Deelneemster Carla flambeert bijna de beroemde tent van Heel Holland Bakt

Elk jaar zit er in het Omroep Max programma Heel Holland Bakt wel een opmerkelijke kandidaat en in 2024 is dat de flamboyante Carla. Een pittige Italiaanse dame met rode lokken en een Haags accent. Naast Carla vallen ook bakkers Sandra, Aruna en Pien op in seizoen 11 van Heel Holland Bakt, al is het om een heel bijzondere reden.

Bekende gezichten in Heel Holland Bakt?

Tijdens het kijken naar het bakfestijn raak ik af en toe een beetje de kluts kwijt. Een soort déjà vu gevoel overvalt mij bij het zien van een aantal kandidaten. Zo roept de 51-jarige Sandra associaties op met Catherine Keyl in haar jongere jaren, doet de Hindoestaanse Aruna denken aan Sandra Reemer met spierwitte ‘glow in the dark’ tanden en meen ik in de jongste Heel Holland Bakt deelneemster Pien een slimmere versie van Georgina Verbaan te zien. Ik vraag me af of meer kijkers dit hebben of dat het een afwijking mijnerzijds is.

De grootste kortsluiting in mijn hoofd komt echter om de hoek kijken als de 58-jarige Carla door het beeld stuitert. Ze lijkt sprekend op Petra uit seizoen 2 van B&B Vol Liefde, maar dan enigszins beschonken of op zijn minst knetterstoned. Carla is het type vrouw waar je dol op bent óf waar je je juist alle kleuren van de regenboog aan ergert. Haar aanwezigheid in de tent is niet over het hoofd te zien en de opmerkingen die als op hol geslagen torpedo’s uit haar mond vliegen zijn hilarisch. Tenminste, dat vind ik.

Zenuwachtige kandidaat zet de boel in vuur en vlam

De drie opdrachten die kandidaten van Heel Holland Bakt deze week te verstouwen krijgen met het thema schuim zijn een variatie op een citroen meringue taart, 25 bokkenpootjes voor de technische opdracht en als spektakelstuk een indrukwekkend macaronspektakel. Pfff…doe het maar eens even. Ik ben blij dat ik niet in de tent bivakkeer en relaxed vanuit huis naar het geklooi van de bakkers op de buis kan kijken. Het zou niks voor mij zijn. Zelfs een simpel recept als kruidnootjes weet ik nog om te toveren tot een baksel met de structuur van bubbeltjesplastic. Het is bijna een gave, al zeg ik het zelf.

Bij de eerste opdracht slaan de zenuwen al behoorlijk toe bij Carla. Ze raaskalt als een kip zonder kop over raps (citroenrasp) en flirt met meesterpatissier Robèrt van Beckhoven. Tegen Heel Holland Bakt icoon André van Duin biecht ze op: ‘Ik ga zo eerst even een lepel Limoncello naar binnen gieten om wat rustiger te worden met opspuiten.’ ‘Nou nou Carla, even diep ademhalen of met je kop in de shockvriezer, alhoewel alles heeft bijwerkingen’, reageert André gevat terug.

Als Carla even later de brander pakt om het eiwitschuim van haar taart op een goudbruin kleurtje te trakteren, steekt ze bijna de hele tent in de hens. Godzijdank stond grappenmaker van Duin aan de andere kant van haar, anders was de beste man levend gecremeerd. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben nog lang niet klaar voor een wereld zonder André en hoop nog heel lang van zijn geweldige humor te kunnen genieten.

Waarom kreeg alleen Carla een steekvlam in de Heel Holland Bakt tent?

Ik begrijp er niks van, waarom ging het zo mis met de brander? Had Carla in plaats van een eetlepel Limoncello misschien stiekem een soeplepel van het drankje naar binnen gegoten? Alcohol is immers een aardige brandversneller in combinatie met vuur. Voorlopig lijkt het me verstandig om alle branders buiten bereik van deze vurige dame te houden.

Bij het spektakelstuk is het wederom Carla die een alcoholische versnapering toevoegt aan de taart. Zelfgemaakte aardbeienlikeur om precies te zijn. Wacht eens even, ik herinner me zojuist dat ze in de vorige aflevering ook drank in een recept had verwerkt. Is die jolige meid niet gewoon zo zat als een patat? Teut als een Maleier, kacheltje lam of zo zat als een pinneke. Dat zou in ieder geval wel haar hilarische fratsen verklaren.

Het is nog maar de vraag hoelang Carla in de bakwedstrijd zal blijven. De eer om meesterbakker van de week te worden, gaat aan haar neus voorbij en is voor Pien, maar de verschrikkelijke titel van Heel Holland Bakt afvaller is haar dankzij Rachida ook bespaard gebleven. We gaan zien hoever Carla gaat komen. Laten we hopen dat de tent en de andere kandidaten haar deelname zonder al te veel kleerscheuren overleven.

Op de website van Heel Holland Bakt zijn alle recepten van de afleveringen van seizoen 11 te vinden.

Meer artikelen lezen over Heel Holland Bakt 2024.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Beeld bron: Still Tv NPO 1 / Omroep Max / Heel Holland Bakt / seizoen 11 / 2024 / Carla

Heb je aflevering 2 gemist van Heel Holland Bakt 2024 en ben je nieuwsgierig naar de (mis)baksels van de deelnemers? Op NLziet en NPOstart kun je seizoen 11 van Heel Holland Bakt terugkijken en de creaties van Aruna, Carla, Dennis, Rudo, Sandra, Susan, Tim, meesterbakker Pien en afvaller Rachida bewonderen.

Home » Televisie » aflevering 2 seizoen 11 Heel Holland Bakt 2024