Krachtige vrouw in het programma Steenrijk Straatarm maakt diepe indruk

Een nieuw seizoen van het programma Steenrijk, Straatarm is begonnen en trapt af met de familie van de Bulgaarse Anna Matteeva en Nicole des Bouvrie, dochter van wijlen interieurontwerper Jan des Bouvrie. Een ontroerende aflevering waarbij de kracht van positiviteit centraal staat.

Nicole des Bouvrie in Steenrijk Straatarm

Het is commercieel gezien slim om in dit artikel vooral aandacht te besteden aan het feit dat de dochter van een beroemde interieurontwerper meedoet met het SBS6 programma. Gelukkig ben ik niet het snuggerste tikgeitje uit de stal van Tv-Vrouw en daarom gooi ik het over een compleet andere boeg.

De gefortuneerde Nicole komt voor iemand die is opgegroeid in Het Gooi vrij sympathiek over. Op de ‘kakker-schaal van Richter’ scoort ze slechts een 3, wat best bijzonder is voor een Gooisch meisje. Desondanks is Nicole des Bouvrie niet degene die een verpletterende indruk heeft achtergelaten bij de eerste aflevering van seizoen 9 van Steenrijk Straatarm. De échte held is wat mij betreft Anna Matteeva. Een Bulgaarse moeder die samen met haar dochtertje Arjin in Maarssen een piepklein appartement deelt met oma Asja.

Anna heeft heel veel ellende doorgemaakt de afgelopen jaren. Geen rugzak vol, maar een hoeveelheid shit waarmee je minstens de grote concertzaal van Ahoy tot de nok toe mee kunt vullen. Je zou je kunnen voorstellen dat het bovenstaande reden genoeg is om een pesthumeur van wereldformaat te hebben. Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar persoonlijk schiet ik al in een psychopathische bitch modus als het naadje van mijn sok verkeerd zit. Anna Matteeva daarentegen niet, zij straalt een en al positiviteit en dankbaarheid uit in het programma Steenrijk Straatarm. Ik heb zelden een vrouw gezien die zoveel liefde uitstraalt naar haar dochter en moeder.

De creativiteit van familie Matteeva

De arme familie heeft geen cent te makken, maar weet van steenkolen puur goud te maken. Geen geld om uit eten te gaan? Dan spelen we thuis ‘restaurantje’ door een paar mooie glazen te gebruiken tijdens het avondeten. Geen geld om bloemen te kopen? Dan plukken we toch gewoon bloemen. Met amper 60 euro budget per week tovert de moeder zonder mokken een lach op het gezicht van haar gezinsleden.

Als Nicole des Bouvrie tijdens de opname van Steenrijk Straatarm een tweedehands eettafel met 4 stoelen aan Anna cadeau doet, schiet de Bulgaarse dame vol. Dikke tranen van geluk biggelen over haar wangen. De dankbaarheid van deze vrouw is zo ontroerend dat ik voor de televisie keihard mee zit te janken en de hond ternauwernood mijn rondvliegende klodders snot kan ontwijken.

Lieve moedige Anna, dank je wel voor het delen van jouw verhaal. Je positiviteit is een ware bron van inspiratie.

Klik hier om naar alle artikelen over de afleveringen van Steenrijk, Straatarm 2023 te gaan.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 9 van Steenrijk Straatarm elke woensdag om 20:27 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingsdiensten KIJK en NLziet is de afleveringen met familie Matteeva uit Maarssen, Nicole des Bouvrie en Arne Hak terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv SBS6

Home » Televisie » aflevering 1 seizoen 9 Steenrijk Straatarm 2023