De jury koopt zangtalent in The Talent Scouts

Is het nieuwe SBS6 programma The Talent Scouts 2023 een origineel format of hebben we in seizoen 1 te maken met een slap aftreksel van de ooit zo populaire talentenjacht The Voice? Juryleden Angela Groothuizen, Tabitha, Nicky Romero, Flemming en Donnie investeren geld uit hun budget om de beste zangtalenten in hun team te krijgen. Wie van de scouts weet het slimste te bieden en wie van de zangtalenten wint een optreden op Pinkpop en een bedrag van 25.000 euro in de finale?

Pittige gedragsregels bij talentenjacht The Talent Scouts

Er is de afgelopen dagen al veel geschreven in de media over de strenge gedragsregels bij het programma The Talent Scouts 2023. Begrijpelijk als je bedenkt dat de programmamakers mikken op het The Voice publiek. Zelf beweren ze natuurlijk dat het een compleet ander concept is. Maar ik kom niet uit een paasei. Beter goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen. De regels lijken nogal verkrampt. Zonder dat er iemand van de productie bij is, mogen de scouts bijvoorbeeld geen telefonisch contact hebben met de zangtalenten. Triest dat zulke maatregelen überhaupt nodig zijn.

Als ik heel eerlijk ben, ben ik gematigd enthousiast als ik inschakel voor seizoen 1 van The Talent Scouts. Presentator Kalvijn gun ik een herkansing na zijn presentatie van het geflopte programma Avastars. Je weet wel, die dans en zangshow met die virtuele poppetjes. De scouts wekken ook geen irritatie bij mij op, wat op zich al bijzonder is en ik gun nieuw zangtalent uiteraard hun doorbraak op Pinkpop. Waarom ik dan niet sta te dansen op de tafel van blijdschap? Nou, laat ik voorop stellen dat het daar veel te heet voor is vandaag en omdat het een gevalletje ‘Same shit, different people’ is.

Bieden op zangtalent

Er wordt mij al vrij snel duidelijk dat er in Nederland nog verschrikkelijk veel talent rondloopt. Waar komen ze in hemelsnaam allemaal vandaan joh? De scouts hebben per aflevering een budget van 5000 euro dat ze mogen gebruiken om talent in te kopen voor hun team. Ik zou voor dit biedingssysteem niet tactisch genoeg zijn en bij het eerste het beste nachtegaaltje mijn knaken al in de strijd hebben gegooid. Om vervolgens de pest in te hebben bij het volgende zangtalent dat nog beter blijkt te zingen. Maar goed, met geld omgaan is op geen enkel vlak mijn sterkste kant.

mensrelatie_300x250_v1

De jury Angela Groothuizen, Tabitha, Nicky Romero, Flemming en Donnie gaan zorgvuldiger om met hun budget in seizoen 1 van The Talent Scouts. Ik vind het hele biedsystem maar een aparte toevoeging. Het bedrag dat ze overhouden van hun budget mogen ze meenemen naar volgende week. Overhouden? Mijn potje was al leeg voor het eerste reclameblok. Ik heb een zanger gekocht die ik niet meer kan ruilen. Heb ik weer…

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je de talentenjacht The Talent Scouts op tv kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 1 van The Talent Scouts elke zaterdag om 20:30 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingsdienst NLziet zijn de afleveringen die je in 2023 hebt gemist terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv SBS6

Home » Televisie » aflevering 1 seizoen 1 The Talent Scouts 2023