Papa Iven Cudogham droomt van een huis vol voetbal trofeeën

In aflevering 7 van Een Huis Vol gaat Oos, de jongste van de familie Cudogham voor de eerste keer naar voetbaltraining en bij de familie Wildeman heeft moeder Priscilla een dagje dierentuin op het programma staan, maar in beide families verloopt het niet helemaal zoals verwacht.

De laatste hoop op een profvoetballer in de familie Cudogham verdampt als snel

De vijfjarige baby van de familie Cudogham wordt bijna zes en mag voor de eerste keer naar voetbaltraining. Kosten noch moeite zijn gespaard en in een compleet nieuwe outfit vertrekken ze naar de voetbalclub. Oos heeft er zin in. Al snel na aankomst kunnen we dit bijstellen naar ‘Oos had er zin in’, want eenmaal aangekomen bij de club gaat de kleinste van een huis vol Cudoghammetjes volledig in de ankers. Nog voor de training überhaupt begonnen is heeft de kleuter hele andere plannen. ‘Misschien wil ik wel op judo!’, zegt hij tegen pa Iven als de spanning hem teveel wordt. Je kan mij opvegen.

Ik begrijp Oos wel, sterker nog het is de story of my life. Altijd op het moment suprême twijfelen of je wel een goede keuze hebt gemaakt. Zo ging ik ooit naar Italiaanse les en ook ik had daar reuze zin in. Zeg nou zelf, Italiaans is een prachtige theatrale taal en gezien mijn talenknobbel zou ik dat wel even rocken. Al na twee lessen vroeg ik mij af of een cursus pottenbakken toch geen betere keuze had geweest, want mijn talenknobbel bleek in de loop der jaren gekrompen te zijn naar het formaat doperwt.

mensrelatie_320x100_v1

De familie Wildeman verlaat hun huis voor een tuin vol dieren

De familie Wildeman gaat een dagje naar de dierentuin. Ja, zo’n park waar dieren doorgaans de hele dag een beetje dom staan te koekeloeren. Je vraagt je af wie naar wie kijkt. Voor het geval het je nog niet opgevallen was, ik haat dierentuinen. Niet meer van deze tijd als je het mij vraagt. Een huis vol kinderen vraagt echter om creatieve oplossingen in de vakantieperiode dus de familie Wildeman heeft hun vakantiegeld geïnvesteerd in een abonnement voor de dierentuin. Wat is nog erger dan een dagje dierentuin? Juist, vijf keer per seizoen naar dezelfde apen en beren gluren.

Dat ik niet alleen, maar ook de oudere kinderen uit het gezin er zo over denken wordt als snel duidelijk als de pubers dodelijk verveeld achter pa en ma Wildeman aansjokken. Goed beschouwd lijkt er maar één iemand uit de familie Wildeman echt enthousiast en dat is moeder Priscilla uit Een Huis Vol zelf. Ze loopt nog net niet huppelend in het rond. Wel luidruchtig en met haar snerk zou ze niet misstaan op de Rotterdamse markt. Man oh man wat komt er een hoop herrie uit die vrouw.

Kruip zelf eens een tijdje in zo’n kooi Priscilla!

Priscilla Wildeman vindt het belangrijk dat de kinderen in hun opvoeding iets meekrijgen over de natuur. Daar, lieve mensen wringt nu precies de schoen bij mij. Een dierentuin is geen natuur, het is een kunstmatig opgezette replica van de natuur. De natuur is waar al deze prachtige beesten thuis horen in plaats van achter die hekken. Aangezien Priscilla Wildeman de dierentuin zo geweldig vindt is het wellicht een idee om haar huis vol kinderen een poosje om te ruilen voor een verblijf in de kooi bij de lawaai-papagaaien. Misschien overweeg zelfs ik dan een dagje dierentuin

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Een Huis Vol te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je Een Huis Vol 2023 kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 16 van Een Huis Vol elke werkdag om 19.00 uur uitgezonden op zender NPO1 en op streamingsdienst NLZiet en NPO Start zijn de afleveringen met de familie Nagelkerke, de familie Blom, de familie Cudogham en de familie Wildeman terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv NPO

Home » Televisie » aflevering 7 seizoen 16 Een Huis Vol 2023