DNA Singers: BN’ers met twee vingers in je neus te raden

DNA Singers

Ze komt het podium op in een kort roze jurkje en hoge witte laarzen. Het is zo’n schattig zie-poes-net-niet-jurkje. Een gewaagde kledingkeuze voor de 63-jarige Susan uit Amsterdam in DNA Singers. Zo hard als ik kan blèr ik naar de tv: ‘Samantha Steenwijk, het is familie van SA…MAN…THA  STEEN…WIJK!!!’

Teamcaptains Jaap Reesema en Jeroen van Koningsbrugge luisteren natuurlijk niet naar mij. Zij hebben zo hun eigen idee wie het beroemde familielid van de mysterieuze zangeres in DNA Singers is. Stronteigenwijs die mannen. Jaap is ervan overtuigd dat er een nicht van Roy Donders op het podium staat. Jeroen gokt op Lee Towers als schot voor de boeg.

De gastjuryleden van deze week

Met zulke teamcaptains is het maar goed dat ze allebei een gastjurylid tot hun beschikking krijgen. In het team van Jaap zit zanger Xander de Buisonjé. Je weet wel, de zanger van Volumia die ooit zijn zwangere bruid Wendy van Dijk twee dagen voor de bruiloft vertelde dat hij buiten de pot had gepiest. Het huwelijk ging uiteraard niet door. Inmiddels timmert Xander niet alleen als zanger, maar ook als presentator en trouwambtenaar aan de weg. Tja, als je naam toch al in verband wordt gebracht met bruiloften en partijen, dan is een carrière als trouwambtenaar een inkoppertje.

Jeroen van Koningsbrugge wordt in DNA Singers bijgestaan door Nyassa Alberta. Voel je niet bezwaard als er geen belletje gaat rinkelen bij het horen van haar naam. Ik zal je eerlijk bekennen dat ook ik even op internet moest zoeken wie die knappe dame met mooie naam is. Nyassa blijkt de musicalactrice te zijn die de hoofdrol van Tina Turner vertolkt in de gelijknamige musical.

Ervaring

Wanneer het DNA Singers optreden van Susan is afgelopen en presentator Art Rooijakkers een praatje met haar maakt, valt het op dat Susan nauwelijks nerveus is. Als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat ze dit vaker doet. Maar dat kan natuurlijk niet. Aan het begin van het programma heeft Art namelijk aan de kijkers verteld dat familieleden van de Bekende Nederlanders weinig tot geen podiumervaring hebben. Pure kolder natuurlijk, want Susan is niet alleen de tante van Tommy Christiaan, ze heeft zelf nota bene ooit op het podium van het Eurovisie Songfestival gestaan.

Susan blijkt niet de enige deelnemer te zijn met podiumervaring. Ook de heren Sam en Robert treden regelmatig op met hun coverband Almost Famous. Na het optreden kunnen ze het woordje almost schrappen uit de bandnaam. Toch handig. Als je bekende familielid nog niet genoeg zoden aan de dijk zet als kruiwagen, dan kijk je gewoon RTL lief aan en doe je mee aan DNA Singers.

Zangkwaliteiten

Ik moet overigens wel benadrukken dat de zangkwaliteiten van de DNA Singers, Susan, Thisiano en Sam en Robert echt ontzettend goed zijn. Het zijn stuk voor stuk mensen met een gouden strot. Het was tamelijk makkelijk te raden wie de BN’ers achter de familieleden zijn. Tijdens het optreden van DNA Singers Sam en Robert hoefde je enkel je ogen dicht te doen om hun broer Nick Schilder voor je te zien.

De identiteit van het familielid van de 25-jarige Thisiano werd al vrij snel duidelijk toen hij een duet met haar deed. Van de Bekende Nederlander was enkel het silhouet zichtbaar. Echter de combinatie van het silhouet en de soulstem van Thisiano waren genoeg om Shirma Rouse te ontmaskeren in DNA Singers.

Klik hier om naar alle artikelen over DNA Singers te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Heb je het RTL4 programma DNA Singers gemist? Op Videoland kun je de zangkunsten van Thisiano, Susan en Sam en Robert bewonderen in aflevering 2 van DNA Singers.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 2 DNA Singers 2023