Ernst Daniël Smid en broer zetten DNA Singers op zijn kop met ontroerend duet

In aflevering 2 van het RTL4 programma DNA Singers 2023 worden teamcaptains Jeroen van Koningsbrugge en Jaap Reesema bijgestaan door Plien van Bennekom en Bianca Krijgsman. Wie o wie zijn de Bekende Nederlanders die in dezelfde genenpoel zwemmen als de artiesten op het podium? Zoon Destyno, dochter Merel en zus Mouna weten hun familieleden apetrots te maken met een fantastische performance op het podium van DNA Singers en Marcel zingt met broer Ernst Daniël Smid de sterren van de hemel.

Plien en Bianca zorgen voor vertier in het panel van de RTL4 show

Als groot van fan van Plien & Bianca kan mijn avond bij voorbaat al niet meer stuk, en zelfs DNA Singers teamcaptain Jeroen van Koningsbrugge weet met zijn ‘kijk eens hoe leuk ik ben’ houding weet mijn humeur niet te verpesten. Laten we eerlijk zijn, het is soms een beetje veel met telkens weer dezelfde BN’ers met hun doorgezaagde grappen. Wat mij betreft worden de heerlijk droge meiden van Bennekom en Krijgsman vaste panelleden en flikkeren we al die over het paard getilde Bekende Nederlanders het raam uit. Nou ja, behalve Jaap Reesema dan want dat is best een leuke knul.

Ik ben na een loodzware rotweek wel even toe aan een programma met positieve amusementswaarde. Geen diepgaande emo-tv of oeverloos gepraat over alle ellende in de wereld, maar gewoon lekker onderuit op de bank raden uit welke genenpoel de onbekende zangers komen. Bak chips op rechts, wijntje op links en gaan met die banaan.

Ernst Daniël Smid en broer Marcel zetten DNA Singers op zijn kop met een prachtig duet

DNA Singers deelnemer Marcel, de broer van Ernst Daniël Smid, heb ik in de pocket nog voordat hij zijn strot opentrekt. Zijn praatstem is een exacte kopie van zijn oudere broer en waarschijnlijk is het voor alle kijkers zo klaar als een klontje uit welke genenpoel hij komt. Het duet Vluchten kan niet meer van Ernst Daniël Smid en broer Marcel raak mij tot in het diepst van mijn zilte ziel waardoor ik als een labiele muts toch zeker 5 tissues weet vol te snotteren.

Dat zangkwaliteit wel degelijk genetisch bepaald kan zijn wordt vanavond duidelijk. Alle onbekende familieleden weten diep indruk te maken met hun optreden. Merel blijkt als dochter uit de eierstokken van Loïs Lane zangeres Monique Klemann voort te komen en zingt prachtig op het podium van DNA Singers. Uiteraard zit ik er weer faliekant naast bij het raden naar het bekende familielid. Nu moet ik ter verdediging aanvoeren dat ik nooit fan ben geweest van de gezusters Klemann, maar een duo met moeder en dochter biedt zeker perspectief.

Een andere deelnemer van DNA Singers die het publiek volledig weet in te pakken is de 19-jarige Destyno. Een wat schuchter onbeholpen joch met een heerlijke stem. Destyno blijkt de zoon van te zijn van 2 Unlimited ster Anita Doth en zingt samen met zijn moeder de sterren van de hemel in DNA Singers. Het is best bijzonder dat ik gelijk als een blok val voor de jonge knaap, want zijn moeder heeft nooit op veel sympathie van mijn kant kunnen rekenen. Het ‘sympathie gen’ heeft hij waarschijnlijk van zijn vader.

Zus Mouna doet zeker niet onder voor zangeres Hind

De hekkensluiter van aflevering 2 van DNA Singers is Mouna die als zus uit dezelfde baarmoeder is gekropen als zangeres Hind. Ook de zuster van de bekende zangeres weet het publiek in te pakken, maar dat is gezien haar carrière als comédienne en choreografe niet zo verwonderlijk. Een leuke vlotte vrouw en stiekem bedenk ik dat Mouna de zus is die ik altijd graag had willen hebben. Helaas ben ik slechts behept met een nerd van een broer, waardoor ik echter wel altijd heb kunnen stralen als het meest sprankelende kind van mijn ouders. Knap staaltje omdenken, als zeg ik het zelf.

Ik moet bekennen dat ik in eerste instantie niet veel zin had om over dit televisieprogramma te schrijven. Na een hectische en meer dan vervelende week waarin we met de familie afscheid hebben genomen van een heel bijzondere man, is vanavond echter een heerlijk moment van ontspanning mede dankzij DNA Singers gastpanelleden Plien & Bianca. Het komische duo dat in verschillende teams is ondergebracht bij het zangfestijn kan gelukkig zonder trammelant samen in één auto naar huis rijden, want de eindstand van de teams is 2-2.

Klik hier om naar alle artikelen over DNA Singers te gaan.

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je DNA Singers 2023 kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 2 van DNA Singers 2023 om 21.30 uur uitgezonden op zender RTL 4 en op streamingsdienst NLZiet en Videoland is de aflevering met Marcel (de broer van Ernst Daniël Smid), Mouna (de zus van Hind), Destyno (de zoon van Anitha Doth) en Merel (de dochter van Monique Klemann) terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / DNA Singers 2023 / Ernst Daniël Smid

Home » Televisie » aflevering 2 seizoen 2 DNA Singers 2023