Lee Towers laat John de Bever weer lachen in De Bevers op weg naar Ahoy

Met de concerten van de Bevers in Ahoy voor de deur oefent John de Bever alvast zijn duet met Lee Towers en Kees Stevens is intussen een zenuwinzinking nabij. De arme jongen doet intussen geen oog meer dicht sinds hij zich in het ‘ik wil een lied met John zingen’ avontuur heeft gestort. Een heuse martelgang voor de regelneef die de toonladders meestal aan de liefde van zijn leven overlaat. Kees denkt de perfecte activiteit te hebben gevonden om zijn eigen stressniveau wat te verlagen en zijn partner John de Bever mag gezellig mee, maar of die hier nu zo blij van wordt?

Het lachen vergaat de Bevers op weg naar Ahoy

De laatste keer dat we de mondhoeken van mopperkont John spontaan omhoog zagen krullen was toen de geplande luchtballonvaart in De Bevers op weg naar Ahoy onverwachts werd afgeblazen. Het lijkt een onhaalbare missie om de brombeer deze week nog een keer blij te maken. Het valt in ieder geval te prijzen dat Kees het keer op keer blijft proberen. Vandaag neemt hij zijn levensgezel mee voor een ‘lach-yoga’ sessie. Oftewel gieren op commando, net zo lang tot er een gelukshormoon vrijkomt.

Terwijl Kees Stevens zich de ballen uit zijn broek lacht, komen er bij John de Bever alles behalve geluksgevoelens vrij. Onder luid protest laat de volkszanger weten zichzelf niet voor schut te willen zetten op de Nederlandse televisie. Hoofdschuddend neemt hij plaats op een bankje om de rest van het gegiechel van een afstandje gade te slaan. Tja Kees, ‘jij krijgt de lach niet op zijn gezicht , al zou je dat willen’.

Wat voor kleding draag je tijdens een concert?

Dat John de Bever zich even verderop in aflevering 4 van De Bevers op weg naar Ahoy wel degelijk voor lul laat zetten voor heel Nederland is een feit. Onder licht protest zien we hoe de mopperende zanger zich in een Volendams vrouwenkostuum laat hijsen. Compleet met hoofdbedekking en parelketting. Samen met zijn partner Kees wordt John de Bever vervolgens op de gevoelige plaat vastgelegd. Of dat nog niet vernederend genoeg is krijgt de foto ook nog een prominent plaatsje in de etalage tussen alle andere beroemdheden. Kijk, nu is er toch een levend bewijs dat de zanger wel degelijk goed ‘gemutst’ kan zijn.

Het gemopper wordt voortgezet als de styliste bij de heren thuis langskomt met een rek vol feestelijke kleding. Perfect voor twee avonden Ahoy. Het argument dat John zelf pakken genoeg in de kast heeft hangen wordt door Kees professioneel weggelachen. Het moet ‘over the top’ zo laat hij zijn lover weten. Erger dan de Volendamse klederdracht kan het niet worden zou je denken. John de Bever maakt alle kledingstukken volledig belachelijk door het een Pipo-pak of Tita Tovenaar jasje te noemen, maar uiteindelijk weet de tot op het bot beledigde styliste de volkszanger toch een aantal outfits in de maag te splitsen.

Caroline van der Plas en Lee Towers laten John de Bever weer lachen

Gelukkig is er in deze aflevering van De Bevers op weg naar Ahoy ook nog ruimte voor John de Bever om dingen te doen waar hij wel mee in zijn element is, zoals Caroline van der Plas vol gieten met witte wijn en de duetten voor het concert oefenen met Lee Towers en Bonnie St. Claire.

Dan is het moment waar Kees Stevens al nachten zwetend van wakker heeft gelegen eindelijk aangebroken. De zenuwpees, of beter gezegd zenuwKees, mag John verrassen met zijn geheime zangtalent en dan blijkt dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. De mondhoeken van de volkszanger krullen zowaar lichtelijk omhoog en zijn ogen lijken wat nat te worden. Ook ik voel blije tranen branden. Tja, tegen zoveel gelukshormonen kan zelfs een verzuurde tv-columnist niet op.

Lees hier alle artikelen over De Bevers.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 4 van De Bevers op weg naar Ahoy elke donderdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL5 en op streamingsdiensten Videoland en NLziet is de afleveringen met John de Bever, Kees Stevens, Caroline van der Plas, Lee Towers en Bonnie St. Claire terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL5 / De Bevers op weg naar Ahoy / Lee Towers / 2023

Home » Televisie » aflevering 5 seizoen 4 De Bevers 2023