Lang Leve de Liefde koppel trouwt in het SBS6 programma De Prins met het Witte Haar

De 79-jarige Co uit Amsterdam en de 73-jarige Hanny uit Purmerend hebben elkaar leren kennen tijdens hun deelname aan het SBS6 programma Lang Leve de Liefde en doen nu onder begeleiding van Dennis van der Geest mee als koppel in De Prins met het Witte Haar.

Co en Hanny gaan van Lang Leve de Liefde naar De Prins op het Witte paard

Pas anderhalf jaar geleden sloeg de vonk tussen de twee op leeftijd zijnde tortelduifjes over in de populaire datingshow Lang Leve de Liefde. Hanny en Co hebben al een heel leven achter de rug met hun inmiddels overleden partners, die zowel bij de Prins met het Witte Haar als bij Hanny nog een grote rol spelen in het leven. De kroegtijgers zijn echter verliefd als een stel jonge pubers en besluiten hun liefde te bezegelen met een huwelijk.

Het aanzoek van Co in het SBS6 programma De Prins met het Witte Haar ontroert Hanny enorm. Zij barst in tranen uit waarop ook Co het niet meer droog houdt. Het is overbodig om te vertellen dat ik, bij gebrek aan beter, een theedoek vol snotter. De aanstaande bruid die in Purmerend woont, heeft het hart op de tong en vertelt dat ze latten. ‘Van vrijdag tot maandag is genoeg, dan kan ik de rest van de week mijn eigen ding doen’, zegt Hanny in onvervalst plat Amsterdams.

Als ik toen wist wat ik nu weet, dan was ik zo’n 30 jaar terug ook voor die optie gegaan. Het lijkt mij heerlijk, doordeweeks lekker je eigen pad bewandelen en uitkijken naar het moment dat je elkaar weer ziet. Net op het moment dat je denkt: ‘Dat verhaal heeft ‘ie nu al drie keer verteld’, pleurt je prins weer op naar zijn eigen habitat. Ideaal toch?

Co en Hanny vieren hun huwelijk zonder dochters

Net als ik besloten heb dat ik de deelnemers van deze week een heerlijk stel vind, vertellen ze iets opmerkelijks aan Dennis van der Geest. Zowel de dochter van Hanny als de twee dochters van Co willen niet bij het huwelijk van De Prins met het Witte Haar aanwezig zijn. De dames vinden het ‘poppenkast’ en willen niet voor de camera verschijnen. Als Hanny zich tijdens het gesprek snikkend in de keuken verschanst omdat het haar ogenschijnlijk veel verdriet doet, denk ik in eerste instantie: Wat een nare zure vruchten zijn die dochters, je blijft toch niet weg bij het huwelijk van je vader of moeder!

Maar als Dennis van der Geest aan tafel in het Amsterdamse huisje verwoed een oplossing probeert te bedenken voor het dilemma schieten zowel De Prins met het Witte Haar als Hanny mij ineens in het verkeerde keelgat. Dat er ongeacht de strubbelingen met de dochters toch getrouwd gaat worden staat namelijk als een paal boven water. Gelijk hebben ze, je kinderen maken niet uit of jij nog een keer in het huwelijksbootje wilt stappen. Het probleem voor de dochters is echter dat het op televisie gaat gebeuren.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een deelname aan een tv-programma boven mijn eigen kinderen te stellen. Is het nu echt zo belangrijk dat je elkaar het JA woord geeft met camera’s op je porem? Heb je liever een paar 100.000 kijkers op je bruiloft dan je eigen dochters? Het gaat er bij niet in en het irriteert me enorm. Dat Dennis van der Geest de broer van Hanny nog weet te strikken om na 2 jaar ruzie naar de bruiloft te komen doet niets meer af aan het klotegevoel dat ik over houd na deze aflevering van De Prins met het Witte Haar. Gedesillusioneerd gooi ik de vol gestotterde theedoek aan de kant, terwijl ik Co en Hanny elkaar eeuwige trouw hoor beloven. Het gaat jullie goed.

Klik hier om alle artikelen over het SBS6 programma De Prins met het Witte Haar te lezen.

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je De Prins met het Witte Haar op tv kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 1 van De Prins met het Witte Haar elke zondag om 21:24 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingsdiensten KIJK en NLziet is de aflevering met Lang Leve de Liefde koppel Co en Hanny terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv SBS6 / De Prins met het Witte Haar / 2023

Home » Televisie » aflevering 3 seizoen 1 De Prins met het Witte Haar 2023