Geen B&B Vol Liefde maar een enkele reis naar huis voor advocaat Jan

Het contrast tussen jammerende Jan en olijke Olof werd vandaag duidelijker dan ooit in B&B Vol Liefde en het was dan ook geen verrassing dat de advocaat een kopje oprotkoffie kreeg aangeboden door Marian Trott. Het is sowieso al een wonder te noemen dat de klagende aanklager zo lang in het zonnige Portugal mocht blijven.

Olof en Jan in de B&B Vol Liefde van Marian

Als ik in de schoenen van Marian had gestaan, dan had ik de man getrakteerd op een lekker ontbijtje op bed. Vers geperste jus d’orange, een heerlijk warm croissantje en laten we vooral de jam met een snufje cyaankali niet vergeten. Aangezien Jan ziek, zwak en misselijk was, zal Marianneke het vast wel geprobeerd hebben, maar ik vermoed dat ze zich heeft vergist in de dosering. Kan gebeuren meid.

Bij Olof zijn dit soort interventies niet nodig. Hij is een blij ei en genoot zelfs van de ronkende pomp van het zwembad afzuigsysteem die hem in alle vroegte uit zijn schoonheidsslaapje haalde. Het was een mooie ‘week-kop-pol’. Voel je niet bezwaard als je geen flauw benul hebt wat een week-kop-pol is, want ik heb het fragment zelf ook 14 keer terug moeten spoelen voordat het kwartje viel dat Olof het over een ‘wake up call’ had.

Een pechdag voor advocaat Jan

Jammerende Jan veranderde in de loop van de ochtend al snel in jankende Jan, die als een verzopen treurwilg in het bad van de B&B Vol Liefde lag te creperen. Het was bijna zielig dat de gastvrouw hem niet even als Florence Nightingale kwam troosten en liefdevol zijn tranen wegspoelde door zijn beteuterde koppie een minuut of 10 onder water te houden. Het had zo mooi kunnen zijn.

Gelukkig is Marian Trott een sterke vrouw en heeft ze uiteindelijk alsnog Jan de toegang tot haar B&B Vol Liefde ontzegt. Daarvoor verdient ze een dikke pluim op haar hoedje, want een advocaat dumpen is behoorlijk moedig. Voor je het weet word je beschuldigt van een me-too’tje en heb je een legioen aan rechtszaken aan je fietsbel hangen.

Van jammerende man naar biefstuk in de pan

Voor de volgende alinea moet ik nu een bruggetje verzinnen van ‘me too’ naar ‘biefstuk’ en dat valt nog niet mee beste lezers. En aangezien ik nog maar 5 minuten op de teller over heb om deze column af te schrijven, zullen jullie het moeten doen met een tegoedbon voor bruggetje van ‘ongewenste intimiteiten’ richting ‘in het vet spetterende spatlappen’.

Jup Joy en nieuwe Nathalie hebben vandaag een wedstrijd gehouden wie de beste spatlap bakt en Babs had de eer om de sappige biefstukken te keuren. De B&B eigenaar trok alles uit de kast om als winnaar uit de bus te komen, maar moest helaas de titel aan zijn neus voorbij laten gaan.

Nu moet ik er voor de volledigheid wel bij vermelden dat Nathalie de lap vlees voorafgaand aan het bakken flink onderhanden had genomen. Het lapje koe dat op de snijplank voor haar lag werd zo hard met een slagersmes gemept, dat ik je zweer dat hij daarna driedubbel zo dood was. De techniek van Nathalie is waarschijnlijk ook uitermate effectief om irritante B&B Vol Liefde deelnemers mee op te ruimen en wat dat betreft is het bijna jammer dat advocaat Jan al in de grote blauwe KLM vogel richting huis is gevlogen. Maar goed, er komen vast nog wel andere deelnemers die we als vrijwilliger voor kunnen dragen om de kookkunsten van Naathje te ondergaan.

Klik hier om naar alle berichten over B&B Vol Liefde 2023 en 2022 te gaan.

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je dit programma op tv kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 3 van B&B Vol Liefde elke werkdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingsdienst Videoland zijn de afleveringen met Debbie de Jong , Martijn BolhoeveBram van EijgenhuijssenMarian TrottPetri DamenLeendert WijlandJoy van Swieten en Walter Spangenberg terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 12 seizoen 3 B&B Vol Liefde 2023