Een trage start bij een nieuw seizoen van De Slimste Mens

In de eerste aflevering van seizoen 23 zien we niemand minder dan Paul Visser uit B&B Vol Liefde, actrice Barbara Sloesen en voormalig Talpa-directeur Marco Louwerens het tegen elkaar opnemen bij De Slimste Mens. Wie wordt de slimste van de dag en komt morgen sowieso terug en wie verlaat de studio al na één aflevering door de loser-uitgang?

Wordt Koalaatje, Paulussie of het Directeurtje de slimste mens van de dag?

Geen paniek, ik ben heus niet zo brutaal geweest om de kandidaten die aflevering 1 van seizoen 23 van De Slimste Mens aftrappen al een bijnaam te geven. Ze kwamen er op verzoek van Philip Freriks zelf mee. Barbara Sloesen dankt de troetelnaam Kaolaatje aan haar hoge knuffelgehalte. Directeurtje Marco Louwerens is de beroerdste niet en biedt zich onmiddellijk aan als vrijwilliger voor een knuffelsessie. ‘Doe nou maar gewoon, er is tenslotte al genoeg gesodemieter in medialand’, denk ik bij mezelf.

Wie kent Paulussie niet? De nieuwe vrijer van Debbie uit B&B Vol Liefde van afgelopen zomer. Ach, wat hebben we allemaal duimen zitten draaien dat de vonk over zou slaan tussen de tortelduifjes. Net toen we de hoop een beetje gingen verliezen, kwam er gelukkig een keerpunt. De twee zijn nog altijd verliefd en lieten ons kijkers weer in de liefde geloven. Dat de uitbundige Debbie veel tijd opslokt van Paul valt op aan zijn ongeschoren bakkus bij De Slimste Mens. Die man is ‘kapot moe’ volgens mij.

Paul Visser verslaat Barbera Sloesen in de dagfinale

Heel veel inbreng heeft Paul Visser dan ook niet en op cruciale momenten slaat hij zelfs genadeloos dicht. Gelukkig voor hem heeft actrice Barbara Sloesen ook niet bijzonder veel algemene kennis in huis. Het is een beetje hetzelfde als naast iemand willen lopen die dikker is dan jij, zodat je slanker lijkt dan je aanvankelijk bent. Voormalig Talpa-directeur Marco Louwerens onderscheid zich qua kennis van zijn medekandidaten en weet met gemak de slimste van de dag te worden.

In de dagfinale van De Slimste Mens wordt het nog enigszins spannend tussen Paul Visser en Barbara Sloesen. Ondanks dat Paulussie in de gevarenzone komt weet hij er zich toch op het nippertje uit te redden. Op de vraag ‘Wat weet je van Hercule Poirot?’, blijkt dat hij de boeken van Agatha Christie heeft gelezen. De eerste aflevering was daarmee voor romcom actrice Koalaatje ook tevens de laatste. Naar haar eigen zeggen had ze last van ‘pap in haar hoofd.’ Dat Barb daar ook last van had bij het kiezen van haar outfit zal niemand ontgaan zijn. Een trainingsbroek met gebloemde western laarzen en een kersttopje met pailletten is nu eenmaal vragen om een enkele reis terug naar huis.

Klik hier om naar alle artikelen over De Slimste Mens 2023 te gaan.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 23 van De Slimste Mens elke werkdag om 20:30 uitgezonden op zender NPO1 en op streamingsdienst NLZiet en NPO Start is de aflevering met Barbara Sloesen, Marco Louwerens en Paul Visser terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv NPO 1

Home » Televisie » De Slimste Mens » aflevering 1 seizoen 23 De Slimste Mens 2023