De Biechtstoel: De waarheid over mijn relatie

Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Wat zou er gebeuren als iemand erachter komt dat ik helemaal niet de persoon ben die ze denken te kennen? Raak ik alles kwijt of begrijpen ze mijn kant van de situatie?

Dit geheim ligt me zo zwaar op de maag dat ik het aan iemand moet vertellen, dus toen ik een oproep voor deze rubriek voorbij zag komen besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en te reageren. Dit is mijn kans om m’n hart te luchten.

Het begon allemaal zo’n 7 jaar geleden op de dag dat ik Mark ontmoette. Ik weet het nog als de dag van gisteren. Het was vrijdag en zoals altijd ging ik met mijn collega’s nog even wat drinken bij ons stamcafé in de stad. De befaamde vrij-mi-bo.

Slecht nieuws

We hadden er een drukke dag op zitten met veel gezeur op kantoor. De interim directeur was langs geweest en had ons in niet verstane woorden verteld dat er een reorganisatie aan zat te komen. De maandcijfers waren bedroevend slecht en er moest iets veranderen. Helaas betekende dat ook dat er ontslagen zouden vallen binnenkort.

Het nieuws kwam binnen als een mokerslag. Ralf, mijn man, was nog niet zo lang geleden zijn baan kwijt geraakt. Met drie kinderen, een hypotheek en een creditcardschuld die nog afbetaald moest worden, was dit flink schrikken.

Vrijdagmiddag borrel

Ik probeer geen excuses te vinden voor wat ik gedaan heb, maar wellicht was dit de reden dat ik die bewuste vrijdagmiddag teveel gedronken heb bij de vrij-mi-bo. Toen mijn collega’s weer huiswaarts vertrokken, ging ik nog even naar het toilet.

Eenmaal op het toilet aangekomen barstte ik in huilen uit. Schijnbaar huilde ik harder dan ik dacht, want ineens hoorde ik een stem voor de toiletdeur klinken. “Gaat het een beetje?” zei een zware mannenstem. “Ja hoor” stamelde ik geschrokken.

Onbekende man

Met het lood in de schoenen en vol van schaamte deed ik de toiletdeur open in een poging om zo snel mogelijk naar huis te gaan, voordat ik mezelf nog meer voor schut zou zetten met mijn gejank.

Twee felblauwe ogen keken me aan. Een grote man met brede schouders stak zijn hand uit en zei “Kom laten we even een kop koffie drinken en erover praten waarom je zo overstuur bent. Ik ben trouwens Mark.” Overdonderd door het voorstel liep ik met Mark mee.

Luisterend oor

Al gauw zaten we aan een tafeltje met twee dampende koppen koffie voor ons. Onderzoekend keek Mark mij aan “Wat is er aan de hand met je? Waarom ben je zo verdrietig?” Ik weet niet waarom, maar er was iets met de man die tegenover me zat. Hij had iets vertrouwds en voor ik het wist had ik mijn hele verhaal aan hem verteld. Over het ontslag van mijn man Ralf, de dreigende ontslagen op mijn werk en zelfs het verlies van mijn moeder vorige maand.

Mark reageerde zo lief en luisterde écht naar wat ik vertelde. Dat had ik al lange tijd niet meer meegemaakt, want Ralf was meestal drukker met zijn mobieltje dan met mij. Na een uurtje besloot ik naar huis te gaan. Ralf zou zich wel afvragen waar ik bleef en hij was de laatste tijd toch al niet te genieten.

“Zal ik even meelopen naar je auto” vroeg Mark? Zonder na te denken zei ik “Ja” en dat was het moment dat ik mijn brave leven zou veranderen. Aangekomen in de parkeergarage waar mijn auto stond, voelde ik Mark zijn arm om me heen en voordat ik het wist waren we in een intense zoen partij belandt.

Leugens

Inmiddels zijn we 7 jaar verder. Mark en ik hebben een verhouding en zien elkaar één keer per week. Mijn man Ralf weet van niks en lijkt niet door te hebben en lijkt mijn smoesjes over de sportschool te geloven. Elke dinsdagavond vertrek ik met een tas vol sportkleding naar de ‘sportschool’ en kus Ralf gedag voordat ik ga.

In werkelijkheid ga ik naar het huis van Mark en belandt in zijn bed voor een passionele vrijpartij. Als ik later bezweet en met een verhit hoofd thuis kom, kijkt Ralf amper op van zijn telefoontje. Hij mompelt standaard “Fijn gesport schat?” Waarop ik steevast zeg “Ja het was weer heerlijk. Ik ga even douchen hoor.”

De laatste keer

Hoe lang ik hier nog mee weg kom weet ik niet. Dat uitgerekend ik, vreemd ga is iets wat niemand ooit van mij zou verwachten. Ik heb juist altijd een zeer uitgesproken mening gehad over vreemdgaan omdat ik zelf ooit bedrogen ben door een ex. Misschien is dat de reden waarom niemand iets door heeft.

Ondanks dat ik geniet van de momenten samen met Mark, wordt het schuldgevoel steeds groter. Ralf heeft inmiddels weer een nieuwe baan en zit weer lekker in zijn vel. Het gaat beter tussen ons dan ooit tevoren. Ik weet dat de verhouding met Mark moet stoppen, omdat ik alles kwijt zal raken als Ralf er ooit achter komt. Na elke vrijpartij met Mark neem ik me voor dat dit de laatste keer is. En toch ga ik elke dinsdag weer overstag.

Beeld bron: iStock

De namen in dit artikel zijn gefingeerd om de privacy van betrokkenen te beschermen.

Elke week vertelt een lezer anoniem zijn of haar geheim aan Tv-Vrouw. Je hart luchten aan een vreemde, zonder dat iemand weet dat jij het bent. Heb jij ook iets op te biechten en wil je anoniem je verhaal kwijt in ‘De Biechtstoel’, stuur dan een mailtje naar de redactie via redactie@tv-vrouw.nl .

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke artikelen en columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Home » Lifestyle » Artikel 1 De Biechtstoel