Mr. Frank Visser doet Uitspraak: Wie blaft het hardst in Klazienaveen?

In de aflevering van deze week reist Mr. Frank Visser af naar Klazienaveen en doet uitspraak in de zaak van Anneke en Henk tegen buurman Mark en zijn honden. De eisers klagen over geluidsoverlast en vinden dat de blaffende herders aan hun lot over worden gelaten door de buurman die veel van huis is voor zijn werk.

Mr. Frank Visser doet uitspraak over honden in Klazienaveen

Terwijl Anneke en Henk in gesprek zijn met Viktor Brand, graaf ik diep in mijn geheugen. Het nuffige belerende toontje van de vrouw komt mij zo bekend voor, maar waarvan toch? Met minutieuze precisie spit ik door de verzameling verstofte herinneringen in mijn hoofd en ineens daar, tussen een berg nutteloze informatie, vind ik het missende stukje. Vrijwel direct maakt een onbedwingbare lachbui zich meester van mij en rollen de tranen over mijn wangen. Buurvrouw Anneke heeft namelijk exact dezelfde manier van praten als mevrouw Veenstra! De moeder van Eddepet uit de jaren 90 serie Vrienden voor het Leven.

Met man en macht probeer ik mezelf tot de orde te roepen, maar er is geen redden meer aan. Het is net als die beroemde optische illusie waarbij je een tekening te zien krijgt waarin je zowel een jonge vrouw als een oude vrouw kunt zien. Als je het eenmaal ziet, kun je het niet meer ‘on-zien’. Als vervolgens Henk amper de kans krijgt om een woord te zeggen tijdens het betoog van zijn vrouw Anneke, zijn de rapen helemaal gaar en weet ik dat deze aflevering van Mr. Frank Visser doet Uitspraak een zware dobber gaat worden.

Een gegronde klacht

Eigenlijk is het best lullig, want hoewel de klacht van Anneke en Henk over de geluidsoverlast van de honden van buurman Mark reëel is, kan ik hen door de associatie met mevrouw Veenstra gewoonweg niet meer serieus nemen. Dat ze een met rabiës bevangen teckel nadoet om te illustreren hoe hard de honden blaffen, helpt de zaak niet. Ik grijp mijn buik vast die pijn doet van het lachen en rol bijna van de bank. Het lot van Mr. Frank Visser doet Uitspraak eisers Anneke en Henk uit Klazienaveen in de kwestie tegen Mark en zijn honden is beklonken.

Buurman Mark delft in Klazienaveen weliswaar het onderspit in de uitspraak van Visser en moet zijn honden wegdoen òf verhuizen, maar het is mijns inziens toch echt blaffende buurvrouw Anneke die een muilkorf om moet.

Daags na de uitzending van deze herhaling bereikte ons het treurige nieuws dat Mark bij een noodlotig ongeval is overleden. Het team van Tv-Vrouw wenst zijn familie en vrienden enorm veel sterkte met dit verlies.

Klik hier om naar alle artikelen over Mr. Frank Visser doet Uitspraak te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Beeld bron:  Still Tv SBS6