Race om de Ringen: Bilal in de ban van hitsige kameel

Race om de Ringen

Drieduizend maal kak, kak en nog eens kak! Het is vrijdagavond en plotseling vind ik het antwoord op de vraag die al heel de dag aan mij knaagt. Ik had sinds vanochtend het gevoel dat ik iets belangrijks moest doen, maar ik kon me écht niet herinneren wat. Ineens valt het kwartje…de deadline voor de column over Race om de Ringen. Oftewel de deadline die inmiddels 749 minuten geleden is verstreken.

Waarschijnlijk heeft mijn onderbewustzijn mijn taak als tv-columnist geblokkeerd, in een poging mij te beschermen voor de hysterische oerkreten van kandidaat Susan. Het kan niet anders. Een leuke theorie maar helaas 0 effectief, aangezien ik hier nu als een manische, aan speed verslaafde tikgeit deze column voor jullie zit te typen.

Op naar de woestijn

Terwijl ik driftig de toetsen zowat door het toetsenbord ram, denk ik terug aan de aflevering van gisteravond. Met je verloofde 24 uur door de woestijn navigeren in gezelschap van een kameel. Ik moet er niet aan denken. De kameel gaat op zich nog wel, maar 24 uur lang in isolatie opgescheept zitten met m’n vent… Doe mij maar liever een wortelkanaalbehandeling.

Gek genoeg had de dropping in de woestijn voor de koppels van Race om de Ringen juist een heel positief effect. De verliefde vlinders vierden hoogtij en tegen de tijd dat de sterren aan de hemel stonden, waren de kamelen verplicht toeschouwer van het nodige geflikflooi tussen de verloofden.

Je zal maar een kameel zijn…

Die arme dieren, eerst de hele dag luisteren naar een stel gefrustreerde Nederlanders die om de haverklap ‘iech, iech, ieghhhhhhh’ en ‘hat hat hat’ tegen je schreeuwen en dan ‘s avonds ook nog eens geluidsoverlast terwijl je een poging doet om te slapen. De kameel van Bart en Lauren probeerde de volgende ochtend gelijk op de vlucht te slaan. Alhoewel dat ook veroorzaakt kan zijn door de zangkunsten van cowboy Bart.

De kameel van Bilal en Sanne was trouwens wel de meest geweldige kameel ooit! De eigenwijze ‘woestijnkoe’ genoot ervan zijn nieuwe baasje de stuipen op het lijf te jagen. Slechts één intense blik was nodig om de doodsbange Bilal totaal paranoïde te maken. Volgens Bilal was de kameel geil, omdat het dier hem continu aanstaarde. Ik vraag me af waar B. die wijsheid vandaan heeft. Wellicht ooit een cursus van Martin Gaus gevolgd?

Een zieke kameel en een blije kameel

Hoe verging het de kameel van Susan en Thomas? Niet best, die heeft 3 weken last van zure oprispingen gehad na een etmaal naar het zoetsappige geblaat van Thomas te luisteren. Het is een wonder dat het beestje niet linea recta naar de slachtbank van Aqaba is gerend.

De kameel van Leonie en Rik had niks te klagen. Door positieve conditionering en veel liefdevolle aandacht van Leonie was het dier zeer content. Wen er maar vast aan om de aandacht op te moeten offeren Rik. Mochten jij en Leonie zo gelukkig zijn om samen kroost op de wereld te mogen zetten, dan weet je alvast wat je te wachten staat.

Beau, wat doe je nu toch?!

Na de etappe waren niet alleen de kandidaten en kamelen doodmoe, maar ook Beau functioneerde niet meer naar behoren. Ik durf met volle zekerheid te beweren dat de beste man aan een acute zonnesteek leed. Hoe verklaar je anders dat hij vrijwillig de verdwaalde Susan en Thomas ging redden? Een gemiste kans om van het koppel af te komen, maar gelukkig kwam na het ringenspel toch nog alles goed. De kijker kan op donderdagavond weer in alle rust tv kijken en de herriestopper oordopjes met een gerust hart in het nachtkastje opbergen.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Race om de Ringen te gaan.

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Home » Televisie » Aflevering 6 Race om de Ringen