Frits Wester en Iris van Lunenburg krijgen een koekje van eigen deeg in Expeditie Robinson

Als Irene van der Laar in aflevering 4 op afvallerseiland arriveert nadat ze tijdens de eilandraad van Expeditie Robinson 2023 is weggestuurd, heeft Mark Baanders geen idee wie zij is. Hij weet het ongemakkelijke moment uitstekend weg te poetsen door zich te gedragen als een ware gentleman. Een slimme zet waar Expeditie Robinson deelnemers Frits Wester, Eva Simons en Iris van Lunenburg nog wat van kunnen leren.

Mark Baanders wordt door Irene van der Laar gespaard op afvallerseiland

De nieuwkomer op afvallerseiland mag kiezen met wie zij wil duelleren. Irene van der Laar beweert dat ze Expeditie Robinson deelnemer Mark Baanders spaart om tactische redenen, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze de welbespraakte en charmante man meer ziet zitten als compagnon dan Iris van Lunenburg. Laten we er geen doekjes om winden, Iris is lui. Ruim 8 dagen lang deed ze net even meer dan niks en was zelfs te beroerd om naar de immuniteitsmunt te zoeken.

Het duel tussen de dames is alles behalve spectaculair. Ik heb zelden zo’n trage proef gezien. De proef lijkt haast in slow motion plaats te vinden en ik baal dat de aflevering niet vooruit te spoelen is. Het is een wonder dat Mark Baanders zijn ogen open weet te houden tijdens het duel tussen Iris van Lunenburg en Irene van der Laar. Zeker gezien zijn helse nacht waarin hij nog net niet werd opgepeuzeld door vleesetende insecten. Waarschijnlijk blijft Mark wakker door een overvloed aan adrenaline vanwege de wetenschap dat hij sowieso nog even veilig op afvallerseiland mag blijven.

Eva Simons en Maxim Froger zijn geen goede match in de vroege uurtjes van Expeditie Robinson

Het gemopper in de ochtenduren is vaste prik bij de deelnemers van Expeditie Robinson 2023. Slecht slapen, honger en irritante beestjes die je leeg willen zuigen eisen hun tol. Vooral Maxim Froger heeft het zwaar en het oeverloze geratel van Eva Simons werkt ook niet mee als je net je ogen open hebt. Ik begrijp zijn irritatie helemaal. Tegen mij moet je ’s morgens minimaal een half uur je mond houden en ver uit de buurt blijven. Het liefst heb ik dat mijn gezinsleden het zwijgen tot een uur of 3 in de middag volhouden, maar ik begrijp dat dat wellicht een tikkeltje onrealistisch is.

mensrelatie_468x60_v1

Eva Simons heeft het moeilijk in Expeditie Robinson. Haar nogal aanwezige persoonlijkheid valt niet bij iedereen in goede aarde en ze voelt dondersgoed dat ze niet lekker in de groep ligt. Jezelf afzonderen is doorgaans niet de meest ideale actie om zoiets op te lossen, maar dat is wel precies wat de zangeres doet. Oud zeer steekt de kop op en Eva Simons voelt zich weer het buitengesloten meisje op school. Haar verleden van drank en drugsverslaving komt boven drijven en ze zit echt even goed doorheen. Ik spreek Eva in gedachte toe: ‘Kom op meid, hak in plaats van oesters eens wat vingertjes af van kampgenoten en laat ze allemaal lekker de rambam krijgen!’ Helaas hoort ze het niet. Misschien zit er teveel zand in haar oren.

De verbanning is voor Frits Wester onvermijdelijk

Frits Wester had zich misschien ook wel twee keer achter zijn oren gekrabbeld over zijn deelname aan Expeditie Robinson 2023 als hij zich op voorhand had gerealiseerd dat het niet meevalt om als ouwe lul tussen jongelui te vertoeven. Zijn kop gaat er haast af vanwege een opmerking die hij vorige week maakte tijdens de eilandraad. De tere zieltjes van zijn kampgenoten zijn gekrenkt, omdat Wester heeft aangegeven het fijn te vinden dat hij met Irene ook over andere dingen kan praten dan alleen over Instagram en Tiktok. Wat een gejank om niks zeg.

De groep is onverbiddelijk en verbant Frits Wester van Expeditie Robinson. Althans dat denken ze, want in werkelijkheid gaat hij natuurlijk naar afvallerseiland. Frits lijkt oprecht verbaasd over het bestaan van het loser-eiland. Onder welke steen heeft die man gelegen de afgelopen 25 jaar? Iedereen weet toch van het bestaan van afvallerseiland? Dat is de plek waar Iris van Lunenburg zojuist is afgetrapt door Irene van der Laar!

Meer artikelen lezen over Expeditie Robinson 2023.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 23 van Expeditie Robinson elke zondag om 20:30 uur uitgezonden op zender RTL4. Op streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 18 Expeditie Robinson 2023