Rooijakkers over de Vloer: Je raadt nooit het favoriete nummer van Flemming

Art Rooijakkers belt in aflevering 5 van het RTL4 programma Rooijakkers over de Vloer aan bij zanger Flemming. De 27-jarige populaire sing- en songwriter wordt door Art al tijdens het ontbijt onderworpen aan een set speeddate vragen, waar vooral één antwoord op een vraag er nogal uitspringt.

Art Rooijakkers over de Vloer bij Flemming

Op de vraag wat de grootste guilty pleasure is van Flemming antwoordt de zanger zonder blikken of blozen dat hij gek is op het nummer 10.000 luchtballonnen van K3. Serieus, hij knalt hem er zonder enige twijfel gewoon in. Schijt aan zijn imago en schijt aan alles waar goede muziek aan zou moeten voldoen. Waar ik mijn stiekem best merkwaardige pleziertjes voor me houd en mij wel drie keer bedenk om ze met iemand te delen, zal het Flemming een rotzorg zijn wat iemand ervan vindt.

Dat sing- en songwriter Flemming een familiemens is wordt al snel duidelijk in Rooijakkers over de Vloer. Onvoorwaardelijke steun van het thuisfront heeft hem gebracht waar hij in sneltreinvaart al is gekomen. De zanger is dan ook zichtbaar aangedaan na het zien van het filmpje dat Art hem laat zien waarin zijn ouders nogmaals laten weten hoe trots ze op hem zijn. Dat is heel bijzonder aangezien zijn familie naarstig probeert in de anonimiteit te blijven.

De ideale schoonzoon

In Rooijakkers over de Vloer geeft Flemming aan een beetje zuinig met zijn geld om te gaan, omdat er nog afgerekend moet worden met de belastingdienst. Behalve fan van K3 is hij dus ook nog eens heel verstandig. Ik ga steeds beter begrijpen dat al die ouders hun dochters met liefde naar concerten van de zanger rijden. Zij hopen natuurlijk dat hij als een blok valt voor hun prinsesje, want wie wil er nu niet zo’n ideale schoonzoon?

In de kleedkamer voor een uitverkocht concert van Flemming valt het Art Rooijakkers op dat er weinig sprake is van seks, drugs en rock & roll. Bananen en chocoladekoekjes staan op een tafeltje alsof het een buffet is voor een kinderpartijtje. De zanger probeert het geheel een beetje op te spicen door te zeggen dat er wel een fles gin-tonic aanwezig is, maar het is al te laat. We zijn allemaal getuige van het feit dat de roem nog niet naar Flemming zijn kop is gestegen.

De zanger wil Guus Meeuwis achterna

Flemming heeft nog dromen. Hij hoopt over 20 jaar nog steeds een groot publiek voor zijn muziek te maken en het vergelijk met Guus Meeuwis valt. ‘Het is geen sprint maar een marathon’, legt Flemming uit in Rooijakkers over de Vloer. Er wordt gekscherend geroepen dat ‘Groots met een Zachte G’, zoals de grote concerttour van Guus al jaren, heet dan ‘Feest met een Grote F’ zou kunnen heten. Ik zie het al voor me. Guus Meeuwis is een dijk van een artiest , maar er zit toch een houdbaarheidsdatum aan. Ergens ga je ongewild toch van belegen naar extra belegen om via oud te eindigen in overjarig.

Lieve Flemming, ik denk dat jij helemaal niet op hoeft te kijken naar Guus Meeuwis. Met jouw frisse voorkomen, je heerlijke teksten en je down to earth mentaliteit ga jij het gewoon redden. Behalve doorgaan met wat je nu al doet, is het slechts zaak dat je als zanger Flemming blijft wie wij te zien kregen in Rooijakkers over de Vloer. Laat in hemelsnaam de roem, het geld en de adoratie je niet veranderen in iets dat je eigenlijk helemaal niet bent, dan komt het echt wel goed. Zo, nu heb ik wel een stukje kaas verdiend en wellicht misplaatst, maar ik houd het voor nu nog even op extra belegen.

Klik hier om naar alle artikelen over het RTL4 programma Rooijakkers over de Vloer te gaan.

Wil je weten wanneer, op welke zender en hoe laat je de afleveringen van Rooijakkers over de Vloer 2023 op tv kunt kijken? Op televisie wordt seizoen 6 van Rooijakkers over de Vloer elke zondag om 21:05 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen met zanger Flemming en de andere gasten terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / Rooijakkers over de Vloer / seizoen 6 / 2023

Home » Televisie » aflevering 5 seizoen 6 Rooijakkers over de vloer 2023