail was dat er een behoorlijk aantal kandidaten van de 17 afvallers niet aanwezig waren in de studio. Jaimie Vaes, Jochen Otten, Armand Rosbak, Iris van Lunenburg en Frits Wester heb ik niet kunnen spotten tijdens de finale.

Misschien hadden de afvallers het druk of wellicht dachten ze ‘flikker op, ik heb al genoeg geleden, dus ik ga niet zitten kijken naar Willempie en Spekkie. Mark Baanders was er in ieder geval wel bij en die bracht mij een beetje van mijn stuk. Waar ik hem in de expeditie best een aantrekkelijke gozer vond met zijn stoppelbaardje, gebruinde huid en vette kop haar, vond ik hem opgefrist maar een gladde aal. Lieve Mark, doe de mensheid een plezier en behoud een beetje Robinson. Het is een kwestie van je haar een poosje niet wassen, je baardje laten staan en hier en daar een klodder bruiningslotion.

Meer artikelen lezen over RTL4 programma Expeditie Robinson 2023.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

De finale van Expeditie Robinson 2023 en de proef waarbij Willem Voogd de winnaar werd is op streamingsdiensten Videoland en NLziet terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / Finale Expeditie Robinson 2023

Home » Televisie » aflevering 17 seizoen 23 finale Expeditie Robinson 2023