Podium Holland’s Got Talent werd veroverd met ongecensureerde versie van Roodkapje

In aflevering 6 van het RTL4 programma Holland’s Got Talent 2023 moeten de juryleden zich toch geregeld afgevraagd hebben waar ze in hemelsnaam naar keken. Variatie genoeg in de populaire talentenjacht, maar zat er ook daadwerkelijk talent tussen? Cabaretière Mila Kok, pianist Fernando, dansgroep Colorful Movement en zangeres Alisa Sova wisten in ieder geval indruk te maken op het podium van Holland’s Got Talent, maar dat gold zeker niet voor alle artiesten die hun kunstje hebben laten zien.

Colorful Movement en Fernando wisten jury Holland’s Got Talent in te pakken

Zelden heb ik zoveel verschillende genres aan acts gezien als vanavond. De keuze was reuze, maar in mijn beleving waren de meeste optredens om te janken. Heeft Nederland dan zo weinig onontdekt talent in huis of zitten de echte performers voor de buis in plaats van dat ze op het podium klimmen? Wie het weet mag het zeggen, maar ik werd in ieder geval niet blij van de acts van vanavond.

Natuurlijk waren er heus wel een aantal uitschieters. Zo wist de Deurnse dansgroep Colorful Movement de jury van Holland’s Got Talent razend enthousiast te krijgen en ontroerde de 11-jarige Fernando met zijn prachtige pianospel. Het jochie wist dat de buren geregeld agressief klaagden over zijn pianospel. Persoonlijk word ik nog liever iedere ochtend om 6 uur wakker gepingeld door de oefensessies van de mini Wibi Sourjadi, dan dat ik één keer per week verplicht naar de populaire talentenjacht moet kijken.

Gevluchte zangeres Alisa Sova uit Oekraïne

Oekraïense zangeres Alisa Sova zong geweldig tijdens haar optreden in Holland’s Got Talent, maar het hele tranentrekkende verhaal erom heen deed bij mij de deur dicht. Ik wil niet als een botte boer het verdriet en drama ondermijnen die een oorlog met zich meebrengt, maar kunnen we in een talentenshow misschien het talent centraal laten staan in plaats van de verhalen? De doos met tissues blijft na 6 afleveringen vol trieste verhalen inmiddels onaangeroerd naast mij op de bank staan. Ik lijk immuun te zijn geworden. Of ik ben een emotieloos kreng geworden, dat kan natuurlijk ook.

Worden wij als kijker misschien een beetje in de maling genomen en zijn de audities gewoon een verkapt dagje uit van een of andere stichting? De act van De Dikke en De Dunne was niet om doorheen te hakken en over Benjamin de stand-up comedian gaan we het al helemaal maar niet hebben. Kan iemand mij vertellen wie van het productieteam het een goed idee vond om Barista Jesse een podium te geven omdat hij zo geweldig figuurtjes in het melkschuim weet te maken?

Holland’s Got Talent deelnemers Mila Kok en Forever Young

Nationale vereniging De Zonnebloem stuurde een groep afgevaardigden met de naam Forever Young naar Holland’s Got Talent. De grijze postduiven waren gemiddeld een jaar of 83 en deden een hiphop dans. Begrijp me niet verkeerd, geweldig dat ze het doen. Waarom zou je je beperken tot breien en haken op die leeftijd, maar op het podium van Holland’s Got Talent gaan staan onder de noemer Forever Young? Ik zal het wel niet begrijpen, want van de jury kregen ze 4 keer een ‘JA’.

Net als Mila trouwens die een bijzondere interpretatie deed van het sprookje Roodkapje. Een 17-jarig meisje die een soort van ‘slaapkamer rollenspel’ ten tonele bracht. De clou van het verhaal was dat Roodkapje zich bruut heeft laten nemen door de grote boze wolf in het bos. Ook Mila Kok mag unaniem door naar de volgende ronde van Holland’s Got Talent. Ik hoop niet dat ze voor Ali Baba en de 40 rovers kiest als volgend sprookje, want een gangbang in het programma lijkt mij niet zo gepast. Er kijken immers ook veel kinderen naar. Alhoewel…veel ongemakkelijker als de aflevering van vanavond kan het vast niet worden.

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Holland’s Got Talent 2023 te gaan.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op televisie wordt Holland’s Got Talent 2023 elke vrijdag om 20.00 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingsdiensten Videoland en NLziet is de aflevering met Mila Kok, dansgroep Colorful Movement, senioren dansgroep Forever Young, pianist Fernando en Oekraïense zangeres Alisa Sova terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / Holland’s Got Talent / 2023

Home » Televisie » aflevering 6 seizoen 11 Holland's Got Talent 2023