Daar Gaan ze Weer: De perfecte match voor Richard en Aadje

Aadje en Richard kunnen in aflevering 4 van Daar Gaan Ze Weer wel janken als ze de bende zien die hun gasten hebben achtergelaten in Spanje. En zoals we inmiddels van de heren gewend zijn, wordt hun frustratie uitgebreid geventileerd. Vooral Aadje heeft een bijzonder theatrale manier om zijn ongenoegen te uiten. ‘Ik was in staat om mijn polsen door te snijden’, roept hij voor de camera. Menig Goede Tijden, Slechte Tijden acteur kan een puntje zuigen aan zijn dramatisering. Het enige wat nog mist is een vioolmuziekje en een huilende Pierrot op de achtergrond.

Toch is het niet Aadje waarover ik me het meest verwonder tijdens het kijken naar het RTL4 programma Daar Gaan Ze Weer. Het is zelfs niet eens Louisa Janssen lookalike Silvie die het zweet tussen haar volumineuze wimpers uitveegt. De zwarte stokjes boven haar ogen zijn na het aanbrengen van 537 lagen mascara getransformeerd in Tarantula spinnenpoten waar zelfs Freek Vonk nachtmerries van zou krijgen. Desondanks is het niet Sylvie waar ik de rillingen van krijg.

Jacobien, Debbie, Maaike of toch Caroline?

Is het dan misschien het belerende toontje van Jacobien die haar man Arjen continu terechtwijst in Daar Gaan Ze Weer? Ze heeft op mij een beetje hetzelfde effect als een mug die midden in de nacht rond mijn hoofd zoemt op zoek naar een onbewaakt moment om te prikken, waardoor ik als een compleet doorgedraaide psychopaat gewapend met een opgerold tijdschrift probeer het insect tot puree te meppen. Jacobien heeft duidelijk haar roeping als schooljuf gemist. Wellicht is het een leuk idee om haar les te laten geven aan een klas vol puberende MBO’ers. Dan krijg je pas écht leuke reality-tv!

Hoewel Jacobien de definitie van irritant een geheel nieuwe dimensie geeft, is ook zij niet degene waarover ik me op deze dinsdagavond verbaas. Nu hoor ik je denken: over wie heeft ze het dan? Gaat het misschien over het lijzige stemmetje van Debbie? Of wellicht bedoelt de schrijfster van dit artikel Maaike die even via social media een paard aanschaft en bij de aankoop al fantaseert over een mogelijke verkoop van haar nieuwe gezinslid? Nee, ze heeft het vast over Caroline die op dweperige toon gesprekken voert met hondje Roos.

Tante Puck is een perfecte match met Daar Gaan Ze Weer deelnemers Aadje en Richard

Sorry dames en heren, jullie zitten er helemaal naast. De echte rilbibbers krijg ik van tante Puck. Gaat er al een belletje rinkelen? Ik heb het over de blonde vrouw die in een panterprint jurkje achter de strijkplank van Aadje en Richard in Spanje staat. Zij roept bij mij associatie op met presentatrice Froukje de Both, die dankzij een tijdmachine 10 jaar de toekomst in is geworpen en bij aankomst in 2034 pardoes ondersteboven in de make-up koffer van Marijke Helwegen is gedonderd. De overdosis kleurige schmink op het gezicht van tante Puck is net zo gedramatiseerd als de komische uitspraken van Aadje en Richard tijdens de opnames van Daar Gaan Ze Weer doen.

Meer artikelen lezen over het RTL4 programma Daar Gaan Ze Weer

Beste lezers, dankzij jullie steun is Tv-Vrouw een succes!
Wil je ons helpen?
Deel dit artikel dan via de deelknop bovenaan dit artikel of volg ons op social media.

Jorit Henning

Jorit Henning is tv-recensent, redacteur en professioneel stuiterbal met een overdosis fantasie.
Schrijft het liefst voor lezers die de kunst beheersen om haar artikelen met een flinke korrel zout te lezen.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / Daar Gaan Ze Weer / 2024

Op televisie wordt seizoen 1 van Daar Gaan Ze Weer elke dinsdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen met Aadje, Richard, Silvie en tante Puck, Arjen & Jacobien, Bart & Maaike, Debbie en Caroline terug te kijken.

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 1 Daar Gaan Ze Weer 2024