The Masked Singer: Tijger wint finale en shockeert Gerard Joling

Finale The Masked Singer

We beginnen vandaag dit artikel helaas met slecht nieuws. Vrijdagavond 30 december jongstleden is bekend geworden dat de populaire Nederlandse artiest Gerard Joling is opgevreten door een zwarte kraai. In de finale van The Masked Singer 2022 shockeerde de zanger vriend en vijand door te verschijnen in een robuust ‘vederachtige’ outfit waarmee hij collega Buddy Vedder de ogen uitstak. Na behandeling in het oogziekenhuis te Rotterdam maakt Vedder het naar omstandigheden goed. Over de huidige toestand van Joling is tot op heden nog niks bekend.

In de krant

Tijdens het kijken van de finale zag ik de krantenberichten al helemaal voor me. Voor het eerst in 4 seizoenen van de gemaskeerde sing a long show prijkt niet de winnaar maar een jurylid op de kop van menig nieuwsartikel. Geertje met zijn veertje wist de aandacht van de kijker op zich te vestigen door zijn flamboyante kledingkeuze. Je zou bijna vergeten waar het echt om draait in de finale van The Masked Singer 2022: de onthulling van de flamingo, pinguïn, joker en laten we vooral winnaar de tijger niet vergeten.

Dat de flamingo werd exposed als Monica Geuze zal niet veel mensen verbazen. Tenminste dat zou je denken na de afgelopen 9 afleveringen. Toch zat de jury er faliekant naast. Carlo en Loretta hadden vol ingezet op Kim Kötter, Gerard richtte zijn pijlen op Froukje de Both en Buddy ging voor zijn droomvrouw Anna Nooshin. Gelukkig was Buddy Vedder niet teleurgesteld en nam hij ook genoegen met Monica Geuze.

Onthulling van de pinguïn en joker

De pinguïn bleek niemand minder dan actrice en sopraan Lone van Roosendaal te zijn. Daar was ik dan persoonlijk weer een beetje teleurgesteld over. Enkele weken geleden stapte plotsklaps Everon Jackson Hooi uit de olifant, terwijl ik er 100% van overtuigd was dat de lange slurf van Ferry Doedens was en nu piept Lone uit de pinguïn. Dat kan toch niet zomaar lieve mensen? Pinguïn is Bibi Breijman en Bibi Breijman is pinguïn. Zeg mij dat ik niet de enige was die gedesillusioneerd voor de televisie zat toen het Bibi niet bleek te zijn.

De allergrootste verrassing van seizoen 4 was toch wel Henry van Loon, ook wel bekend als de Joker en Volkert uit De Luizenmoeder. Dat die man zo goed kan zingen!? Dat vroeg niet alleen ik, maar ook Buddy Vedder zich af na de onthulling van joker. Gelukkig legt Henry van Loon het even uit. Tijdens zijn cabaretvoorstelling zingt hij ook, maar nu tijdens zijn optredens bij The Masked Singer deed hij wel extra zijn best.

Tijger Jeroen van der Boom is de grote winnaar!

Na de onthulling van de flamingo, pinguïn en joker, was er nog maar één deelnemer over en dat was uiteraard de tijger, winnaar van The Masked Singer 2022, de enige echte Jeroen van der Boom. Van de juryleden had alleen Carlo Boszhard het bij het goede eind. Je zult begrijpen dat dit behoorlijk gênant was voor Gerard Joling aangezien Jeroen zijn vaste collega en podiumtijger is bij De Toppers.

Voor het eerst in de televisiecarrière van jolige Joling is Gerard eens niet ‘overdressed’. De pek en veren van zijn outfit pasten uitstekend bij de schaamte die hij voelde toen bleek dat hij zijn collega Jeroen van der Boom niet als tijger (en winnaar) had herkend. Komt dat maffe zwarte kraaien kostuum toch nog van pas…

Klik hier om naar alle artikelen over het RTL4 programma The Masked Singer 2022 én 2023 te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Beeld bron: Still Tv RTL 4