Special Forces VIPS: Judoka Henk Grol heeft heimwee

Special Forces VIPS 2022

Nog voordat Videoland goed en wel opgewarmd is, nemen we bij Special Forces VIPS hals over kop afscheid van judoka Henk Grol. Huh?! Nee Henk, waarom nou jij?! Als we het van iemand toch nog niet hadden verwacht, is het deze beer van een vent wel. Op de een of andere manier vermoed ik dat de stille aftocht van Henk niets te maken heeft met het feit dat hij zijn buddy Ferry Doedens zo mist. Maar dat is een aanname.

Het wandelclubje van Special Forces VIPS

Kennelijk is Henk in ieder geval toch niet zo’n egoïst als hij in de vorige aflevering van Special Forces VIPS stoer beweerde. Hij gaat naar huis omdat hij vrouw en kind zo mist en dat is alleen maar heel logisch Henk. Een grote vent met een nog grotere mond en een heel klein hartje, dat ben je.

The show must go on en de rest van de ploeg wordt uit de wagen gekieperd om lekker een stukje te gaan wandelen. Dat de deelnemers geen VIPS zijn maar een nummer, maakt de staff van de Special Forces VIPS 2022 deze tocht nog maar eens goed duidelijk. Het is hier wandelclub ‘De vrolijke trekkers’ niet. Smoel houden en doorlopen! Driftig knagend aan een paar ribbelchips probeer ik mijn irritatie de baas te blijven. Die vent van de leiding zou je toch het liefst zelf met z’n handen op zijn rug de plomp in gooien.

Comfort dient de mens

Ja natuurlijk, het is allemaal voor een hoger doel. Als je dit hebt meegemaakt is je comfortzone daarna voor de rest van je leven groter dan de waffel van Henk Grol alvorens hij door de mand viel. Toch heb ik een beetje moeite met deze redenatie. Jezelf vrijwillig laten martelen zodat de rest van je leven een eitje is. Ja, goed idee jongens. Ik leidde in principe al een meer dan gelukkig leven, maar ik gooi mezelf vandaag tijdens de lunch toch voor de zekerheid even voor een auto. Dan voel ik zeker dat ik leef en kan ik daarna de wereld aan. Hebben we gewoon met z’n allen niet een beetje teveel tijd over mensen?

Afscheid

Kaj Gorgels en Mark Schaaf zijn over het algemeen redelijk opgeruimde gasten die zich niet gek laten maken. Dat dachten ze tenminste. Maar de staff van de Special Forces VIPS heeft nog iets speciaals voor de deelnemers in petto. Omdat je als commando op uitzending ieder moment de pijp aan Maarten kan geven, nemen ze een afscheidsboodschap op voor hun dierbaren. Kaj vertelt snikkend aan zijn vriendin dat hij nog zo graag een baby met haar had willen maken. O juist ja, baby… Of is dit gewoon een verkapte boodschap dat ze het gaan doen als konijnen zodra hij weer terug is? Dat ze het even weet.

Het kan immers niet zo zijn dat Marianne Timmer de laatste dame is die Kaj in haar ondergoed heeft mogen aanschouwen voor hij naar het hiernamaals vertrekt. In dat geval heeft hij zijn isolatiedeken nodig om zijn jongeheer mee te verbinden voor hij eraf vriest, want Marianne is toch een ijskonijn. Ze neemt met droge ogen afscheid van haar moeder alsof ze een hamburger bij McDonalds bestelt. Hoewel, dan zou ze waarschijnlijk harder huilen.

No goodbyes

Sylvia Geersen is voor de zoveelste keer aan een afscheidstournee begonnen en dat doet ze in stijl. We hadden niet anders van je verwacht Syl. Met de gouden isolatiedeken als jurk paradeert ze over het terrein. Donny Roelvink en Kaj Gorgels zijn allesbehalve onder indruk. Ze drukken Syl manmoedig op het hart dat zij de laatste zullen zijn om haar tegen te houden. Mark Schaaf heeft er meer moeite mee. Hij is tegen wil en dank toch een beetje van haar gaan houden. Als een grote broer van zijn kleine aanstellerige zusje.

Sylvia Geersen blijkt echter hardnekkiger dan de chlamydia plaag die als sinds jaar en dag studerend Nederland in zijn greep houdt. Ze blijft, en ze klimt ook nog eens als een ware Spiderman een helikopter in. Chapeau Syl. Thijs Zeeman houdt het Special Forces VIPS avontuur daarentegen wel voor gezien. Hij mag dan een Zeeman zijn, al dat water gaat hem niet in de koude kleren zitten.

Rechtsomkeert?

Ook Special Forces VIPS deelnemers Denzel Slager en Ouassima Tajmout vragen zich oprecht af of ze wel nog een keer in het ijskoude water gegooid willen worden. Het stelt mij gerust dat er in ieder geval twee mensen zijn die hun levenslust nog niet hebben verloren en zich buigen over de vraag of dit het allemaal wel waard is. Dobberend in het rubberbootje overdenken ze hun leven. Als ze lekker blijven zitten, kunnen ze hun spullen pakken en rechtsomkeert maken naar huis. Dat klinkt heel aantrekkelijk.

Of Ouassima en Denzel  daadwerkelijk de aftocht inzetten of toch voor het zoveelste natuurlijke ijsbadje kiezen en nog even bij de Special Forces VIPS blijven zien we volgende week op Videoland. Tot die tijd moeten we het doen met stoere mannen met dikke tranen en een hart van goud. We hadden het slechter kunnen treffen.

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Special Forces VIPS te gaan.

Op Videoland kan je alle avonturen van seizoen 2 van de Special Forces VIPS deelnemers en staff volgen.

Beeld bron: Shotbysud

Home » Televisie » aflevering 3 seizoen 2 Special Forces VIPS 2022