Geen eitje bij het ontbijt, maar eieren op het raam in pension Code Rosé

Familie Meiland lijkt in deze tweede aflevering van seizoen 9 van Chateau Meiland eindelijk klaar te zijn voor het echte werk nu de verbouwing grotendeels achter de rug is. De eerste gasten staan vol verwachting te trappelen om de hysterische kamers van pension Code Rosé in Noordwijk te betrekken na de officiële opening onder leiding van de Meilandjes.

Voorlopig geen gekookte eitjes voor familie Meiland

In de wetenschap dat we in seizoen 9 van Chateau Meiland af zijn van het ellenlange slopen, schilderen en behangen, nestel ik me met een gerust hart in mijn luie stoel. De puntjes die nog op de i moeten worden gezet door de familie Meiland zijn best te behappen. Heel even dreigen er weer wat lugubere parkeerplaats associaties op mijn netvlies te verschijnen als Martien en Erica van plan zijn de tuin in een stervorm te gaan inrichten.

Gelukkig word ik net op tijd terug de werkelijkheid ingezogen bij het horen van het woord ‘vandalen’. Er zijn eieren tegen de ramen van pension Code Rosé in Noordwijk gemikt. Het kan niet anders dan dat dit door een familielid is gedaan vanwege het ontbreken van de eierdopjes bij het ontbijt. Het lijkt de Meilandjes niet echt te deren. Ze blijven de rust zelf en laten daarna ook nog een glas rosé tegen de gevel aanplempen.

Door het volledig ontbreken van het geblèr van Maxime en de blinde paniekaanvallen van Martien dreig ik deze aflevering van Chateau Meiland een beetje in slaap te dommelen. Dit kan toch niet waar zijn. Zelfs de rommelige fotoshoot van de over de top gestylde kamers en het installeren van de koelkast voor de inmiddels linksdraaiende yoghurt kunnen niet voorkomen dat mijn oogleden wat zwaar worden.

Stress met de vergunningen vlak voor de opening van pension Code Rosé in Noordwijk

Pas bij het zien bij de tranen van Martien schiet ik weer in wakkere modus. Wat heb ik gemist? Is het behang spontaan op gaan krullen toen Erica Meiland haar schoenen uittrok? Heeft Vivé de foeilelijke muren nog wat opgeleukt met haar watervaste stiften? Of is Bommel met zijn opgezette neus van de tafel getyft? Nee, de ramp is nóg groter dan gedacht. Dankzij een fout rondom de vergunningen is iemand van de familie Meiland gedoemd om voor onbepaalde tijd intrek te gaan nemen in pension Code Rosé.

Niks mis mee zou je denken, maar bij het zien van het hiervoor aangewezen gribushok zou zelfs Olof uit B&B vol liefde de woorden ’helemaal prima’ never nooit niet over zijn lippen kunnen krijgen. Het is Martien Meiland zelf die ervoor zorgt dat er geen aflevering van Wie van de Drie aan te pas hoeft te komen om te bepalen wie in het schimmelhol gestopt gaat worden.

Martien Meiland transformeert van gastheer naar kraker

Maxime is in deze aflevering van Chateau Meiland nog wel bereid om de bijbehorende doucheruime vakkundig onder haar tere handjes te nemen. Helaas zijn haar perfect gemanicuurde nagels net niet lang genoeg om het doucheputje te liften. Met een schroevendraaier lukt het wel, waarna er voor een paar jaar aan schaamhaar van de vorige bewoner uit het gat opgevist kan worden. Ik zou de oogst maar goed bewaren Assepoester. Al was het maar voor als je nog eens hairextensions nodig hebt voor op de rode loper.

Alsof het gezeik nog niet compleet is blijken de vlekken met RAL kleur ochtendurine helaas niet volledig uit de doucheruimte te verwijderen. Ook de lamp boven de wastafel begrijpt dat er beter maar niet teveel licht op de gore bende geworpen kan worden. Terwijl Martien Meiland thuis zijn logeerspullen bij elkaar scharrelt zorgt Erica ervoor dat de redder in nood in een gespreid opklapbedje terechtkomt.

Als de held van de dag eenmaal gesetteld is kan de officiële opening van pension Code Rosé dan eindelijk beginnen. Na het doorknippen van het lintje nemen ook de eerste gasten hun intrek in de kamers. Al het gesloop en geklus van de Meilandjes lijken eindelijk verleden tijd. Dat de gastheer tot kraker van zijn eigen pand is gedegradeerd mag wat mij betreft de pret niet drukken. Laat de catastrofes maar komen.

Klik hier om naar alle artikelen over seizoen 7, seizoen 8 en seizoen 9 van Chateau Meiland te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Wil je weten wanneer, waar en hoe laat je de afleveringen van Chateau Meiland in 2023 op tv kunt kijken? Seizoen 9 van programma Chateau Meiland wordt elke maandag om 20:30 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingsdiensten KIJK en NLziet zijn de afleveringen die je hebt gemist en de avonturen van Martien, Erica, Maxime en Montana Meiland en hun pension Code Rosé in Noordwijk terug te kijken.

Beeld bron: (c) Tom Cornelissen

Home » Televisie » aflevering 2 seizoen 9 Chateau Meiland 2023