Een emotionele dag voor familie Blom in Een Huis Vol

De familie Nagelkerke uit Oudenbosch wordt weer even herenigd met hun dochter Merel, terwijl de familie Blom de geboortedag van hun overleden dochtertje Miriam gedenkt in Een Huis Vol 2023. Familie Cudogham gaat met de kinderen op stap om hen te laten zien waar pa en ma elkaar hebben ontmoet. Alsof dat ook maar iemand interesseert…

Waarom heeft Sofie Nagelkerke een huis vol make-up?

Het moet uit mijn systeem en wel gelijk nu! De nacht ingaan met onbeantwoorde wereldproblematiek is geen optie. Wie kan in hemelsnaam bevestigen dat ik echt gezien heb wat ik dacht gezien te hebben in aflevering 2 van Een Huis Vol? Heeft Sofie Nagelkerke werkelijk een wand vol met een complete winkelinventaris aan make-up in haar huis vol? En zo ja, waarom en hoe komt ze daar aan? Enige afgunst maakt zich van mij meester, want dit wil je als vrouw toch gewoon? Zou Jan voor een van zijn bakker filialen een pand overgenomen hebben waar vroeger een parfumerie in heeft gehuisd? Ik wil antwoorden!

Merel verrast haar broertjes en zusjes

Merel, de oudste dochter van Een Huis Vol familie Nagelkerke, studeert tot verdriet van Sofie Nagelkerke in Amerika. Zij besluit spontaan tijdens ‘springbreak’ om haar familie in Nederland na twee maanden afwezigheid met een bezoekje te verrassen. Ik kan mij zo voorstellen dat het vertrek van de jonge meid ontstaan is door behoefte aan rust én geen chocolade meer kunnen zien. Je zal potdomme de oudste zijn in een huis vol koters, dan heb je als puber geen moment van de dag even rust. De hel als je het mij vraagt. Merel is koud over de drempel als ze al wordt geclaimd door haar jongste broertje Junior, die en passant besluit de hele week bij haar in bed te slapen. Adem in, adem uit meid, een weekje is zo voorbij.

Familie Blom herdenkt hun dochter en zusje Miriam tijdens de opnames van Een Huis Vol

De familie Blom heeft serieuzere dingen aan hun hoofd, al wordt er op een speelse en luchtige manier mee omgegaan tijdens de opnames van Een Huis Vol 2023. De Blommetjes ‘vieren’ vandaag de geboortedag van hun overleden dochter en zusje Miriam. Tijdens zendingswerk in Albanië is het meisje zes jaar geleden overleden aan een bacteriële vergiftiging. Als moeder en oma breekt mijn hart als ik naar het in- en in trieste verhaal luister. Voor mijn tranen echter ook maar de kans krijgen de weg naar mijn wangen te vinden word ik teruggefloten door de intens allesoverheersende snerkstem van Gerdien Blom. Zij redt mij hiermee van een emotionele snottersessie.

Beste mensen van de productie, is het technisch gezien mogelijk om één stem in een tv-programma te dempen? Zo ja, laat ons dan alsjeblieft niet in de steek en doe er wat aan. O ja, en als ik zo brutaal mag zijn om nog een verzoekje in te dienen: knip zoveel mogelijk van Ivan en Cynthia Cudogham in de montage weg. Werkelijk niemand zit toch te wachten op het geënsceneerde toneelstukje van de familie Cudogham tijdens de afleveringen.

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Een Huis Vol te gaan.

Beeld bron: Still Tv NPO

Home » Televisie » aflevering 2 seizoen 16 Een Huis Vol 2023