Ongenode gasten in het Massa is Kassa stulpje van Peter Gillis

Dat de selfmade miljonair al een tijdje wordt achtervolgd door duistere zaken uit het verleden kan niemand ontgaan zijn. Ook hebben we in seizoen 11 van Massa is Kassa kunnen zien dat Peter Gillis hier nog geen seconde van wakker heeft gelegen, iets dat we niet kunnen zeggen van zijn vriendin Wendy van Hout. Sinds ze haar intrek heeft genomen in het peperdure stulpje van haar geldschieter is er van een goede nachtrust weinig sprake. En dat heeft niks te maken met de nachtelijke hatseflatspraktijken van die ouwe. Wendy heeft het gevoel dat zij en haar schatje niet de enige bewoners zijn van het gigantische kasteel. Ze geeft aan onheilspellende gevoelens te krijgen bij bepaalde ruimtes in het optrekje en dat zit haar niet lekker.

Wendy van Hout ziet spoken in het Massa is Kassa kasteel

Om erachter te komen wat deze vreemde sfeer veroorzaakt, wordt de hulp ingeroepen van een medium. Aan hem de zware taak om van het spookslot weer een sprookjeskasteel te maken. Met een immuniteitsketting om en een schaaltje met vuur treedt de dappere Thomas in Massa Is Kassa het gevaar tegemoet en terwijl Wendy van Hout op gepaste afstand toekijkt banjert Peter gewoon achter de ghostbuster aan. Ook nu kiest hij voor zijn ‘vertrouwen is goed, controleren is beter’ strategie, ook al heeft deze Scrooge nog nooit iets gemerkt van ongenode gasten. Een paar brandgaten in de vloerbedekking en een aantal onverklaarbare beestjes later lijkt het kwaad dan toch te zijn uitgerookt. Dat ging toch een stuk sneller dan het uit huis jagen van je ex, of nie?

Peter Gillis spijkert zoon Mark bij

Het hele uitdrijvingsritueel heeft hem toch meer gedaan dan hij wil toegeven en Peter Gillis lijkt zelfs een beetje panisch te zijn geworden in deze aflevering van Massa Is Kassa. Het gevaar kan immers overal op de loer liggen, vooral op plaatsen die je met het blote oog niet kunt zien. Met een controlerondje 2.0 op Park Prinsenmeer is de geest dan ook uit de fles. Voor deze groots opgezette actie wordt een oude beproefde methode uit de hoed getoverd. Met behulp van een spiegeltje dat met tiewraps aan een bezemsteel is bevestigd wordt het toiletgebouw van onder tot boven onder de loep genomen. Geen uitgevreten pisvlek kan meer ontsnappen aan de strenge blik van de grote baas. Het boze oog ziet alles.

Dat oude methodes vaak de meest effectieve blijken, brengt de Massa is Kassa miljonair Peter Gillis nog op een ander idee. Het feit dat hij met zijn eigen kop op zijn Rolls rondrijdt en woont als een kasteelheer heeft hij namelijk allemaal te danken aan de slinkse manier waarop hij zijn betalende klanten keer op keer om de tuin weet te leiden. Hij besluit zijn zoon en rekenwonder Mark Gillis eens even haarfijn uit de doeken te doen hoe je vette winst kunt maken over de rug van de hardwerkende vakantievierder.

Sckokkende onthullingen en klopgeesten

Het Massa is Kassa concept van Peter Gillis is eigenlijk heel simpel. Je vervangt gewoon je 22 centimeter hoge bierglazen door exemplaren van 18 centimeter. Vervolgens haal je iets van de prijs af en geen mens heeft door dat ze opgelicht worden waar ze bij staan. Dat hij met deze onthulling zijn eigen glazen aan het ingooien is lijkt hem weinig te kunnen schelen. Het is nu in ieder geval voor eens en altijd duidelijk dat, behalve zijn ego bij Petertje niet alles groot is.

Koud bijgekomen van deze schokkende onthulling word ik opgeschrikt door een luid geklop. We zijn terug bij het nederige Massa is Kassa stulpje van Peter Gillis en zijn vriendin Wendy van Hout en daar meen ik twee spoken te zien ronddwalen. Zou medium Thomas zijn werk dan toch niet helemaal goed gedaan hebben? Als ik nog eens goed met mijn ogen knipper zie ik Mieke en Johnny door de kamers van de Gillis mansion huppelen. Dit is voor mij een duidelijk teken van boven om onmiddellijk te gaan zappen. Nog meer geesten uit het verleden kan ik echt niet meer aan.

Klik hier om alle artikelen over Familie Gillis Massa is Kassa te lezen.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je Familie Gillis: Massa is Kassa op tv kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 11 van Familie Gillis: Massa is Kassa elke dinsdag om 20:27 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingsdiensten KIJK en NLziet zijn de avonturen van Peter Gillis en zijn nieuwe vriendin Wendy van Hout terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv SBS6 / Familie Gillis Massa is Kassa / seizoen 11 / 2023

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 11 Massa is Kassa 2023