Vrolijke Kees transformeerde in chagrijn tijdens De Bevers op weg naar Ahoy

Het is alweer de zesde en tevens laatste aflevering van De Bevers op weg naar Ahoy. Dat het grote spektakel op het punt van beginnen staat is vooral aan de manager goed te merken. Terwijl John de Bever nog geen enkel teken van zenuwen vertoont, lijkt het lontje van zijn partner Kees Stevens steeds korter te worden naarmate het duet in Ahoy dichterbij komt. De vrolijke, optimistische spring in het veld heeft het duidelijk zwaar. Het weglachen van kleine tegenslagen heeft bij Kees inmiddels plaatsgemaakt voor een stevig potje snauwen en grauwen, en dat is de volkszanger niet gewend van zijn echtgenoot.

De Bevers kibbelen op weg naar Ahoy

Het gekissebis tussen John de Bever en Kees Stevens begint in aflevering 6 van De Bevers op weg naar Ahoy vrijwel meteen als de oortjes van de artiesten arriveren. Terwijl Keessie staat te stoeien om de dingen goed in zijn flappers te krijgen, blijft de zanger stoïcijns met zijn luie reet op de bank liggen. Van een afstandje probeert hij hoofdschuddend aan zijn piepende echtgenoot uit te leggen hoe hij die ‘ondingen’ in zijn oren moet dragen. Dat hij daarbij ook nog de grootte van de oren van zijn partner belachelijk probeert te maken kan de altijd goedlachse manager niet waarderen. Heel even dreigt er bonje te ontstaan, maar het lukt Kees net op tijd om de oortjes op de juiste manier in zijn oorschelpen te proppen.

Een paar minuten later zien we controlfreak Stevens weer helemaal in zijn element. Hij gaat met eigen ogen bekijken hoe de zaken er in het grote Ahoy voorstaan. De laatste checks worden uitgevoerd en na een rondleiding door de kleedkamers lijkt Kees zijn positieve vibe teruggevonden te hebben. Bij het zien van de grootte van de muziektempel valt hij wel even stil. Vol ongeloof dat het er straks vol zal staan met mensen die speciaal voor de Bevers naar Ahoy in Rotterdam komen, beginnen de zenuwtrekjes bij Kees Stevens weer langzaam te verschijnen. Zijn typische lachje galmt door de lege ruimte, terwijl hij nerveus op zijn hoofd blijft krabben. Pas toch op voor de prachtige haardos die je zo zorgvuldig hebt laten implanteren vorig jaar.

De hoofdartiest zelf laat de concertzaal nog even voor wat het is. John Bever kiest ervoor om zich in het zweet te werken op de padelbaan. Hij geeft toe de conditie van een goulashkroket te hebben, maar als er iets te winnen valt laat de ouwe brombever zich natuurlijk niet kennen. Daarbij schuwt John het schelden met geslachtsdelen waar hij de ballen verstand van heeft allerminst. Ook laat de zanger zien hoe je door middel van het intimideren en uitdagen van je tegenstander de winst op een slinkse manier toch binnen kunt slepen. John Bever blijkt niet alleen een uitstekende zanger, maar ook een sluwe vos te zijn.

Het duet van John de Bever en zijn partner Kees Stevens is een groot succes

Het seizoen van De Bevers op weg naar Ahoy nadert zijn climax. Alle belangrijke spullen worden bij elkaar gezocht voor de hotelovernachting voorafgaande aan het grote Ahoy spektakel. Begint Kees nu alweer te piepen? Nee, het irritante geluid komt dit keer van de alom vervloekte gehoorapparaten van John. Om het snerpende geluid te laten stoppen moet het doosje waar de dingen in zitten geopend blijven. Zou het geen betere optie zijn om de apparaatjes gewoon te dragen? Het gepiep houdt nog even aan wanneer de volkszanger een door Kees ingeplande gezichtsbehandeling moet ondergaan. Ook van het masker dat op zijn gezicht wordt geplempt ziet de ouwe mopperaar niet echt het nut. In The Masked Singer hoeven we John de Bever voorlopig dus niet te verwachten.

Nadat in deze laatste aflevering van De Bevers Op Weg Naar Ahoy de belangrijkste gast van de avond, Oma Worssie, is gearriveerd kan het grote concert eindelijk beginnen. Ondanks de afzegging van Caroline van der plas, de chaos in de kleedkamer en de hartkloppingen van Kees weten de mannen er samen met de gastartiesten een groot feest van te maken. Als het duet Vrienden voor het leven van John de Bever en Kees Stevens dan ook nog eens met luid gejuich wordt ontvangen, kan de avond niet meer stuk. De zanger is met recht trots op zijn ‘vriend voor het leven’, maar een duet album opnemen samen? Dat gaat de ouwe brompot nog net even een stap te ver.

Lees hier alle artikelen over De Bevers.

Mis niks van Tv-Vrouw door ons te volgen op social media

Op streamingsdiensten Videoland zijn de afleveringen van De Bevers op weg naar Ahoy terug te kijken en zie je hoe John de Bever en zijn partner Kees Stevens zich voorbereiden op hun duet Vrienden voor het leven.

Beeld bron: Still Tv RTL5 / De Bevers op weg naar Ahoy / 2023

Home » Televisie » aflevering 6 seizoen 4 De Bevers 2023