De Bevers: Bevertjes sluiten seizoen 2 af met knalfuif!

De Bevers

Het is zover, de slotaflevering van seizoen 2 van De Bevers. Met gemengde gevoelens schrijf ik dit stukje. Tegen alle verwachtingen in ben ik de afgelopen negen weken toch een beetje gaan houden van die twee doldwaze mafketels. De lompe opmerkingen van John de bever, het guitige gegiechel van zijn partner Kees en zelfs frikandellenkoning Roy met zijn klunzige verkooptechnieken wisten elke week een stukje meer van mijn hart te veroveren.

En toch heb ik gemengde gevoelens. Niet alleen omdat het de laatste aflevering van het seizoen is, maar vooral vanwege de inhoud van de slotaflevering van De Bevers. Ik kijk mijn ogen uit naar de buslading vol fans die onderweg zijn naar het grote Kerstspektakel dat John en Kees de Bever hebben georganiseerd. Op een paar mensen van middelbare leeftijd na, zie ik vooral veel grijze duiven tussen het feestgedruis zitten.

Kerstspektakel

De fans zijn door het dolle heen van enthousiasme en in het uur dat volgt krijg ik een impressie van hoe zo’n ‘feessie’ met De Bevers er nou eigenlijk uit ziet. Van Imca Marina die luidkeels Vino Vino zingt, tot een bevende Bever die doodsangsten uitstaat in een draaiende theekopjes attractie.

Een voormalig fanclub beheerster die speciaal voor de gelegenheid haar badpak van 30 jaar geleden aantrekt. En zelfs een in zwembroek gehulde scheidsrechter die vol trots aan John de Bever vertelt dat hij hem vier jaar geleden maar een ‘grote etterbak op het voetbalveld’ vond en hem destijds met twee gele kaarten van het veld af heeft gestuurd.

Een nieuwe wereld

Mijn ogen weten tijdens de slotaflevering van De Bevers amper waar ze als eerste moeten kijken en mijn bovenkamer heeft moeite om alles te verwerken. Net als John zou ook ik het liefst tussendoor even met de pootjes gestrekt een dutje op bed willen doen. Ik voel me als Alice die plotseling in Wonderland terecht is gekomen en zich afvraagt of ze deze knotsgekke wereld nu geweldig leuk vindt of uitermate angstaanjagend.

Als meiske geboren en getogen in Zeeland heb ik nuchterheid met de paplepel ingegoten gekregen. ‘Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’, was het motto van niet alleen mijn ouders maar ook de leerkrachten op school. Wij Zeeuwen zijn nou eenmaal niet zo uitbundig. Polonaises doen we over het algemeen niet aan, maar we spreken wel vloeiend sarcasme.

Welkom in Wonderland

Het feest van De Bevers is voor mij dan ook een totaal nieuwe ervaring met een wereld waarvan ik het bestaan niet kende. De hoeveelheid grijze duiven vind ik best een beetje spannend. Nooit geweten dat er zoveel lawaai uit die golden oldies kon komen. Ze zijn een stuk wilder en veel minder saai dan ik dacht! Er wordt wat ‘afgepolonaised’ door de feestgangers, kunstgebitten worden uitgewisseld en het bubbelbad maakt overuren terwijl het volgeladen zit met jolige Bever fans.

Tussen de bedrijven door duikt ook nog een jongeman genaamd Ronny het podium op die zijn vriendin Renata ten huwelijk vraagt én we zien John de Bever in vol ornaat als kerstman al zingend de trap van Preston Palace afdalen. Alsof dat allemaal nog niet genoeg was krijgen we als kers op de taart live voetbal commentaar van John. Is er iets wat die man niet kan?

Marlane,  de nieuwe ster uit de stal van Kees Stevens, zingt uit volle borst Vollare en het moet gezegd worden, ze zingt werkelijk waar de sterren van de hemel. Ook de koningin van het levenslied, Corry Konings, is van de partij. Net als ik denk dat het niet gekker kan worden, zie ik Keessie als Bingo showmaster de show stelen. De rood-wit-blauwe geschminkte vlag op zijn blozende wangen maakt het helemaal af. De fans gaan uit hun dak en een nieuwe carrière als quizmaster lijkt voor onze Kees geboren.

Tot gauw!

En dan komt seizoen 2 van De Bevers tot zijn eind. Het was een avontuur met een lach en een traan. Het gekissebis tussen John en Kees, lieve oma met haar tompoezen, maar ook het verlies van de Kleine Marciano (super fan van John). Enerzijds ben ik blij dat het seizoen erop zit en we even de tijd krijgen om alles wat we gezien hebben in te laten dalen. Anderzijds zullen de heren Bevers ongetwijfeld gemist gaan worden en kijken we met er met smart naar uit dat RTL seizoen 3 van De Bevers erin gooit.

Klik hier om naar alle artikelen over het programma De Bevers te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Heb je de slotaflevering van seizoen 2 van de Bevers met het feest van John de Bever en zijn partner Kees op RTL 5 gemist? Kijk dan het hele seizoen van De Bevers terug op NLZiet of op Videoland.

Beeld bron: Still Tv RTL 5 / De Bevers

Home » Televisie » aflevering 9 seizoen 2 De Bevers 2022