Secret Duets: Dave von Raven wil een herkansing

Secret Duets 2023 – donderdag 20:30 RTL4

‘Zal ik maar gelijk de knuppel in het hoenderhok gooien of moet ik er eerst doekjes om winden?’ Dat is de vraag die door mijn hoofd spookt terwijl ik naar het lege witte scherm van mijn computer staar. De panelleden van het RTL4 programma Secret Duets waren razend enthousiast en dat maakt dat ik twijfel aan mijn eigen beoordelingsvermogen over het optreden van Roel van Velzen en Shary-An.

Laat ik mezelf indekken door ruiterlijk toe te geven dat mijn muzikale knobbel geen uitstulping is maar eerder een gapend gat waarvan de bodem niet zichtbaar is. Zodra ik begin te zingen beginnen mijn zoons van 9 en 17 jaar hard te gillen. De buren doen direct hun ramen en deuren dicht. Kortom, ik ben de laatste die mag oordelen over de zangkunsten van een ander. Het zou dan ook verstandig zijn om mijn mond te houden over de vertolking die Roel van Velzen en Shary-An in Secret Duets gaven van de Top 40 hit Locked out of heaven.

Associaties met toiletbezoek

Helaas zit mijn impulsbeheersing krater vlak naast de muzikale kuil in mijn brein. De drang om te ventileren dat ik het optreden van Roel en Shary-An zwaar ruk vind is daardoor te sterk. Het klonk krampachtig. Een beetje als de oerkreten die we allemaal weleens hebben gemaakt op de wc. Je kent het wel, dat moment dat die net iets te grote bruine rakker zich door een net iets te kleine lichaamsopening naar buiten probeerde te persen.

Secret Duets panelleden Emma Heester, Dave von Raven en René Froger hebben duidelijk weinig last van obstipatie, want zij waren razend enthousiast over de wijze waarop Roel van Velzen en Shary-An het nummer zongen. En wellicht is de jubelend positieve presentator Jamai Loman chronisch aan de ‘racekak’? Of de associatie met pijnlijke momenten op het toilet is een afwijking van mij, dat kan natuurlijk ook.

Ernst Daniël Smid schittert in Secret Duets

Het Secret Duets optreden van Emma Heesters en Yuki Kempees van Kris Kross Amsterdam vond ik daarentegen wel erg mooi, al was de klapper van de avond natuurlijk de performance van René Froger met Ernst Daniël Smid. Dat Ernst ooit weer op het podium zou staan na de vreselijke diagnose Parkinson had niemand durven dromen. Een topprestatie van een bijzonder sterke man.

Miss Envy Peru maakte zich het podium van meester met haar glamoureuze verschijning en flashy dance moves, terwijl Jamai ondertussen de sterren van de hemel zong. Wie mij ook aangenaam verraste tijdens aflevering 2 van het nieuwe seizoen van Secret Duets waren Dave von Raven en Bobbi Eden. Zij vertolkte de Doe Maar hit Smoorverliefd. Bobbi heeft misschien niet de beste zangstem. Het feit echter dat ze daar stond ondanks dat ze het doodeng vond is zeker een compliment waard. Bobbi zou Bobbi niet zijn als ze ook dit weer gewoon flikt.

Dave heeft werkelijk geen idee dat hij zojuist in Secret Duets met Bobbi Eden heeft gezongen en baalt daar van. Hoe kan hij de hints nu toch gemist hebben? Gefrustreerd vraagt hij aan Jamai of ze het niet over mogen doen. Ik weet zeker Dave, dat met jou heel veel andere mensen graag nog een keer iets over zouden willen doen met Bobbi. Vergeet het maar kerel…

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Secret Duets te gaan.

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je het nieuwe seizoen op tv kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 3 van Secret Duets elke donderdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen die je in 2023 hebt gemist terug te kijken.

Beeld bron: Still tv RTL4 / Secret Duets / seizoen 3 / 2023

Home » Televisie » aflevering 2 seizoen 3 Secret Duets 2023