Boer Zoekt Vrouw: Van welke boer gaat jouw hart sneller kloppen?

Boer Zoekt Vrouw Europa 2023

Trek je laarzen maar aan, wasknijper op je neus en steek je paspoort alvast in de borstzak van je overall: we gaan daten met boeren! Voordat je stallen kan gaan mesten, moet je wel even een eindje reizen want het nieuwe seizoen van Boer Zoekt Vrouw vindt plaats in diverse landen binnen Europa. De boeren van dit jaar wonen in Denemarken, Zweden, Frankrijk, Slowakije en Duitsland en zijn met de hulp van Yvon Jaspers op zoek naar een vrouw of man om hun veestapel mee uit te breiden. Graag stel ik je voor aan Boer Zoekt Vrouw 2023 deelnemers Haico, Richard, Piet, Claudia en Bernice:

Haico

Denk je ‘Denemarken, dat lijkt mij wel wat’, schrijf dan een brief aan de 42-jarige Haico. Boer Haico heeft een melkveebedrijf en zoekt een lieve, eerlijke vrouw. Hij is niet enkel met zijn hoofd tussen de koeien te vinden, maar maakt ook graag tijd vrij om te sporten en aan zijn auto te sleutelen. Dat hoofd is overigens zeker niet onaantrekkelijk, al is dat mijn persoonlijke mening.

Haico komt over als een vriendelijke man. Een relatie heeft hij nog nooit gehad en is op liefdesgebied zo groen als het gras van zijn koeien. Dus dames, doe een beetje rustig aan met deze man. We willen hem natuurlijk niet in paniek dwars door het schrikdraad van de wei zien uitbreken.

Richard

De 32-jarige Richard is akkerbouwer in Slowakije en zoekt een spontane, intelligente vrouw. Hij komt op mij over als een lieve man, die vooraan heeft gestaan toen God de slimste mens aan het ontwerpen was. Als we Yvon Jaspers mogen geloven, kan Richard een overheerlijke bloemkool ovenschotel maken. Hij gebruikt daarvoor wel ‘een pakje poeder’ uit Nederland, maar dat geeft niks.

Boer Richard kan koken en is slim, wat wil je als vrouw nog meer? Euh, nou een uitzicht op gebouwen met een dak erop. De gebouwen in de werkomgeving van Richard zijn op zijn zachtst gezegd zeer goed geventileerd. Er zitten gaten in de vervallen muren en er mist hier en daar een dak, maar een kniesoor die daarop let. Vintage is tegenwoordig hartstikke hip.

Piet

Als laatste mannelijke boer hebben we de 63-jarige Piet uit Duitsland in de aanbieding. Vanwege rugklachten heeft hij helaas zijn eigen melkveebedrijf aan de wilgen moeten hangen en werkt nu op het vleesveebedrijf van vrienden. Piet heeft veel verdriet gehad toen hij afscheid moest nemen van zijn koeien. Hij komt over als een lieve man die wel wat vreugde in zijn leven kan gebruiken.

Boer Piet is op zoek naar een vrouw met wie hij lief en leed kan delen. Zijn series kijken, wandelen en lezen ook jouw ding? En vind je het ook leuk om met je blote bips in de sauna te zitten, dan is Piet de man voor jou.

Claudia

De 57-jarige boer Claudia woont in het Franse Normandië en heeft een melkveebedrijf. Ja, de koeienboeren zijn goed vertegenwoordigd in seizoen 2023 van Boer Zoekt Vrouw. Ze is 20 jaar geleden met haar man naar Frankrijk geëmigreerd om zijn droom van een eigen boerderij na te jagen. Helaas sloeg het noodlot toe en werd haar echtgenoot Matthieu ernstig ziek. Na een lang ziekbed is hij 3 jaar geleden overleden.

Claudia komt over als een bijzonder sterke en positieve vrouw. Ze is niet bij de pakken neer gaan zitten en runt nu zelf het melkveebedrijf. Haar volwassen dochters gunnen hun moeder een ‘ami pour la vie’, oftewel een maatje voor het leven. Bij het zien van haar oproep, zou ik het liefst alle leuke mannen uit mijn omgeving met pen en papier in mijn huis opsluiten en ze pas vrijlaten nadat ze Claudia een liefdesbrief hebben geschreven. Die vrouw verdient echt een ami pour la vie.

Bernice

De 23-jarige Bernice uit Zweden is de jongste deelnemer van Boer Zoekt Vrouw 2023. Zij heeft samen met haar familie een melkveebedrijf en paardenfokkerij op een landgoed dat dateert uit het jaar 1200. Bernice houdt van paarden, fotograferen en filmen. Ze heeft nog geen ervaring in de liefde en is nu op het punt in haar leven gekomen dat ze verlangt naar een man met wie ze alles kan delen en veel lol mee kan hebben.

De deelname van Bernice aan Boer Zoekt Vrouw baart mij een beetje zorgen. Ik ben naast ‘stukjes-tikkert’ van Tv-Vrouw namelijk ook moeder, en mijn moederhart schiet behoorlijk in de stress bij het zien van haar kennismakingsinterview met Yvon Jaspers. Bernice komt heel introvert over en verlaat zelden de boerderij. Ze geeft aan gauw bang te zijn dat ze iets verkeerds zegt en maakt zich zorgen over wat mensen van haar denken.

Ik vraag me af of het niet verstandiger is om de jonge meid in bescherming te nemen en niet mee te laten doen met het programma. Blijkbaar denkt KRO/NCRV daar anders over. Daar leg ik mij uiteraard bij neer, maar ik kan wel beloven dat ik de eerste de beste gozer die haar kwetst hoogstpersoonlijk aan mijn pen rijg als een stuk kebab aan een spies, op de barbecue cremeer, opvreet en vervolgens weer uitkots. Dus heren, jullie zijn gewaarschuwd. Ik heb al een paar zakken houtskool in huis gehaald.

Klik hier om naar alle artikel over Boer Zoekt Vrouw te gaan.

Vanaf 3 september 2023 wordt Boer Zoekt Vrouw Europa uitgezonden op NPO1 en mocht je de afleveringen tegen die tijd gemist hebben, dan kun je de avonturen van Haico uit Denemarken, Claudia uit Frankrijk, Piet uit Duitsland, Bernice uit Zweden en Richard uit Slowakije terugkijken op NLziet.

Beeld bron: Linelle Deunk / KRO/NCRV

Home » Televisie » Introductie Boer Zoekt Vrouw Europa 2023