Race om de Ringen: Yogi’s plegen aanslag op Bilal en Sanne

Race om de Ringen

Aflevering 3 van Race om de Ringen is het best te omschrijven als een korrelige aflevering. Dacht je na de zoutzakken opdracht van vorige week verlost te zijn van het zilte goedje, dan heb je het mis. Alsof graven door zoutzakken op zoek naar een petieterig sleutel nog niet genoeg ‘kandidaatje plagen’ was, besloot de productie het zout ook maar in te zetten voor het ringenspel. Ze hadden dat zout toch nog liggen en aangezien de tv-bonobo’s nou eenmaal niet van geldverspilling houden, werd besloten het zout te hergebruiken.

Het ringenspel

‘Team Speenvarken’, ook wel bekend als Susan en Thomas, en ‘Team Anti-zoetsappigheid’, oftewel Patricia en Bjorn, werden overgeleverd aan een duurproef waarbij een grote kist met, jawel, zout moest worden gedragen. “Laten we het in een kist doen met een ruw touw als handvat” , zei de overijverige stagiair productiemedewerker. En zo geschiedde.

Met de volle zon op je knar een kist van 25 kilo zout omhoog houden, terwijl het jute touw venijnig in je handpalm snijdt. Het was op dat moment dat ik me plechtig heb voorgenomen om nooit of te nimmer mee te doen aan een televisieprogramma. Terwijl ik in mijn notitieboek opschreef ‘aanmelden voor een programma van RTL = zelfkastijding’, gebeurde er een wonder.

Susan kwam op het lumineuze idee om ‘Team Anti-zoetsappigheid’ af te leiden door te gaan zingen. De ogen van anti-zoetsappig heldin Patricia schoten vuur. Het leken wel vlammenwerpers en het was een waar wonder dat Suus niet ter plekke gecremeerd werd. Het zingen liet Susan maar gauw achterwege. Was ook niet nodig, want zelfs zonder zingen won ‘Team Speenvarken’ het spel.

‘The Black Dessert’

Na al dat zoute gedoe was het tijd om een andere korrel over de boeg te gooien. In het kader van ‘nu we hier toch zijn’ werd besloten gebruik te maken van woestijn, aka ‘The Black Dessert’. De naam riep bij sommige kandidaten gelijk de associatie op met een grote dorre vlakte, maar bij mij kwam vooral mijn favoriete dessert, een ‘Dame Blanche’ met warme chocoladesaus, in gedachten.

Helaas bleek de associatie van de kandidaten correct. Als kleine ingepakte ‘mini Maxjes’ (Verstappen) zaten de verloofden in buggy’s gevouwen. Aangezien de stagiair, datzelfde pokkejong wat het ‘zout-kist met jute touw’ idee had, de navigatiesystemen was vergeten mee te nemen vanuit Nederland, moesten de koppels zich redden met een kompas en landkaart.

Wat is dat voor ding?

Renate en Joeri van ‘Team Lease-rugzak’ hadden nog nooit van hun leven een kompas gezien en ook het ‘Killer Team’ had geen flauw benul hoe het ding werkte. Een ‘messjien’ zonder accu en wifi, wie had dat ooit gezien? Bart staarde naar het kompas alsof het een fossiel uit de steentijd was, maar uiteindelijk viel het kwartje en begreep de fanatiekeling waar de cirkel op het kompas voor diende.

De buggyrace was op zich niet heel boeiend, een hoop opvliegend zand, hier en daar een gillende kandidaat en wat dames die hun aanstaande man afsnauwde. Wat wél Formule 1 waardig was, was de crash tussen het ‘Yoga Team’ en het ‘Zeeuwse Team’. De yin en yang van Race om de Ringen, ‘Leonie en Rik’, reden op de buggy van Sanne en Bilal in. Geen gewonden, wel een geschrokken Sanne en B. Wie had ooit gedacht dat de vredelievende ‘groengedraaide havermelk yogi’s’ tot een aanslag in staat waren? Shocking! De uiteindelijke winnaar van de woestijn-sjees is het ‘Killer Team’ geworden.

Afscheid van het eerste koppel

Voor het ringenspel waren wederom Patricia en Bjorn, en Susan en Thomas de pisang. Het spel was een soort horizontaal bungyjumpen en ‘Trivial Pursuit’ ineen. Het ‘Anti-zoetsappigheid Team’, dat slecht nog één ring in bezit had, overleefde het avontuur niet en moest helaas Race om de Ringen voorgoed verlaten. Erg jammer, want Patricia en Bjorn waren een heel nuchtere toevoeging aan het hysterische programma.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Race om de Ringen te gaan.

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Home » Televisie » Aflevering 3 Race om de Ringen