Hoe is het nu met de familie van der Linden en familie Freeling uit Ik Vertrek?

In de follow up van Ik Vertrek gaan we weer eens buurten bij de familie van der Linden die we in 2015 volgden tijdens hun emigratie naar Frankrijk en de familie Freeling die 5 jaar geleden vertrokken naar Italië. Hoe gaat het anno 2023 met de avontuurlijke gezinnen?

Een wonder voor Don van der Linden in Ik Vertrek

Don, Brigitte en hun dochters Iris, Maran en Kira van der Linden verruilden in 2015 in Ik Vertrek Nieuw-Beijerland voor Lot-et-Garonne in Frankrijk. Ze kochten daar een oude boerencamping en toverden deze om tot een luxe familiecamping. Het was een memorabele aflevering omdat Don, die door een val van de trap al 15 jaar in een rolstoel zat, het gevoel in zijn benen weer terug kreeg. Goede timing van Don, want er lag voor maanden werk en het hoogseizoen hijgde al in hun nek.

Het leven is meer dan goed voor de familie van der Linden in Frankrijk

Je zou dus gerust kunnen stellen dat het Ik Vertrek avontuur in Frankrijk goed voor de familie van der Linden is geweest. De camping floreert na 8 jaar nog altijd en het gezin is zelfs nog een nieuwe uitdaging aangegaan. Ze kochten een oude abdij en toverden deze om in een gastenverblijf voor feesten en partijen. Don van der Linden heeft de poten onder zijn kont vandaan gelopen om het op tijd voor de eerste bruiloft af te krijgen. Niet letterlijk natuurlijk, want hij is veel te blij dat zijn onderdanen weer functioneren.

De dochters van de familie van der Linden hebben hun draai gevonden en zijn inmiddels mooie jonge vrouwen geworden. Maran en Kira wonen nog altijd in Frankrijk, maar zusje Iris is vanwege de liefde en een studie weer in Nederland neergestreken. In de aflevering van 2015 had ik erg te doen met die meiden. Pa en moe hadden een droom en als kind moet je gewoon mee bewegen. Als vijfjarige dwarse kleuter heb je nu eenmaal niet zoveel in te brengen.

Dora Freeling kreeg huidhonger

Vijf jaar geleden zagen we in Ik Vertrek de familie Freeling bestaande uit Myron, Dora en hun zoons Qing en Ramses naar De Marken in Italië vertrekken. Ze kochten daar een stapel oude stenen met een lap grond om er een camping te realiseren. Ma bleef met de kinderen achter in Nederland om wat financiële ruimte te scheppen, terwijl papa zich het apelazarus aan de camping in Italië werkte.

Dora Freeling mist echter al snel het fysieke contact met haar echtgenoot Myron. Een keurige manier om te beschrijven dat ze door haar batterijen heen was. Tel daarbij op dat zo’n roze siliconengeval na veelvuldig gebruik ook een beetje plakkerig wordt en als het eenmaal wat poreus is geworden was je dat er ook niet meer zo makkelijk vanaf.

Emigreren kan funest zijn voor je relatie

Dora besluit zich dan ook officieel bij haar kerel te voegen, maar het is te laat voor de familie om voor het hoogseizoen de camping af te krijgen. Zoals altijd bij Ik Vertrek word ik plaatsvervangend ongemakkelijk als de eerste gasten arriveren en de accommodatie van familie Freeling nog niet klaar is. Eindelijk je welverdiende vakantie, waar je het hele jaar voor krom hebt gelegen en dan is het zwembad nog leeg of de speeltuin nog een grote modderpoel.

Des te fijner om te zien dat het helemaal goed is gekomen met de camping. Het koppel heeft een prachtig goedlopend bedrijf neer weten te zetten, maar we zien in deze follow up van Ik Vertrek dat de relatie van Dora en Myron Freeling door alle stress en het 24 uur per dag op elkaars lip zitten in Italië een serieuze knauw heeft gekregen. Ach, kwestie van een nieuw pakje batterijen halen bij de supermarché en een flesje aceton voor het plaklaagje.

Meer artikelen lezen over Ik Vertrek 2023

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 25 van Ik Vertrek elke donderdag om 20:36 uitgezonden op zender NPO 1 en op streamingsdienst NLziet is de aflevering met de familie Freeling en familie van der Linden in Frankrijk terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv NPO 1 / Avrotros / Ik Vertrek 2023

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 25 Ik Vertrek 2023