De Bevers: Janken van het lachen met John en Kees

De Bevers

‘Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht, maar ik jank vanbinnen.’ Nou en of dat we janken, maar dan van het lachen. Waar ik bij de eerste aflevering nog moest Googelen wie the fuck John de Bever was, zit ik nu elke woensdag als een verliefde bakvis voor de buis te genieten van De Bevers op RTL5.

Als je in staat bent om een heavy metal fan, die gruwelt van Nederlandstalige muziek, uit volle borst ‘Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht’ mee te laten zingen, dan ben je een meesterlijk entertainer. Nee natuurlijk heb ik het niet over John de Bever, de échte ster van de show is Kees. Als Keessie lacht, dan lacht de hele wereld mee. Ik ben ervan overtuigd dat als we zijn lach 3x daags als verplichte therapie door de luidsprekers van TBS Kliniek De Pompe laten klinken, alle moordzuchtige sociopaten veranderen in madeliefjes plukkende hartendiefjes.

Door het oog van de naald

Het had niet veel gescheeld of kokette Keesje had nooit meer gelachen. Zijn partner John de Bever had hem bijna persoonlijk bij de hemelpoort van Petrus afgeleverd door hem te smoren in een overdosis aftershave. Johnny boy is namelijk een ongelooflijke ijdeltuit. Zijn witte overhemden moeten witter zijn dan verse sneeuw op een zonnige winterdag in januari en zo strak als een heldere lucht in juli. Kreuken in een overhemd zijn in de ogen van John zondigheid van de hoogste plank.

Met alleen een stijf gestreken overhemd kom je er niet. Je moet als entertainer ook lekker ruiken en daarom is de Bever dol op aftershave. Hoewel hij zielsveel van Keessie houdt, wint zijn ijdelheid het van de liefde en sprayt hij zo uitbundig met het goddelijke reukwater dat zijn echtgenoot bijna het loodje legt.

Kees heeft ook zijn streken

Het valt niet mee om de partner van een zanger te zijn die wereldberoemd is in Nederland. Toch heeft niet alleen Kees maar ook John heeft het niet altijd makkelijk. Het was namelijk John die de naar urine meurende vloerbedekking uit de lift kon trekken, nadat Kees te traag uit bed kwam om de hond voor een nachtelijk plasje naar buiten te brengen. Tot overmaat van ramp kreeg John de Bever ook nog eens een tierende buurvrouw op zijn dak die er niet van gediend was om in een ‘vloerbedekkingloze’ lift te stappen.

Of wat dacht je van het barbaarse advies wat Kees gaf toen John het slachtoffer was geworden van een monsterlijke kalknagel? Het is dat de productie van De Bevers ingreep, maar anders had John de Bever zijn arme teentje gedoopt in een grote pot extra hete sambal.

Lief maar zo koppig als een ezel

Hoewel de sambalactie van Stevens ronduit inhumaan was, moet ik het wel voor mijn grote vriend Kees opnemen. De eigenwijsheid van John de Bever heeft het formaat van de Atlantische Oceaan en er komt een moment dat je er als partner even helemaal genoeg van hebt. Aangezien moord nog steeds een tikkeltje strafbaar is en het financieel gezien niet onaantrekkelijk is om de Bever nog even in leven te laten, is het logisch dat Kees andere manieren zoekt om zijn frustratie te botvieren.

Een goed voorbeeld van het koppige gedrag van John is te zien in de laatste aflevering van De Bevers. De zanger laat al jaren de tompoezen van oma Miep staan, omdat hij geen pudding vreet. Maar wat denk je, bij het hotel waar de kerstshow wordt gehouden smikkelt meneer wél een puddinggebakje op. In het gebakje zit exact dezelfde banketbakkersroom als in tompoezen, maar John blijft stug volhouden dat deze pudding wel lekker is omdat het ‘marsepeinepudding’ is. Je weet het leuk te brengen Bever!

Vreemde geluiden

Al met al zijn de heren goed aan elkaar gewaagd en weten ze met het programma De Bevers op RTL5 wekelijks massa’s mensen buikpijn te bezorgen van het lachen. Toch waren het deze week niet de kijkers die het hardst lachten, maar was het onze eigen brombever himself die zo keihard moest lachen om de seniele geluidjes van de hondenfotografe dat hij bijna aan de beademing moest. Voor de dame die de foto’s maakte was het wellicht wat minder grappig, maar ja als je vrijwillig het geluid maakt van een copulerende schildpad met een chromosoom teveel dan kun je zulke reacties verwachten. Die lach blijft voorlopig nog wel even op ons gezicht, al jankt de fotografe vanbinnen.

Klik hier om naar alle artikelen over het programma De Bevers te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Heb jij deze hilarische aflevering van De Bevers op RTL5 gemist? Kijk dan alle afleveringen De Bevers seizoen 2 op Videoland terug en geniet van de doldwaze avonturen van John de Bever en zijn partner Kees Stevens.

Beeld bron: Still Tv RTL5 / De Bevers

Home » Televisie » aflevering 6 seizoen 2 De Bevers 2022