Bierbrouwers weigeren bier te leveren aan Matthew in Het Spaanse Dorp Zarra

Het RTL4 programma lijkt af en toe net een soapserie en dat de ‘Goede Tijden’ voorbij zijn blijkt wel als dorpsraadleden Rosanna en Raúl een kijkje komen nemen in Casa el Premio. Ondertussen zijn bierbrouwers Bastiaan en Melissa boos op het koppel Matthew en Sabrina, en doen deelnemers Raymond en Bianca een poging om de catering voor het festival te regelen voor het Spaanse dorp Zarra. Welkom bij weer een nieuwe aflevering van ‘GTST voor gevorderden’.

De vrede in Zarra wordt verstoord door bonje tussen Matthew en Bastiaan

Na de bijna vredige aflevering van vorige week is het deze week hommeles in Het Spaanse Dorp Zarra als Matthew en Sabrina de ‘kluskunsten’ van Bastiaan en Melissa ontdekken. Er hangt een stroomkabel te bungelen boven de deuropening van de badkamer en dat is natuurlijk hartstikke gevaarlijk. Het is dan ook best logisch dat het koppel klaagt dat ze bang zijn dat Sabrina een opdonder krijgt. Echter de manier waarop ze dit communiceren naar hun collega klussers ligt wat minder voor de hand. Lees en huiver.

Matthew belt Bastiaan om zijn onvrede te uiten en de twee praten het uit. Dat is dan netjes opgelost zou je denken, maar niks is minder waar. Na het telefoongesprek neemt Matthew een belerende voicememo op en plaatst die in de groepsapp van de deelnemers. Ineens is het ‘bang zijn dat Sabrina een opdonder krijgt’ op miraculeuze wijze getransformeerd in ‘Sabrina heeft een opdonder gekregen’.

Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd toen de camera uit was, maar de enige verklaring die ik kan bedenken is dat de dame zelf aan de stroomdraad gelikt heeft om te kijken of er wel écht stroom op stond. Bastiaan en Melissa voelen zich door de voicememo te kakken gezet tegenover de andere deelnemers en besluiten voor straf geen bier meer te verkopen aan de klagers. Dat zal de snoodaards leren!

De dorpsraadleden van het Spaanse dorp Zarra alarmeren burgemeester

Om de soap nog een beetje smeuïger te maken gaan dorpsraadleden Rosanna en Raúl polshoogte nemen bij Casa el Premio om te zien hoe de verbouwing ervoor staat. De kreten ‘Dios mío que desastre!’ en ‘Madre mía!’ behoeven geen ondersteuning van Google Translate om hun ongenoegen duidelijk te maken. Op de badkamer van Matthew en Sabrina na, is de staat van de woning in het Spaanse dorp Zarra om te janken. De dorpsraadleden zijn zo geschrokken dat ze zelfs besluiten om de burgemeester in te lichten. De burgervader is op zijn beurt niet boos, maar wel teleurgesteld.

Ondertussen doen deelnemers Raymond en Bianca nietsvermoedend een poging om bij een lokale bar de catering voor het festival van het Spaanse dorp Zarra te regelen. Het Spaans praten gaat de blonde kunstenares ongeveer net zo goed af als schilderen. Ik zal haar aandeel in het gesprek met de bareigenaar even met jullie delen: ‘si si si si – si si si si – si menua del arte, menua del arte – si si – no.’ Uit het diepzinnige gesprek maak ik op dat de festivalgangers verwend zullen worden met een kunstzinnig menu waarbij met name Sisi sinas wordt geserveerd.

Om eerlijk te zijn lust ik ook wel wat te drinken na deze aflevering van de Spaanse variant van GTST, maar ik vrees dat ik wel wat sterkers nodig heb dan een glaasje fruitige Sisi. Madre mía, wat een ellende. Hoeveel afleveringen moeten we nog?

Klik hier om naar alle artikelen over Het Spaanse Dorp Zarra te gaan.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Het Spaanse Dorp Zarra wordt elke maandag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en de afleveringen met deelnemers Matthew, Sabrina, Bas, Melissa, Jaap, Jochem, Raymond en Bianca zijn terug te kijken op streamingsdienst Videoland.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 6 seizoen 1 Het Spaanse Dorp Zarra 2023