Matched By Mom: Rennen nu het nog kan

Matched By Mom

Heb jij een guilty pleasure voor realityprogramma’s zoals The Bachelor of Temptation Island? Log dan snel in op Videoland voor de nieuwe datingshow Matched By Mom. De titel zegt het al: vier moeders reizen met hun zoons af naar Portugal om vanuit een luxe villa op zoek te gaan naar hun ideale schoondochter. Als moeder van een zoon en als schoonmoeder heb ik alvast de eerste twee afleveringen voor jou gekeken, zodat jij een klein beetje weet waar je aan begint. Dus geen gezeik achteraf oké?

De dames beslissen

Men neme een zonovergoten locatie met zestien aantrekkelijke, ambitieuze, jonge vrouwen en vier frisse,vrijgezelle jonge kerels. Twee prachtige huizen in de Algarve, een voor de dames en eentje voor de heren en hun moeders. Laat vervolgens het geheel aan elkaar praten door Edson da Graça en voilà we hebben weer een nieuw format. Nou ja, nieuw… Nieuw is het uiteraard niet. Het is een bestaande basis, waar vier moeders aan toe zijn gevoegd om het enigszins vernieuwend te maken.

De vier vrijgezelle zoons Anwar, Koen, Lorenzo en Melvin krijgen hulp van hun moeder bij het vinden van de ideale partner. Terwijl de zoons na de eerste kennismaking met elkaar de dames doorspreken, hebben de vrijgezelle dames het voornamelijk over de potentiële schoonmoeders. Logisch, want het is volstrekt onbelangrijk of je het hart van hun zoon weet te veroveren. De moeders beslissen namelijk welke dames er onverrichter zake naar huis moeten vertrekken en met wie hun zoon op date mag. Het programma had dus ook prima Finding My Daughter in Law kunnen heten.

Schoonmoeder op een krukje

De eerste twee afleveringen stonden in het teken van aftasten en kennis maken, maar ik vermoed dat we nog wel het nodige drama gaan zien. De mama’s willen natuurlijk alleen het beste voor hun jochies, en dat zal ongetwijfeld frictie op gaan leveren. We zien in de trailer namelijk dat een aantal moeders schijnbaar toch een andere voorkeur hebben dan hun zoon. Let the drama begin! Een beetje snel alsjeblieft, want ik vond het allemaal wat mat en akward

Knappe, jonge vrouwen die lopen te slijmen bij potentiële schoonmoeders om in de smaak te vallen. Het druist tegen mijn gevoel in. Flikker op vrouw, ik wil jouw zoon en het zal me een rotzorg zijn wat jij van mij vindt. Jij gaat gewoon lekker over een jaar of vijf op je kleinkinderen passen en bemoeit je verder niet al te veel met onze relatie. Nog effe en je zit op een krukje aan het voeteneind van het bed om te analyseren of jouw zoon en ik seksueel wel bij elkaar passen. No way!

Gaat het om de roem?

Ik pleit ervoor de navelstrengetjes van de zoons eindelijk eens door te knippen. De vrijgezelle dames zou ik willen adviseren om te rennen. Rennen nu het nog kan. Zo ver mogelijk weg van die bemoeizuchtige moeders. Ik kan me bij programma’s als deze ook niet aan de indruk onttrekken dat het de deelnemers enkel te doen is om de roem. Reality BN’ers worden zodat we ze over een poosje weer terug kunnen zien in Alleskunner Vips. Voor nu vond ik vooral Edson da Graça als presentator leuk en hoop ik oprecht dat hij niet eindigt als Alleskunner.

Matched By Mom is te zien op Videoland

Beeld bron: Tom Cornelissen

Vind je deze column leuk? Deel hem dan gerust op social media. De deelknop staat bovenaan de pagina.

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Ben je nieuwsgierig geworden naar Matched by Mom? Kijk dit programma op Videoland.

Home » Televisie » Videoland » Matched by Mom seizoen 1