Het Roer Om: Gezin met 3 jonge kinderen besluit zonder plan te emigreren

In het SBS6 programma Het Roer Om verlaten Daisy en Jeroen het dorpje Gieten om met hun drie jonge dochters in een camper door Europa te reizen. Een eindbestemming heeft de familie nog niet. Ze hopen ergens onderweg een plek te vinden waar hun hart sneller van gaat kloppen en waar ze een B&B kunnen starten. Daisy en Jeroen starten het avontuur in Zuid-Spanje en juist dat maakt de uitkomst anno 2024 in Zweden een behoorlijk verrassende keuze van deze deelnemers van Het Roer Om.

Waarom gaan Daisy en Jeroen onvoorbereid emigreren in Het Roer Om?

Ben je stoer en onverschrokken of dom en naïef als je totaal onvoorbereid je kinderen inlaadt om te zien waar de zon je brengt? Het is de vraag die bij mij opkomt als ik de plannen van Het Roer Om deelnemers Daisy en Jeroen hoor. Wellicht ben ik gewoon te moe om te begrijpen waarom iemand in vredesnaam zoiets bedenkt. De error in mijn hersenpan is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik vandaag op een peuter en baby heb gepast die mij als kleine bloedzuigertjes volledig hebben leeggezogen.

Deze kinderen zijn overigens geen willekeurige koters die ik van straat heb geplukt. Het zijn mijn bloedeigen kleinkinderen. Niet dat dat verzachtende omstandigheden zijn, want ik heb het over een baby hyena in prinsessenjurk en een peuter bulldozer opgetuigd als eenhoorn. Mijn oogleden hangen inmiddels ter hoogte van mijn tepels en ik kan de schelle stemmen van de ettertjes nog steeds horen. En dat terwijl ze al uren geleden zijn opgehaald door mijn dochter.

Ik kan niet bevatten dat er mensen zijn die vrijwillig besluiten om met van die kleine oproerkraaiertjes op een paar vierkante meter te gaan wonen. Dan spoor je toch niet? Twee dagen oppassen per week op een locatie van 140 m² is al loodzwaar. Ter verdediging wil ik wel even aanvoeren dat het niet voor niets is dat mijn eitjes in de loop der jaren zijn verschrompeld tot uitgedroogde rozijntjes.

Deelnemers starten in Zuid-Spanje en eindigen in Zweden

Dat Daisy en Jeroen in het SBS6 programma Het Roer Om zijn vertrokken naar Zuid-Spanje en uiteindelijk hun hart verliezen in Zweden vind ik onbegrijpelijk. Zweden is een prachtig land, maar de winter duurt er maar liefst 6 maanden. Een half jaar lang slechts een paar uurtjes licht per dag en metershoge sneeuw voor je huis. Het is daar pleuriskoud en je zit in the middle of nowhere.

Nu ik er zo over nadenk, is Zweden eigenlijk wel aantrekkelijk voor een oververmoeide tikgeit. Het is best een idee om een winterslaap in een trekkershut te overwegen. Niemand die mij daar zal vinden en wellicht hebben Jeroen en Daisy nog wel een hutje in de aanbieding. Ik zie het al helemaal voor me. Verplicht hele dagen stapels boeken lezen en zonder internetverbinding of tv hoef ik ook geen stukjes meer voor Tv-Vrouw te tikken. Geen oppasdagen of onverwacht bezoek. Alleen ik die luierend naast de kachel zit met een goed boek en een glas wijn.

Het klinkt zeer aanlokkelijk, aangezien ik op dit moment bijna in slaap donder boven mijn toetsenbord. Maar dat is grootspraak, want ik zou er naar alle waarschijnlijkheid diep ongelukkig van worden. Ik kan helemaal niet zolang zonder die baby hyena en peuter bulldozer en daarnaast kan ik de lieve lezers van Tv-Vrouw toch niet in de steek laten? Laten we Zweden maar vergeten, want een paar uur naar dromenland verhuizen is genoeg ‘Het Roer Om’ na deze veel te drukke dag. Welterusten.

Klik hier om naar alle artikelen over Het Roer Om 2024 te gaan.

Beste lezers, dankzij jullie steun is Tv-Vrouw een succes!
Wil je ons helpen?
Deel dit artikel dan via de deelknop bovenaan dit artikel of volg ons op social media.

Sandy Eireiner redacteur Tv-Vrouw

Sandy Eireiner is tv-recensent, redacteur, sarcastofiel, badass granny en soms gewoon zichzelf.

Beeld bron: Still Tv SBS6 / Het Roer Om 2024 / seizoen 5 / Jeroen en Daisy / Zweden

Op televisie wordt seizoen 5 van Het Roer Om in maart en april 2024 elke donderdag om 20:28 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingdiensten KIJK en NLziet is de aflevering met Daisy en Jeroen en hun avontuur in Zweden terug te kijken.

Home » Televisie » aflevering 3 seizoen 5 Het Roer Om 2024