Niek Roozen zegeviert en Anna Drijver blijft niet ‘drijven’ in Het Perfecte Plaatje

Er staat in aflevering 5 een natuur fotoshoot bij de Oostvaardersplassen op het programma voor de deelnemers van Het Perfecte Plaatje 2023, maar wie denkt dat de BN’ers een saaie week tegemoet gaan heeft het mis. Met de zoete versnaperingen van Halloween nog achter de kiezen worden de kijkers namelijk ook verwend met een griezelige shoot in kasteel Muiderslot.

Zeer rustgevende natuur fotoshoot in Het Perfecte Plaatje

Natuurgebied de Oostvaardersplassen is het decor waar de amateurfotografen het perfecte plaatje mogen schieten om het gevoel van ‘ultieme vrijheid’ te weerspiegelen. In de praktijk komt dat vooral neer op een dobberende zwaan, stieren die boos in de camera kijken en een stel wippende paarden.

Terwijl de deelnemers door het gras rollen om foto’s te maken en de derde stier op rij een BN’er probeert te imponeren met een wedstrijdje staren, beginnen mijn gedachten af te dwalen. In mijn ooghoek zie ik nog een stel paarden een ‘natuurfilm voor volwassenen’ naspelen, maar dan…pats boem…frikandelbroodjes. Tijl Beckand is ineens op miraculeuze wijze getransformeerd in Beau en Emma Wortelboer voert Maarten van Rossem een frikandelbroodje.

Je raadt het al, ik ben in slaap geflikkerd tijdens de natuur fotoshoot en zojuist wakker geworden bij de aflevering van Beau. Met veel pijn en moeite schakel ik van frikandellen terug naar de grote paardenpiemel en kijk het fotografieprogramma opnieuw. Om verdere aanvallen van narcolepsie te voorkomen spoel ik direct door naar de uitslag van de eerste shoot. Voor de eerste opdracht van Het Perfecte Plaatje scoorde Loes Haverkort met een 9 het hoogste cijfer voor haar foto en Anna Drijver eindigde verzuipend in de Oostvaardersplassen met een 5.

mensrelatie_300x250_v2

Deelnemers experimenteren met een griezelig lange sluitertijd bij kasteel Muiderslot

Bij de tweede opdracht is het makkelijker om wakker te blijven. De deelnemers van Het Perfecte Plaatje moeten een spookachtige foto maken en kasteel Muiderslot is de uitgelezen locatie. Door een flink lange sluitertijd te gebruiken lukt het de BN’ers om een tafereeltje op de gevoelige plaat te leggen wat zo uit een horrorfilm van Steven Spielberg lijkt te komen. De behoefte om mijn oogleden aan de binnenkant te bestuderen is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Niek Roozen sleept een 9 binnen en Anna Drijver scoort een 8 in Het Perfecte Plaatje. Dat de wereld niet altijd even rechtvaardig is blijkt tijdens de einduitslag van het programma. Niek Roozen wordt voor de derde keer bekroond tot weekwinnaar en Anna Drijver is ondanks de behaalde 8 helaas toch het haasje en moet als afvaller van Het Perfecte Plaatje naar huis. Wat een anticlimax zo halverwege de nacht! Ik duik gauw m’n bed in.

Klik hier om alle artikelen over de deelnemers van Het Perfecte Plaatje 2022 en 2023 te lezen.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 8 van Het Perfecte Plaatje elke woensdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4. Op streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen van Het Perfecte Plaatje 2023 terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 5 seizoen 8 Het Perfecte Plaatje 2023