Leverworst lijkt de grootste risicofactor voor Frans in De Bauers – 20 jaar later

Frans heeft last van beestjes die in het holst van de nacht zijn walk-in closet bezetten om daar zijn kleding steeds een beetje kleiner te maken in De Bauers – 20 jaar later. De lastig uit te roeien plaag, in de volksmond ook wel bekend als calorieën, moet je niet onderschatten en waar Mariska er juist een tekort aan heeft, kun je bij de zanger spreken van een epidemie. Hoog tijd dus om maatregelen te nemen.

Geen mond-op-mondbeademing als het aan de zoons van Frans Bauer ligt

Nu Frans Bauer de 50 jaar heeft aangetikt en nog vers in het geheugen heeft wat er 2 jaar geleden met zijn vrouw Mariska is gebeurd zeult hij zijn gezin mee voor een EHBO-cursus. Zijn ongezonde eetpatroon in combinatie met de jaren die hij inmiddels kan bijschrijven schreeuwen om wat voorzorgmaatregelen. De zanger wil er zeker van zijn dat zijn gezinsleden hem wellicht kunnen redden op het moment dat er iets levensbedreigends met hem gebeurt.

Het moge duidelijk zijn dat hij het op zo’n cruciaal moment niet van zijn zoons hoeft te hebben. Ze zijn wel bereid om eventueel 112 te bellen als pa Bauer het loodje dreigt te leggen, maar aan mond-op-mondbeademing gaan ze niet beginnen. Het feit wil namelijk dat Frans nogal uit zijn muil schijnt te stinken door de behoorlijke hoeveelheden leverworst die hij verstouwt en waar ook zichtbaar restjes van achter blijven tussen zijn gebit. Ik snap die gasten, je moet grenzen stellen.

Frans Bauer blijkt te groot voor Mariska in De Bauers  –  20 jaar later

Het goede nieuws in dit opmerkelijke scenario is dat Frans zich maar weer eens bij zijn diëtiste heeft gemeld, die hem hoogstwaarschijnlijk de leverworst gaat ontzeggen. De goedlachse zanger blijkt na metingen te zijn gekrompen. Tja, als je al te zwaar bent en ook nog eens gaat krimpen krijg je dat stomme achterhaalde BMI-getal nooit naar beneden. Hij blijkt maar liefst 30 kilo te zwaar te zijn. Tijdens de EHBO-cursus zien we in De Bauers – 20 jaar later al dat Mariska haar armen niet om Frans heen krijgt voor de Heimlich greep. Het is dus stikken of afvallen.

Dat de kans echter groter is dat Frans een auto-ongeluk krijgt zien we in De Bauers -20 jaar later als de zanger achter het stuur van zijn bolide zit. Volgens zijn chronisch plagende zoons kan hij niet rijden en is hij met van alles bezig tijdens het sturen behalve met op de weg letten. Halverwege de rit neemt Mariska dan ook het stuur over. Sowieso is Mariska de sturende kracht in huize Bauer en dat doet ze geweldig, want wat een heerlijk gezin is dit!

Beste lezers, dankzij jullie steun is Tv-Vrouw een succes!
Wil je ons helpen?
Deel dit artikel dan via de deelknop bovenaan dit artikel of volg ons op social media.
Sandy Eireiner redacteur Tv-Vrouw

Sandy Eireiner is tv-recensent, redacteur, sarcastofiel, badass granny en soms gewoon zichzelf.

Beeld bron: Still Tv NPO 1 / Avrotros / De Bauers – 20 Jaar Later / Mariska en Frans Bauer / 2024

Op televisie wordt De Bauers – 20 Jaar Later elke donderdag om 20:34 uitgezonden op NPO 1 en op streamingdiensten NPOplus en NLziet kun je de realitysoap van Frans en Mariska Bauer en zoons die op EHBO-cursus gaan terugkijken.

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 1 De Bauers 20 jaar later 2024