De Bevers hebben het maar druk met de voorbereidingen voor Ahoy!

John de Bever en zijn partner Kees Stevens nemen het er in aflevering 4 van De Bevers op weg naar Ahoy nog even lekker van in het warme Spanje. Van heerlijk luieren op een ligbedje onder de Spaanse zon is echter geen sprake. Waar de volkszanger zich het liefst horizontaal door de dagen heen luiert, is het devies van zijn manager dat er om de dag een activiteit ondernomen wordt.

De Bevers op weg naar Ahoy repeteren in een karaokebar

De eerste activiteit van De Bevers Op Weg Naar Ahoy moet de volkszanger, mits hij zijn gehoorapparaat zou dragen, toch als muziek in de oren klinken. Kees Stevens sleept zijn partner John de Bever mee een karaokebar in. Voordat de manager zijn zangkunsten aan het bezopen Britse publiek ten gehore durft te brengen, moet hij zich eerst met de nodige gin-tonic laten vollopen. Als Kees vervolgens een dappere poging doet om Sweet Caroline uit zijn strot te krijgen hoop ik bij horen van de eerste klanken dat hij dit nummer straks in Ahoy vakkundig in de schoenen van Caroline van der Plas zal schuiven. Gelukkig redt John zijn vriend uit zijn benarde positie door lekker met hem mee te lallen.

Wederom in zijn favoriete positie, ofwel horizontaal, zien we John de volgende morgen in De Bevers Op Weg Naar Ahoy mopperen dat hij geen Nederlandse zenders kan vinden op de tv. Kees is daarentegen weer zijn drukke zelf, en in tegenstelling tot ‘normale’ mensen gebruikt de spring in het veld zijn vrije tijd niet om zijn hoofd maar om zijn mailbox leeg te maken. Blij als een kind meldt hij dat de twee concerten in Ahoy nagenoeg zijn uitverkocht. De zanger laat het gelaten over zich heenkomen, maar dat zou ook te maken kunnen hebben met het uitstapje dat vandaag gepland staat. De heren gaan namelijk een vlucht in een luchtballon maken.

John de Bever is niet enthousiast te krijgen voor de activiteiten van zijn partner Kees

Onze zingende held op sokken is er niet gerust op. ‘Wat als het ding klapt?’, vraagt hij verschrikt. Kees Stevens naait de boel nog een beetje meer op door te melden dat er in de afgelopen 5 jaar ‘maar’ 31 doden zijn gevallen tijdens dit soort vluchten. Niet de ballon zelf, maar het hele uitje klapt als een zeepbel uit elkaar. De wind is gedraaid zodat de ballon rechtstreeks de zee op zou worden geblazen. Tja, die ballonvaarder is natuurlijk ook geen gekke Henkie. Na het zien van de avonturen van John de Bever in Expeditie Robinson wil de man koste wat kost voorkomen dat hij met een aartsluie zanger op een onbewoond eiland terechtkomt.

Inmiddels heeft het reisgezelschap van De Bevers op weg naar Ahoy zich verplaatst naar Gran Canaria. Wie denkt dat de volkszanger zich daar eindelijk volledig mag overgeven aan de rust en luxe die het resort te bieden heeft, zit er faliekant naast. Niks liggen op je luie gat. Kees Stevens wil gezellig met zijn partner John de Bever in de fitness-apparaten hangen en sleept de stijve hark mee naar de sportzaal van het resort. Geen enkele uitvlucht lijkt de brombever nog te kunnen redden. Zelfs een vermeende slijmbeursontsteking biedt hem geen genade. Na een minieme inspanning gooit onze professionele mopperaar zijn nauwelijks bezwete handdoek gauw in de ring. Zingen is al topsport genoeg.

Eenmaal weer thuis in het oude vertrouwde Den Bosch weten de Bevers een radiospelletje, waarbij een luisteraar kaartjes kan winnen voor het concert in Ahoy volledig te verkloten met alle hilariteit van dien. Ik denk dat die mannen hard aan vakantie toe zijn…

Lees hier alle artikelen over De Bevers.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 4 van De Bevers op weg naar Ahoy elke donderdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL5 en op streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen met John de Bever en zijn partner Kees Stevens terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL5 / De Bevers op weg naar Ahoy / 2023

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 4 De Bevers 2023