Mr. Frank Visser doet Uitspraak: Stichting De Kittenmand in strijd met kattenjatter

Bij het lezen van de aankondiging voel ik al aan mijn water dat het een uitzending gaat worden met een flink portie drama en als een hongerig Pavlov hondje kruip ik voor de tv. Aflevering 8 van het SBS6 programma Mr. Frank Visser doet Uitspraak 2023 gaat namelijk over Theo en Monique van Stichting De Kittenmand uit Tilburg die bonje hebben met ‘catnapper’ Inge over kittens. O boy, o boy, dat wordt een smakelijk hapje.

Wie beweert dat hij Mr. Frank Visser doet Uitspraak kijkt om z’n juridische kennis bij te spijkeren, liegt dat hij barst. Ik ga er dan ook niet schijnheilig over doen en kom er maar gewoon eerlijk voor uit dat mijn innerlijke demonen zich drie slagen in de rondte lachen om de sores van de getroebleerde buren. Dat de deelnemers van het programma dit keer geen buren zijn, maakt de smaaksensatie er niet minder lekker om.

Mr. Frank Visser doet Uitspraak over catnapping

Het probleem tussen Theo en Monique van Stichting De Kittenmand uit Tilburg en Inge heeft te maken met 4 ‘gegijzelde’ kittens en de oprichters van de stichting zien geen andere mogelijkheid dan Mr. Frank Visser doet Uitspraak in te schakelen voor hulp. Persoonlijk zou ik bij een gijzeling eerder de politie inschakelen dan een bejaarde rechter en zijn koddige hulpje Viktor Brand.

Inge fungeert als gastgezin voor 4 kittens als ze ontdekt dat een van de dieren een reïncarnatie is van haar eigen overleden kat. Ze raakt zo gehecht aan het kleine poesje Tara dat ze geen afstand meer kan doen van de trouwe mauwende viervoeter. En laat dat nu precies tegen de regels van Stichting De Kittenmand te zijn waar in het reglement duidelijk staat dat kittens het eerste jaar niet door het gastgezin geadopteerd mogen worden.

Theo en Monique zijn echter niet de moeilijkste en besluiten een uitzondering te maken voor Inge waardoor zij poes Tara mag adopteren. Probleem opgelost zou je denken, ware het niet dat Stichting De Kittenmand als voorwaarde stelt dat de andere 3 kittens het gastgezin verlaten. De 3 halen, 1 betalen actie valt niet bij Inge in de smaak.

Inge vs Stichting De Kittenmand

Dit is waar aflevering 8 van Mr. Frank Visser doet Uitspraak popcornwaardig wordt en het gesteggel over kittens tussen Theo en Monique van Stichting De Kittenmand uit Tilburg en Inge serieuze vormen aanneemt. De vrouw met de gereïncarneerde poes blijkt niet vies van een beetje drama en vergelijkt het afstaan van de kittens met een uithuisplaatsing van een kind. Ze heeft tenslotte ‘8 maanden voor de dieren gezorgd en het zijn zo ongeveer haar kattenkinderen’, aldus Inge.

Als rechter Frank polshoogte komt nemen van de situatie wordt het sensatiegehalte van de aflevering nog een beetje opgeschroefd. Mr. Frank Visser heeft een lijst met goederen die in bruikleen zijn gesteld door Stichting De Kittenmand en wil voordat hij een uitspraak doet controleren of alle spullen aanwezig zijn in het appartement van het gastgezin. Inge is zwaar geshockeerd en vergelijkt de situatie met een faillissement én echtscheiding. Overdrijven is ook een vak.

Viktor Brand is intussen de hond uitlaten en heeft duidelijk geen zin in al het gezeik. Geef hem eens ongelijk. Terwijl het hondje zijn blaas en darmen leegt op het grasveld zit de assistent van Mr. Frank Visser naar poezenfilmpjes op zijn telefoon te kijken. Brand heeft naar eigen zeggen een ‘praten poezen fetisj’ en kan uren kijken naar de pratende poesjes op internet. Euh ja…wellicht had je die informatie beter privé kunnen houden Viktor.

De uitspraak van Mr. Visser

Na alle personen in kwestie gehoord te hebben doet Mr. Frank Visser uitspraak en besluit dat Inge de 3 ‘gecatnapte’ kittens terug moet geven aan Theo en Monique van Stichting De Kittenmand. Ineens blijkt het allemaal best mee te vallen met de moedergevoelens die Inge heeft voor haar kattenkinderen, want ze hoort het bericht van de uithuisplaatsing met droge ogen aan. Het lijkt mij dat mensen waarbij daadwerkelijk een kind uit huis is geplaatst toch ietwat anders reageren…

Klik hier om naar alle artikelen over Mr. Frank Visser doet Uitspraak te gaan.

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je Mr Frank Visser doet Uitspraak op tv kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 8 van het programma Mr Frank Visser doet Uitspraak elke donderdag om 20:30 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingdiensten KIJK en NLziet zijn de afleveringen die je in 2023 hebt gemist terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv SBS6

Home » Televisie » aflevering 8 seizoen 8 Mr. Frank Visser doet Uitspraak 2023