Vier Handen op één Buik: Kim Kötter rijdt paard in skipak?

Vier Handen op één Buik

In deze speciale aflevering van Vier Handen op één Buik gaan bekende moeders Kim Kötter en Soundos El Ahmadi terug naar tienermoeders Chimène en Larissa om te kijken hoe het nu met hen gaat. Eerlijk? Ik ben daar niet zo van. Logischerwijs wordt een groot deel van hun verhaal herhaald, hartstikke leuk als je de betreffende afleveringen van Vier Handen op één Buik hebt gemist. Maar ik heb de afleveringen al gezien en hou niet van herhaling, behalve als iemand blijft herhalen hoe geweldig ze mij vinden. Aangezien ik niet veel anders kan dan columns schrijven, berust ik in mijn lot en nestel me voor de buis.

Een ‘dingetje’met Kim

Anderhalf jaar geleden beviel Chimène van dochtertje Olivia. Kim Kötter zoekt haar op. Kleine blonde krullenbol Olivia dartelt door de tuin als Kim kirrend aan komt lopen. Ik heb een ‘dingetje’ met Kim. Ik kan niet beslissen of ik haar nu een lieve, warme, oprechte vrouw vind of een ietwat aanstellerig overdreven typetje. Laten we het maar op het eerste houden, want er staat doorgaans al bitch op mijn voorhoofd geschreven.

Vriend bleek vijand

Chimène heeft een traumatisch verleden. Op dertienjarige leeftijd is ze zeven maanden lang misbruikt door haar toenmalige vriend. Nou ja…ze dacht dat het haar vriend was, maar met zo’n vriend heb je uiteraard geen vijanden nodig. Eén en ander heeft ertoe geleid dat bevallen lastig was voor haar. Ik hoor je denken: ‘Bevallen is altijd lastig.’ Dat klopt, maar in het geval van Chimène nog veel traumatischer. De zorg, of beter gezegd het gebrek daaraan, in het ziekenhuis maakte alles nog eens extra pijnlijk. En dan te bedenken dat de bevalling ook nog eens vijfentwintig fakking uren duurde.

Gelukkig gaat het nu goed met Chimène. Moeder zijn, staat en doet haar goed. Vier Handen op één Buik met haar dochtertje. Zorgen zijn er echter wel, want Chimène heeft recent vernomen dat de dader van het misbruik over twee weken zijn celstraf erop heeft zitten. Het veilige gevoel dat ze de afgelopen jaren had, lijkt ze dus te verliezen. Ze is bang continue achterom te moeten kijken als hij weer een vrij man is. In- en intriest. Zulke types zou je toch linea recta op een onbewoond eiland, waar je de stop van uit kan trekken, moeten pleuren?

Paardrijden of skiën

Kim Kötter neemt Chimène mee paardrijden, iets dat Chimène heel veel rust geeft. Wanneer Kim de rijbak inloopt ben ik even van mijn apropos. Wow. Ze gingen toch paardrijden? Waarom heeft Kim in hemelsnaam een skipak aan? Heb ik een trend gemist? Is dit hedendaagse rijkleding? Afijn, geen idee waar ze het te paard verder over hebben, want ik ben te druk met analyseren wat ze nu in hemelsnaam aan haar lijf heeft hangen. Ik zie wel mogelijkheden, het stofje zou geweldig zijn voor gordijntjes in de speelkamer.

Vakantieliefde of liefde voor het leven?

Soundos El Ahmadi zoekt na twee jaar Larissa weer op. Larissa werd verliefd op Wadie tijdens een vakantie in Marokko. Zo verliefd dat het jonge stel al snel besluit te trouwen in Marokko. Dan wordt ze zwanger van dochtertje Semra. Larissa besluit naar Nederland te gaan voor de bevalling met de intentie dat Wadie snel zal volgen. Helaas breekt Corona uit. Ik hoef niemand uit te leggen dat reizen een tijdje geen optie was. Wadie zat muurvast in Marokko en was niet op tijd voor de bevalling in Nederland. Zodra reizen weer mogelijk was boekte hij het eerste beste vliegtuig om zich bij zijn kersverse gezinnetje te voegen.

Soundos treft het gezinnetje in een park. Althans het lijkt op het eerste gezicht een gezinnetje. Ze zijn echter al gescheiden. Niks geen Vier Handen op één Buik. Achteraf was het blijkbaar toch niet meer dan een vakantieliefde. Ik ben flabbergasted als ze vertellen hoe alles nu reilt en zeilt in hun leven. Ze delen de zorg voor kleine Semra en doen geregeld leuke dingen met z’n drieën. Larissa en Wadie spreken zo liefdevol en met respect over elkaar. Zo jong al een voorbeeld van hoe het dus ook kan. Geen gekat, ruzie of ellende, maar liefdevol samen de zorg voor hun schattige dochtertje delen. Ik kan me nog net inhouden om niet als een weirdo voor de tv te gaan klappen voor ze. Wat een toppers.

De contouren worden weer zichtbaar

Soundos neemt Larissa mee naar een visagist. Ze wordt prachtig opgemaakt voor de fotoshoot die Soundos geregeld heeft. Ik vind Soundos echt geweldig in de setting van Vier Handen op één Buik. Laat ik het zo zeggen, ik vind haar sowieso een heerlijk mens behalve als ze op een podium staat. Shoot, toch weer dat bitch op mijn voorhoofd waarvan langzaam de contouren zichtbaar worden.

Tijd voor de fotoshoot. Huh…gaat die fotograaf nu bij een struik langs een drukke doorgaande weg foto’s schieten? Zat Larissa uren in de visagie om op zo’n naargeestige locatie op de gevoelige plaat te worden vastgelegd? Wederom ben ik confused, bij lange na niet zo erg als over het skipak van Kim Kötter, maar toch. Waarom? Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de foto’s prachtig zijn geworden. Soundos benadrukt nog een keer dat ze trots is op Larissa en ik kan het alleen maar met haar eens zijn!

Beeld bron: Still Tv NPO / BNNVARA

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Vier Handen op één Buik te gaan.

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Heb jij aflevering 5 van Vier Handen op één Buik gemist? Op NLziet kan je seizoen 9 van Vier Handen op één Buik terugkijken.

Home » Televisie » aflevering 5 seizoen 9 Vier Handen op één Buik