Ontblote bovenlijven en gele sneeuw in het RTL4 programma Winter Vol Liefde

Het mag dan buiten akelig koud zijn, binnen kunnen we heerlijk gaan genieten van de B&B Vol Liefde spin-off Winter Vol Liefde met vrijgezellen Guido, Saul, Benjamin, Marco en Edith. Gaat het de deelnemers lukken om de ware liefde te vinden? Gooi nog een blokje hout op het vuur, trek je warme sloffen aan en nestel je met een kop warme chocolademelk voor de buis, want we mogen weer meekijken!

Voldoet een Winter Vol Liefde aan de verwachtingen?

Alleen al de gedachte om de komende weken als een aasgier het ‘dateleed’ van de deelnemers van een Winter Vol Liefde te mogen verslinden doet mijn hart sneller kloppen. Dat klinkt wellicht wat sadistisch, maar laten we elkaar geen mietje noemen en eerlijk toegeven dat we stiekem hopen op een verzameling absurde mensen en ongemakkelijke dates.

Bij de kennismaking met de singles van het RTL4 programma kan ik een lichte teleurstelling niet onderdrukken. ‘Kak, wat zijn ze normaal’, mompel ik mopperend. Gelukkig blijkt schijn ook te bedriegen in een Winter Vol Liefde en is Guido uit Zweden een lichtpuntje in de duisternis. Hij is van plan om de dames te laten slapen in een hutje zonder voorzieningen. Geen water én geen toilet staat garant voor pret.

Een vrouw met een volle blaas in het holst van de nacht in haar nachtponnetje door de sneeuw laten banjeren om naar de plee te gaan is vragen om ellende én flink wat gele sneeuw. Ik vind het maar een vreemde manier van anticonceptie. De eierstokken van je potentiële nieuwe liefde laten bevriezen tot ijslollies is wel een heel lullige manier om kosten te besparen op condooms.

Makelaar Saul zet zijn deuren open voor Amy Rose

Terwijl ik me afvraag hoe lang het duurt voordat de dames van Guido doodgevroren op de wc worden aangetroffen, verschijnt Saul in beeld als deelnemer van Winter Vol Liefde. Een gladde makelaar uit Zwitserland die met zijn perfecte Colgate smile een leuke meid aan de haak hoopt te slaan. De tanden van zijn gebit doen denken aan een stel spierwitte kauwgommetjes die keurig op een rijtje staan tussen zijn sappige lippen. Het doet een beetje kunstmatig aan en ook de dames die op zijn oproep reageren zijn allesbehalve naturel.

Amy Rose is de eerste date van Saul en komt bepakt en bezakt aan in Zwitserland. Een fillertje hier en daar, afgekit met een dikke laag plamuur en uiteraard mag de Louis Vuitton tas niet ontbreken. In eerste instantie begrijp ik niet waarom de jongedame zich zo opgedirkt heeft, maar als ze eenmaal in een sportbh en legging samen met de gastheer staat te koken valt bij mij het kwartje. Waarschijnlijk werkt al die opsmuk thermoregulerend. Die arme meid heeft het vast hartstikke warm. Alhoewel…de twee puntjes in haar topje doen wat anders suggereren.

De blote bast van Marco en Benjamin

Amy Rose is niet de enige die halfnaakt de kou trotseert in Winter Vol Liefde, want ook deelnemers Benjamin en Marco zien we met ontbloot bovenlijf. Wie had ooit gedacht dat de kijker zoveel rondvliegende vleeswaren voorgeschoteld zou krijgen in de winterse versie van B&B Vol Liefde?

Marco springt gehuld in slechts een zwembroek in een ijswak. Hij beweert dat het enorm meditatief is, maar ik kan me er niets bij voorstellen. Welke mafketel gaat nou vrijwillig poedelen in ijswater? Als je ooit een brainfreeze hebt gehad bij het drinken van een milkshake kijk je wel lekker uit.

Bij Benjamin is de expositie van zijn kipfilets vooral een onhandige samenloop van omstandigheden. Terwijl hij zich nietsvermoedend aan het omkleden is voor zijn eerste gast staat ineens date Nicky in het trapgat ‘HALLOOOOO’ te roepen. Dat de gastheer zowat een rolberoerte krijgt van schrik vind ik niet zo gek. Plotseling een wildvreemde vent met een oranje muts in de woonkamer zou voor mij al reden genoeg zijn om in een dwangbuis afgevoerd te moeten worden naar de dichtstbijzijnde psychiatrische instelling.

Normaal of niet normaal?

In Oostenrijk houdt Winter Vol Liefde deelneemster Edith al haar kleding aan. Dat valt weer mee. Ze heeft zelfs een echt toilet en lijkt daarmee de meest ‘normale’ deelnemer van het programma. Al gauw blijkt er toch ook bij haar een steekje verkeerd vastgenaaid te zitten in de bovenkamer. Van alle mannen waar ze uit kan kiezen selecteert ze uitgerekend de kerel die sprekend lijkt op Doctor Evil uit de Austin Powers films als date.

Het moge duidelijk zijn, we kunnen opgelucht ademhalen. Het programma Winter Vol Liefde bevat genoeg bijzondere deelnemers om voor heerlijk leedvermaak te zorgen. Mensen die ons verbazen en waar we ons heel misschien op sommige momenten zelfs een klein beetje in zullen herkennen, want zeg nou zelf als je de artikelen van Tv-Vrouw leest ben je toch ook alles behalve normaal. Om over de idioot die dit artikel heeft geschreven nog maar helemaal niet te spreken.

Klik hier om naar alle artikelen over Winter Vol Liefde en B&B Vol Liefde te gaan.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt Winter Vol Liefde elke maandag tot en met donderdag om 20:32 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingsdienst Videoland en NLziet zijn de avonturen van Guido uit Arjeplog Zweden, Saul uit Riederalp en Benjamin uit Belalp Zwitserland, Marco uit Heggenens Noorwegen en Edith uit Tösens Oostenrijk terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 1 seizoen 1 Winter Vol Liefde 2023