Makers van Het Perfecte Plaatje hebben per ongeluk verkeerde BN’er in kooi gestopt

De deelnemers van Het Perfecte Plaatje 2023 ondergaan deze week een beestachtige fotoshoot voor Stichting Aap én krijgen te maken met een overdosis gekleurd poeder tijdens het fotograferen van turners. Een indrukwekkende aflevering die de BN’ers nog lang bij zal blijven.

Het Perfecte Plaatje steunt Stichting Aap én de Postcodeloterij

Voor de eerste opdracht wordt gebruikgemaakt van een wel heel apart decorstuk, namelijk een kooi. Om extra aandacht te schenken aan het goede werk van Stichting Aap draait de shoot om dieren in gevangenschap. De deelnemers van Het Perfecte Plaatje mogen zelf ondervinden hoe het is om gevangen te zitten.

De intentie achter de opdracht is mooi, maar wat mij betreft slaan de makers van het programma de plank mis. Tijdens een informatie filmpje dat getoond wordt om het werk van Stichting Aap uit te lichten wordt ongegeneerd reclame gemaakt voor de Nationale Postcodeloterij. Daardoor verliest de goedbedoelde opdracht bij voorbaat al zijn integriteit. Maar het ergste vind ik nog dat er 9 kooien op de set staan en niemand de tegenwoordigheid van geest heeft om presentator Tijl Beckand op te sluiten en af te voeren naar Artis. Een gemiste kans als je het mij vraagt.

De ‘apekooi’ fotoshoot van Het Perfecte Plaatje levert bijzondere foto’s op van een poedelnaakte Loes Haverkort tot een psychedelische plaat van Quinty Misiedjan. Blote Loes haalt met haar foto een welverdiende 10 als cijfer binnen. Volgens de jury lijkt de foto van Quinty meer op een duiveluitdrijving dan een dier in gevangenschap. Ze hadden het niet beter kunnen omschrijven. Ik begrijp mevrouw Misiedjan wel, want als ze mij in het bijzijn van Tijl in een kooi opsluiten zou ik ook volledig in standje psychose schieten. Alleen de gedachte al.

mensrelatie_300x250_v1

Een stoffige kleurexplosie tijdens fotoshoot met turners

De ideeën voor opdrachten van deze week zijn duidelijk ontstaan tijdens een brainstormsessie bij de vrijdagmiddagborrel op de redactie van Het Perfecte Plaatje. Om van de fotoshoot gevangenschap over te stappen naar een shoot van turners met een overdosis poeder roept toch bepaalde associaties op met ene Yuri van Gelder. Nu is het bij de poedersuiker snuivende turner nooit tot een celstraf gekomen, maar hij heeft er is wel sprake geweest van strafmaatregelen dus ik reken dit bruggetje goed.

Dankzij de poederige stofwolken lukt het de deelnemers van Het Perfecte Plaatje om prachtige foto’s te creëren. Hoe het na afloop met de longen van de turners is gesteld is discutabel. Je zal maar je kunstje moeten doen terwijl er een wagonlading gekleurd stof al je lichaamsgaten probeert binnen te dringen. Het zou mij niks verbazen als de ontlasting van de turners de volgende dag alle kleuren van de regenboog heeft.

De winnaar en afvaller van aflevering 3 van Het Perfecte Plaatje

Model Sylvia Geersen weet met een 8,5 en 9,5 de winnaar van de week te worden en de vriendelijke maître Sergio Vyent moet Het Perfecte Plaatje 2023 als afvaller verlaten wegens teleurstellende resultaten. Erg jammer, maar gezien de foto’s helaas wel terecht. Ik ben benieuwd wat voor fratsen de lolbroeken van het programma voor volgende week als opdracht verzinnen.

Klik hier om alle artikelen over de deelnemers van Het Perfecte Plaatje 2022 en 2023 te lezen.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 8 van Het Perfecte Plaatje elke woensdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen met deelnemers Henry Schut, Quinty Misiedjan, Waldemar Torenstra, Niek Roozen, Loes Haverkort, Anna Drijver, Frans Duits, Annemarie van Gaal, Sergio Vyent en Sylvia Geersen terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 3 seizoen 8 Het Perfecte Plaatje 2023