Waarom was Sven uit Ik Vertrek niet welkom op de begrafenis van zijn moeder?

Je kent je vriendin amper één jaar, hebt nog niet met haar samengewoond én je hebt recentelijk gebroken met de Jehova’s Getuigen gemeenschap. Drie ingrediënten voor een bijzondere aflevering van Ik Vertrek 2023 met accountmanager Sven en holistisch masseuse Tamara die besluiten te emigreren naar Zuid-Afrika.

Het pijnlijke verleden van Sven

Uit de Jehova’s Getuigen gemeenschap stappen was al een vertrekmoment voor Sven, waar ongetwijfeld een indrukwekkend verhaal over te schrijven is. Bij de groepering die er heilig van overtuigd is dat iedereen die hun geloof niet aanhangt na het einde der tijden vernietigd zal worden, heb ik persoonlijk zo mijn bedenkingen. Die bedenkingen had Sven blijkbaar ook en dat moet hij nu bekopen met verstoting door zijn familie. De jongeman was zelfs niet eens welkom bij de begrafenis van zijn onlangs overleden moeder. Het is in en in triest en maakt mij oprecht boos. Hoe kan je dit iemand aandoen?

Gelukkig is Sven liefdevol opgenomen door de familie van zijn vriendin en daar is hij dolgelukkig mee. In de aflevering van Ik Vertrek is te zien hoe Tamara en Sven na nog nooit te hebben samengewoond besluiten te emigreren naar Zuid-Afrika. Ik houd mijn hart vast, want hun relatie is heel pril. De verstoten man is nog erg kwetsbaar en heeft de nodige ellende achter de rug.

Al snel kan ik opgelucht ademhalen als blijkt dat Sven en Tamara het vooralsnog prima rooien tijdens hun avontuur in Zuid-Afrika. Het stel is razend enthousiast en het duurt niet lang voor ze de eerste gasten ontvangen. Het oorspronkelijke plan was om een soort ‘retraite vakantieoord’ te creëren. Er moet echter geld in het laadje komen dus pakken ze iedere boeking met beide handen aan. Dat verloopt helaas niet bepaald soepel als een groep gasten de cottage achterlaat als een zwijnenstal. Toch laat het prille koppel het hoofd niet hangen en blijft knokken voor hun droom.

Ik Vertrek deelnemers Sven en Tamara creëren in Zuid-Afrika een paradijs de hele familie

De familie van de holistisch masseuse is inmiddels ook verliefd geworden op Zuid-Afrika en daardoor neemt het Ik Vertrek avontuur van Tamara en Sven een bijzondere wending. De voltallige schoonfamilie besluit eveneens naar het land te emigreren en het plan ontstaat om gezamenlijk een groot stuk land te kopen met woonvoorzieningen voor iedereen. Een soort commune waar ze met elkaar gaan wonen en werken.

Het eerste wat in mij opkomt is dat Sven pas net ‘ontsnapt’ is uit een soort sekte en straks wéér in een gemeenschap moet leven. Hij had nog nooit samengewoond en nu krijgt hij nota bene de complete schoonfamilie er voor nop bij. Het lijkt wel een 1 + 1 gratis bonusaanbieding van Appie.

Bovenstaande alinea is natuurlijk onzin, want de insteek van de familie van Tamara is absoluut niet te vergelijken met de visie van Jehova’s Getuigen. Die wachten namelijk gedwee tot het paradijs in zicht is, terwijl Sven, Tamara en haar familie die zelf creëren in een Ik Vertrek 2.0 versie.

Meer artikelen lezen over Ik Vertrek 2023

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt seizoen 25 van Ik Vertrek elke donderdag om 20:36 uitgezonden op zender NPO 1 en op streamingsdienst NLziet is de aflevering met Sven en Tamara in Zuid-Afrika terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv NPO 1 / Avrotros / Ik Vertrek 2023 / Sven en Tamara Zuid-Afrika

Home » Televisie » aflevering 3 seizoen 25 Ik Vertrek 2023