GTST: Een heel weekend op climax wachten

Goede Tijden, Slechte Tijden week 6 2023

Zeg Joyce, volg jij Goede Tijden Slechte Tijden en zie jij kans om daar een leuk stukje over te schrijven? Kak! Als kersverse columnist bij Tv-Vrouw heb ik natuurlijk nog niet veel in de melk te brokkelen. Ik hoopte op een realityserie of zoiets als Wie is de Mol, maar deze programma’s worden al met verve door collega columnisten door het slijk gehaald. Er zit niets anders op dan zuchtend mijn koffers te pakken voor GTST. Meerdijk here I come.

‘Drama dorp’

Ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar ik woon in een klein dorp waar zelden tot nooit iets noemenswaardig gebeurt. Meerdijk is echter een plek vol intriges, manipulaties, list en bedrog, opbloeiende liefdes en slinkse werkgevers. Een realityserie is niks vergeleken bij GTST en zijn cast.

In een heel seizoen krijsende, klussende Meilandjes en pasgetrouwde vechtende stellen zien we minder Goede Tijden en Slechte Tijden dan bij de personages in een weekje Meerdijk. Al zou het dorp wat mij betreft af en toe best een Martijn en Nicole uit Married at First Sight in de cast van GTST kunnen gebruiken. Of in ieder geval iemand die af en toe een keer flink aan de handrem trekt.

Slinkse Sanders

Als trouwe kijker van Goede Tijden Slechte Tijden zit ik op het puntje van de bank te kijken naar de ontwikkelingen rondom de personages van de familie Sanders. Het plannetje van Stefano en Nina om Ludo de vernieling in te werken leek voor hen op rolletjes te lopen, ware het niet dat Ludo en Janine er gaandeweg achter zijn gekomen wat er speelt.

Stefano en Nina zijn bereid heel ver te gaan om het veilinghuis van Ludo Sanders afhandig te maken. Laatstgenoemde is uiteraard niet van plan om zijn bedrijf zomaar op te geven. Na het faken van een mentale inzinking verblijft Ludo in de saferoom die hij ooit uit angst heeft laten bouwen. Van daaruit volgt hij op schermen alles wat er in zijn huis gebeurt.

Janine weet op slinkse wijze afluisterapparatuur in de tas van dochter Nina te plaatsen. Stefano en Nina worden naar de saferoom gelokt alwaar de mol, of beter gezegd mollen, eindelijk door Ludo ontmaskerd lijken te gaan worden.

Anticlimax

Op het moment dat het tijd is voor de test en executie klinkt de eindtune door de kamer. Ik glij van het puntje van de bank af en beland met een harde klap op de vloer. De kat schrikt en kijkt mij vanuit haar mand met grote ogen aan. ‘Shit’, mompel ik. ‘Nu moet ik dus dagen onbevredigd wachten, hopend dat de climax ergens volgende week plaats zal gaan vinden.’

De kat nestelt zich weer in haar mand en slaapt rustig verder. Ik voel mij intussen net zo genaaid als een Married at First Sight bruid die in haar trouwjurk voor het altaar staat om er vervolgens achter te komen dat ze met Martijn is gematcht. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Daar waar ik met een anticlimax en een pijnlijke, blauwe kont het weekend in ga, heeft menig bewoner van Meerdijk het beter voor elkaar. Zo is Demi volop aan het daten met verpleger Jesse. Al is het plannen van een afspraakje wel lastig en kost het haar flink wat leugentjes om bestwil. GTST personages Luuk en Linda gaan het weer proberen samen en Bing steunt zijn vrouw Nina voor de volle 100% bij haar snode plannetjes. Op liefdesgebied vooral veel zoetsappig geneuzel dus.

Mijn oogleden dreigen zelfs wat zwaar te worden, maar gelukkig lijkt er nog een kleine romance te ontstaan in GTST tussen de jonge Merel en de 25 jaar oudere Stefano. Eindelijk een beetje sensatie! In de media wordt er inmiddels schande over gesproken. ‘Hoe kunnen ze het bedenken, zeker in deze tijd?’ Inmiddels ben ik weer helemaal woke en denk ‘laat lekker gaan mensen.’ Die twee gaan tenminste wel bevredigd het weekend in. Dat kan ik helaas niet zeggen, dus mijn vent is bij deze gewaarschuwd.

Klik hier om naar alle artikelen over Goede Tijden, Slechte Tijden te gaan.

Heb jij week 6 van GTST seizoen 50 gemist en ben je nieuwsgierig naar hoe het de personages verging. Kijk GTST en de gehele cast dan terug op Videoland.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / Goede Tijden Slechte Tijden / seizoen 50 / 2023

Home » Televisie » week 6 seizoen 50 Goede Tijden Slechte Tijden 2023