De Bevers: Kees geeft John de Bever een koekje van eigen deeg

De Bevers

Hahaha haha haha. Een verrotte manier om de column over De Bevers te beginnen, maar vergeef mij alsjeblieft. Ik kan niet anders. Deze ‘haha’ is voor John ‘Woods’ de Bever en heeft hij meer dan verdiend.

John kan prachtig zingen, heeft een goed gevoel voor humor en heeft een klein hartje. Dat weten we allemaal. Maar dankzij de afleveringen van realitysoap De Bevers weten wij nu ook dat John de Bever een ongelooflijk irritant pokkejong kan zijn. Een enfant terrible van de ergste soort. Met alle respect.

John de Bever

Ik heb het over de snotaap die schuilt achter zijn gouden stem en zich op charmante wijze uit allerlei netelige situaties weet te wurmen. Neem nou de verhuizing uit de aflevering van deze week als voorbeeld. Maar liefst 10 mensen sjouwen zich vrijwillig een hernia om de spulletjes van John en Kees te verhuizen. Uiteraard helpt Kees zelf ook mee.

Vuurrood aangelopen zwoegen de amateurverhuizers urenlang door. Het zweet gutst als een tsunami door hun bilspleet, maar niets kan deze mensen ervan weerhouden om de verhuizing succesvol te voltooien. Ze klagen zelfs niet eens. Geen piepje, geen kreuntje, helemaal niks. Of hoor ik daar toch in de verte een klaagzang aankomen?

Drie keer raden

Ja hoor, daar is hij dan. De man met de gouden strot is ontwaakt uit zijn schoonheidsslaapje. Hij is fit als een hoentje en manlief Kees vindt dat hij best even zijn handen uit de mouwen kan steken. Na 1 kastje sjouwen, waarbij De Bever nog net niet zijn geliefde van de trap af laat donderen om hem vervolgens te verpletteren tot pannenkoek door een zware kast, is John er eigenlijk al wel weer klaar mee.

Mopperend draagt hij een kleine trolleykoffer naar het nieuwe appartement. Potverpielekes, dat verhuizen is geen kattenpis. John de Bever heeft met bloed, zweet en tranen al 2 dingen verhuist naar het nieuwe liefdesnestje van De Bevers. Hoog tijd voor een ‘bakske koffie’, want dat heeft hij echt wel verdiend. Dat Kees en de overige verhuizers inmiddels al minstens 25 keer heen en weer zijn gelopen om de rest van het meubilair te vervoeren, lijkt niet tot John door te dringen.

Tijd voor een lesje?

Waar ieder ander genadeloos op zijn donder zou krijgen met zulk gedrag, komt onze Bever ermee weg. Met zijn charme en humor weet hij iedereen om zijn vinger te draaien. Net wanneer ik denk dat het hoog tijd wordt dat John de Bever een koekje van eigen deeg krijgt, word ik op mijn wenken bediend in deze aflevering De Bevers.

Er is namelijk één ding waar de volkszanger niet tegen kan. Het enige waarmee je hem écht tot in de kern van zijn ziel raakt en dat is verliezen. Vooral verliezen van zijn eigen echtgenoot zou een nederlaag zijn van episch formaat. En precies dát is het hoofdingrediënt van het koekje wat zijn schattebout Kees hem vandaag serveert.

De voorbereiding

Wekenlang heeft Kees geoefend met golf. In de vorige afleveringen van de Bevers zagen we hem al trainen. De blaren staan op zijn handen en hij heeft zijn ‘swing’ tot in detail geanalyseerd. Kees heeft zelfs golfles genomen bij een echte golfleraar. Je weet wel, zo eentje met een polo met opstaand kraagje en lichtelijk verwarmde aardappel in den bakkes. Uiteraard heet de golfleraar niet gewoon Jan of Willem, maar gaat hij door het leven als Helmoed. Nou als dat geen échte golfgeneraal is weet ik het ook niet meer.

De training heeft Kees geen windeieren gelegd. Hij is zowaar goed geworden in het kakkineuze spel. John de Bever heeft al gauw in de gaten dat hij mogelijk voor het oog van de kijkers van De Bevers zal verliezen en weet van gekheid niet meer wat hij moet doen. Hij haalt werkelijk alles uit de kast om te winnen van Kees. Van uitlachen tot afleiden, je kan het zo gek niet bedenken of John zet het in om zijn doel te bereiken. In een pure wanhoopsdaad besluit hij zelfs de golfleraar te beschuldigen van vals spelen.

The champion!

Karma besluit Kees een handje te helpen en John komt als verliezer uit de strijd. Blij ei Keessie springt opgewonden heen en weer, maar krijgt dan een standje van de golfmeneer. Blijkbaar is springen niet toegestaan op het maagdelijk groene gras van ‘the green’. Het kan Kees weinig schelen en hij doet het gewoon nog een keer. En ik? Ik spring thuis op de bank met hem mee. Goed gedaan jochie!

En John, vertel eens. Hoe smaakte dat koekje van eigen deeg? Lust je er nog één?

Klik hier om naar alle artikelen over het programma De Bevers te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Heb je de aflevering van deze week van De Bevers gemist en wil je de golfmatch tussen John de Bever en Kees Stevens terugkijken? Kijk op Videoland om alle afleveringen van De Bevers te zien.

Beeld bron: Still Tv RTL 5 / De Bevers

Home » Televisie » aflevering 7 seizoen 2 De Bevers 2022