Koen Kardashian en Catherine Keyl shockeren in Chateau Meiland VIPS

Koen Pieter van Dijk, ook wel bekend als Koen Kardashian, heeft taart mee genomen in Chateau Meiland VIPS en Catherine Keyl weet de familie Meiland al te shockeren voordat ze überhaupt over de drempel is van pension Code Rosé.

Catherine Keyl hangt de vermoorde onschuld uit bij geshockeerde familie Meiland

Vol verbazing kijk ik hoe Catherine Keyl binnen komt vallen bij Chateau Meiland VIPS. Niet eens vanwege haar afschuwelijke bontjas, waarvan ze overigens insinueert niet te weten of het echt bont is. Nee, het is omdat ik me meen te herinneren dat de journaliste zich in het verleden behoorlijk negatief heeft uitgelaten over de Meilandjes. Wellicht heeft Catherine spijt en wil ze de luidruchtige familie de kans geven om het tegendeel te bewijzen. Aannemelijker vind ik echter dat ze het gewoon wel weer eens tijd vond om met haar tronie op tv te verschijnen. Vast bang om als televisielegende in de vergetelheid te raken.

Ook voor Chateau Meiland VIPS gast Koen Kardashian is het als televisiepersoonlijkheid van belang in de picture te blijven. Je kunt namelijk goedbeschouwd niets anders, want tv personality’s zijn niet meer en minder dan onbekende personen die dankzij deelname aan een tv-programma populair zijn geworden en op die basis een carrière konden opbouwen. Dat moet je, net als zoveel zaken in het leven, natuurlijk wel onderhouden om niet vergeten te worden. Met zijn markante verschijning en flamboyante verleden zal dat echter niet zo snel gebeuren.

Koen Kardashian zet Chateau Meiland VIPS op zijn kop

Ik geef toe dat ik een vooroordeel had over deze gozer en ben ook zeker niet te beroerd om na het kijken van Chateau Meiland VIPS toe te geven dat mijn beeld van Koen van Dijk niet helemaal correct was. Natuurlijk is het een maf jong met al zijn gezichtsverbouwingen, maar achter alle opsmuk zit een onzeker en verdrietig persoon. Er speelt bij Koen een hoop oud zeer op het gebied van pesten en misbruik. Van Dijk blijkt tijdens de opname van Chateau Meiland juist erg attent te zijn en heeft een flinke dosis humor. Mijn vooroordelen verdwijnen net zo vlot als mijn salaris tijdens een dagje outletcentrum.

Catherine Keyl valt eigenlijk al vrij snel na binnenkomst in Chateau Meiland VIPS in haar oude rol als journaliste en onderwerpt zowel de familie Meiland als Koen van Dijk aan een serie pittige vragen. Dat we voor enige diepgang niet bij de Meilandjes hoeven te zijn was al bekend, dus het is een prettige ontwikkeling dat iemand eens wat beerputjes open durft te gooien. Dat zorgt ervoor dat we te weten komen dat Martien Meiland op weinig liefde van zijn vader hoefde te rekenen. Ook Martien blijkt net als Koen en Catherine vroeger veel gepest te zijn.

Ingrijpende verbouwingen aan het gelaat van Koen Pieter van Dijk

Behalve de indringende vragen en serieuze gespreksstof van Catherine Keyl wordt er ook veel gelachen tijdens het logeerpartijtje met Koen Kardashian in Chateau Meiland VIPS. Die gozer is echt compleet doorgeslagen in zijn gezichtsverbouwingen, maar weet dit zo grappig te brengen dat ik me haast verslik in mijn bonbonnetjes. Ik bedoel, wie laat in hemelsnaam zijn hele scalpel lichten om zijn voorhoofd glad te laten vijlen? ‘Tja heftig, maar ik ben nu wel van die schaduw over mijn gezicht af’, zegt Koen stoïcijns. Het idee dat je leeft in je eigen schaduw is natuurlijk een horrorscenario, dus na zijn uiteenzetting begrijp ik hem dan ook volledig.

De ingrijpende verbouwingen aan het gelaat van Koen Pieter van Dijk zijn zo pittig dat ik inmiddels zelfs zijn alcohol en harddrugsverslaving begrijp. Je moet wel heel erg onder invloed zijn om zulke zware ingrepen te ondergaan. Godzijdank is Koen inmiddels al 6 maanden clean en ik hoop met heel mijn hart dat dat zo blijft. Al was het alleen maar omdat hij zo’n mooi neusje heeft laten knippen en plakken door de plastisch chirurg nadat hij zijn neusschot volledig had weg gesnoven. Ik ben Koen en Catherine zeer erkentelijk voor hun deelname aan Chateau Meiland VIPS, want door hen was deze aflevering prima te pruimen. Zelfs de hysterie van de familie Meiland viel een beetje weg. Mijn dank is, gelijk als mijn achterwerk, bijzonder groot.

Klik hier om naar alle artikelen over Chateau Meiland te gaan.

Beste lezers, dankzij jullie steun is Tv-Vrouw een succes!
Wil je ons helpen?
Deel dit artikel dan via de deelknop bovenaan dit artikel of volg ons op social media.
Sandy Eireiner redacteur Tv-Vrouw

Sandy Eireiner is tv-recensent, redacteur, sarcastofiel, badass granny en soms gewoon zichzelf.

Beeld bron: Still Tv SBS6 / Chateau Meiland VIPS / Koen Pieter van Dijk en Martien Meiland / 2024

Het programma Chateau Meiland VIPS wordt elke maandag om 20:30 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingdiensten KIJK en NLziet is de aflevering met Koen Kardashian en Catherine Keyl terug te kijken.

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 1 Chateau Meiland VIPS 2024