Een bizarre RTL5 docu over mannelijke geslachtsdelen op vreemde plaatsen

De RTL5 docu The man with a penis on his arm gaat over drie mannen genaamd Malcolm, Anick en Lee en volgt hun reis om een nieuwe of vervangende penis te krijgen. Tot in detail vertellen de hoofdpersonen over het ingrijpende besluit om de operatie aan te gaan. De docu The man with a penis on his arm is om 5 juli 2023 uitgezonden op RTL5 en is voor degene die het gemist hebben terug te kijken op Videoland, maar bezint eer gij begint. Het is een ietwat shockerende documentaire en zeker niet geschikt voor mensen met een gevoelige maag.

Hoe werd Malcolm de hoofdpersoon van de RTL5 docu The man with a penis on his arm?

Malcolm, in de RTL5 docu ook wel The man with a penis on his arm genoemd, besloot 12 jaar geleden een flink abces op zijn kont zelf door te prikken met een naald met bloedvergiftiging als gevolg. Zijn geslachtsdeel werd zwart en viel er letterlijk af. Een waar horrorscenario als je het mij vraagt. Een nieuwe penis werd door artsen op zijn arm geplaatst om uiteindelijk in zijn kruis geplaatst te worden. De eerste operatie van Malcolm moest halverwege gestaakt worden vanwege ernstig zuurstoftekort door roken en overmatig alcoholgebruik. Tja, dan kan je zoals Malcolm tegen artsen aanschoppen, maar je kunt ook de hand in eigen boezem steken.

Wat mij betreft hadden ze de nieuwe piemel van Malcolm op zijn voorhoofd vastgezet. Begrijp mij niet verkeerd, zijn verhaal is uitermate triest maar zijn geslachtsdeel is niet zijn enige probleem. Ik ga er dan ook geen doekjes om winden en zeg jullie eerlijk dat ik Malcolm een behoorlijk asociaal stuk vreten vind. Tegelijkertijd besef ik dat hij is gevormd door alles wat hij heeft meegemaakt, maar dat mag nooit een vrijbrief zijn om je te gedragen als een stuk stront.

Op welke plek hoort het geslachtsdeel van Malcolm eigenlijk?

De toon die Malcolm aan de telefoon aanslaat tegen de chirurg zou voor mij als arts genoeg reden zijn om te zeggen ‘Stop die leuter lekker ergens waar de zon niet zo vaak schijnt.’ Als in de documentaire The man with a penis on his arm ook nog eens duidelijk wordt dat Malcolm operatiedata heeft laten schieten omdat hij geen vervoer naar het ziekenhuis had, weet ik het zeker. Die piemel hoort op zijn voorhoofd.

Je bent gewoon een dickhead Malcolm. Een paar weken minder zuipen en roken hadden je kansen op een geslaagde operatie vergroot, maar ook geld bespaard waardoor je een treinkaartje naar het ziekenhuis had kunnen kopen. Als ik hem dan ook hoor foeteren tegen de chirurg aan de telefoon dat ‘hij (de arts) vervoer moet regelen, anders dan kom ik niet’, sta ik perplex. Life is all about priorities. Uiteindelijk krijgt Malcolm na zes jaar toch zijn operatie. Trots laat de branieschopper zijn willy, die nu bevestigt is waar hij hoort, zien voor de camera. Hij had zich voor mij de moeite mogen besparen.

Hoe een mislukte phalloplastiek het leven van Anick vergalde

Anick is geboren met een onderontwikkelde penis, wat natuurlijk uitermate lullig is. Hij heeft inmiddels al jaren een phalloplastiek, maar dat levert alleen maar problemen op. Bij het oppompen om een erectie te krijgen bouwt hij druk op naar binnen waardoor hij alleen maar pijn heeft. Die ellende heeft geleid tot een depressie en zelfs een overdosis drugs. Een schrijnend verhaal met gelukkig een happy end. Helaas geen ‘happy end’ zoals wij de term kennen, maar als Anick nogmaals geopereerd wordt kan hij in ieder geval pijnvrij door het leven. Trots showt hij zijn moeder hoe zijn piemel er in erectie uitziet.

Lee zat gevangen in het verkeerde lichaam

Lee, geboren als Lisa heeft na 42 jaar in het verkeerde lichaam te hebben verkeerd eindelijk zijn zo begeerde mannelijkheid gekregen. Na een triest leven lijkt het geluk op liefdesgebied hem ook eindelijk toe te lachen. Ik heb te doen met hem. Lee werd tot zijn vijfde jaar misbruikt door zijn eigen vader en relaties liepen mis vanwege het ontbreken van een penis. Alsof het door het hele proces van een transitie heen moeten gaan al niet zwaar genoeg is. De RTL5 docu The man with a penis on his arm heeft geen geheimen en we krijgen dan ook een demonstratie van het in erectie brengen van het geslachtsdeel van Lee. Ja joh, gooi die er ook nog maar even in.

De rauwheid van de documentaire The man with a penis on his arm laat niets onbesproken en op zich is dat mooi, maar eerlijk gezegd kan ik geen lul meer zien. Ik ben allesbehalve preuts aangelegd echter een penis op een arm, een penis gekscherend als neus in een gezicht gedrapeerd, een penis met een klomp ijs erop én een penis die in erectie op een olifantenpiemel lijkt is mij net iets te veel vleeswaren voor de woensdagavond. Ik ga een stukje worst pakken…

Heb je de RTL5 docu The man with a penis on his arm met Malcolm, Anick en Lee gemist op televisie en wil je het terugkijken? De documentaire staat op Videoland.

Beeld bron: Still Tv RTL5 / The Man with a penis on his arm

Home » Televisie » The man with a penis on his arm RTL5 Docu 2023