Marijke wordt verteerd door schuldgevoel in laatste aflevering Help, Mijn Man is Klusser

In een emotionele aflevering van Help, Mijn Man is Klusser 2024 zien we hoe Marijke en Fred uit het plaatsje Maria Hoop na een berg tegenslagen met hun handen in het haar zitten. Een openhartoperatie, twee hartinfarcten, covid en daarnaast ook nog eens ontdekken dat je nieuwe huis een bouwval is, klinkt als het scenario van een slechte film. John Williams en het klusteam bieden een helpende hand bij een ’tissue-waardig’ slot van Help, Mijn Man is Klusser.

De emoties vieren hoogtij in seizoen 17 van het klusprogramma van John Williams

Het afgelopen seizoen van Help, Mijn Man is Klusser heeft menig kijker het waterpeil in Nederland flink laten stijgen met al het gejank. De tissues en zandzakken waren niet aan te slepen. Ook ik liep meer dan eens de dag na de uitzending met rooddoorlopen opgezwollen ogen door de supermarkt en waarschijnlijk is morgen een papieren zak over mijn kop wederom geen overbodige luxe. De mensen die nu denken ‘Jorit, doe in vredesnaam elke dag een zak over je paasei’ zal ik bij voorbaat alvast even teleurstellen. Dat gaat niet gebeuren. Weet je wat die zakken tegenwoordig kosten? Ik ben gekke Gerritje niet.

De slotaflevering van Help, Mijn Man is Klusser met deelnemers Marijke en Fred uit Maria Hoop zal menig traanbuis een goede spoelbeurt hebben gegeven. Mocht je van plan zijn het programma terug te kijken op Videoland of NLziet vergeet dan vooral niet om je rubberen roeiboot van zolder te halen en je lieslaarzen aan te trekken. Je weet tenslotte maar nooit of de dijken bestand zijn tegen een tsunami van zilte tranen. En op het luchtalarm kun je ook niet meer vertrouwen, want dat wordt binnenkort vervangen door een telefonisch alarm. Wie had ooit gedacht dat de lege batterij van je mobieltje je doodvonnis zou kunnen worden?

Help, Mijn Man is Klusser deelnemers Marijke en Fred hebben een hoop ellende op hun bordje gehad

Okido, als we allemaal veilig en wel in onze roeiboot zitten en alle armen en benen binnenboord hebben, kunnen we beginnen met het verhaal van Marijke en Fred. O ja, voordat ik het vergeet, pomp de boot wel alvast van tevoren even op hè. Een kapitein van een onopgeblazen schip is geen lang leven beschoren. Beetje lullig als je straks verzopen bent en ik aansprakelijk wordt gesteld wegens gebrek aan informatievoorziening.

Het klusteam komt geen dag te vroeg aan bij de deelnemers van deze week. Toen Marijke en haar echtgenoot op het punt stonden om hun nieuwe huis te kopen sloeg het noodlot toe en belandde Fred in het ziekenhuis. Een openhartoperatie, twee hartinfarcten en een covid infectie volgde. Het oude huis was intussen verkocht en terwijl Fred voor zijn leven vocht op de intensive care stond Marijke voor een duivels dilemma. Er moest een koopcontract worden getekend. Al bij de overdracht waren er vochtproblemen in het nieuwe huis, maar afzien van de koop was ook nog niet zo makkelijk. Er moest immers woonruimte zijn voor het moment dat Fred uit het ziekenhuis ontslagen zou worden.

Heeft Marijke een fout gemaakt door het koopcontract te tekenen?

Of Marijke een slimme keus heeft gemaakt door het koopcontract te tekenen is discutabel. Maar gezien de stressvolle situatie kan ik me heel goed voorstellen dat ze de koop door heeft laten gaan. Helaas woont het koppel nu in een geldverslindende bouwval. De vrouw voelt zich hier enorm schuldig over. Als ik tijdens de aflevering van Help, Mijn Man is Klusser een kijkje neem op X, zie ik dat de huis-tuin-en-keukenexperts van Nederland op het puntje van hun stoel zitten om de actie van Marijke te veroordelen. De beste stuurlui staan tegenwoordig niet meer aan wal, maar zitten op het voormalig Twitter.

Ik probeer me voor te stellen hoe het voor Marijke en Fred is om de reacties op social media te lezen. Na zoveel shit verdienen deze mensen het niet om veroordeelt te worden en daarom sluit ik dit artikel graag af met een boodschap voor het echtpaar.

Beste Fred en Marijke, trek de deur van het verleden achter jullie dicht. Piekeren over beslissingen die al genomen zijn is als achteraf een koe in de reet kijken. Het uitzicht is stront en het heeft geen enkele zin om nog langer in die anus te koekeloeren. Geniet liever van de momenten samen. En mocht onverhoopt toch de pleuris uitbreken, dan zijn er een hoop mensen die jullie met liefde een plekje in hun roeiboot gunnen.

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Help, Mijn Man is Klusser 2024 te gaan.

Beste lezers, dankzij jullie steun is Tv-Vrouw een succes!
Wil je ons helpen?
Deel dit artikel dan via de deelknop bovenaan dit artikel of volg ons op social media.
Jorit Henning

Jorit Henning is tv-recensent, redacteur en professioneel stuiterbal met een overdosis fantasie.
Schrijft het liefst voor lezers die de kunst beheersen om haar artikelen met een flinke korrel zout te lezen.

Beeld bron:  Still Tv RTL4 / Help Mijn Man is Klusser / Marijke Maria Hoop / 2024

Op televisie wordt seizoen 17 van Help, Mijn Man is Klusser elke maandag om 20:25 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingdiensten Videoland en NLziet is de aflevering met Marijke en Fred uit Maria Hoop terug te kijken.

Home » Televisie » aflevering 8 seizoen 17 Help. mijn Man is Klusser 2024